Toon posts:

[HTML] Breedte probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zie jullie reacties al voor me: een vraag over html? Maar jawel.. zelfs ík heb er vragen over :P

http://www.erikbaan.nl/zeger/ Hier staat een simpel designtje... Het probleem van dit designtje is dat als ik 't met 800 x 600 bekijk de pagina breder is dan kan. Maar dit klopt niet, want ik zet 2 objecten van 300 en 1 van 50 in de top, en dat is alles. Zonder top doet ie het wel goed, dus het moet daar wel aan liggen.

Hoe kan dit ? :S

Alvast bedankt..

Verwijderd

Margins op 0 zetten?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Zet die kop in een losse table van breedte 100%, en align je applet rechts uit in de td.

Intentionally left blank

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 14:17:
Hallo,

Ik zie jullie reacties al voor me: een vraag over html? Maar jawel.. zelfs ík heb er vragen over :P
Ben jij de Grote HTML Know-It-All dan? :+
Iedereen mag vragen stellen hoor...

Enfin, je moet eens van rechtsonder naar linksboven over je pagina slepen. Dan worden alle plaatjes geselecteerd, dus met zo'n blauw laagje erover, in IE. Wat me dan opvalt: Die top image helemaal rechts moet wijken voor het tekstvak :? wat jij daar in het witte stuk hebt aangemaakt.
Ik weet niet wat het is, een div? Maar als je die iets verder naar beneden zet, zal dat plaatje rechts (hoekje en herhalend zijkantje) gewoon opschuiven naar links...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 08 september 2002 @ 14:59:
[...]

Ben jij de Grote HTML Know-It-All dan? :+
Iedereen mag vragen stellen hoor...

Enfin, je moet eens van rechtsonder naar linksboven over je pagina slepen. Dan worden alle plaatjes geselecteerd, dus met zo'n blauw laagje erover, in IE. Wat me dan opvalt: Die top image helemaal rechts moet wijken voor het tekstvak :? wat jij daar in het witte stuk hebt aangemaakt.
Ik weet niet wat het is, een div? Maar als je die iets verder naar beneden zet, zal dat plaatje rechts (hoekje en herhalend zijkantje) gewoon opschuiven naar links...
Iedereen is grote html know-it-all tegenwoordig dacht ik... IIG heb ik al 4 jaar geen vraag meer over html gesteld, haha.

Verder: Als je de bron bekijkt zie je een tabelstructuur die duidelijk maakt dat de top onafhankelijk is van de rest.. Ook staat er geen <div> in ;-) Ook heb ik 1000 keer gekeken naar fouten in de bron... kan echt niets vinden :S

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Je begint je table al met een row die 3 kolommen overspant, dat is vragen om problemen. Hier heb ik al eens een heel topic over gewijdt; de meeste browsers parsen een table in 1 pass, en 'gokt' uiteindelijk maar wat.
Zet gewoon je top in een aparte table en je bent van het gezeur af...

Intentionally left blank

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Zo doe ik dat idd ook altijd, en dat werkt perfect.
Verder heb ik dan ook het idee dat ik meer controle over mijn tabels heb.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

crisp schreef op 08 september 2002 @ 16:05:
Hier heb ik al eens een heel topic over gewijdt; de meeste browsers parsen een table in 1 pass, en 'gokt' uiteindelijk maar wat.
/me is behulpzaam:
[rml][ html] IE error @ tabellen[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Aaah lag het dus toch aan IE en niet aan mijn HTML kennis. THNX ALLEMAAL :D :D :D :D
Pagina: 1