Kleine Plasmabolletjes *oud*

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12 21:05
Heeeeuj :)

Ik ga mijn kast een keer modden maar ben al een tijdje ideeen aan het verzamelen. Op mijn kamer hem ik zo'n plasmabol. daar wilde ik iets meedoen maar die is natuurlijk te groot. Ik dacht eerder aan kleine plasmabolletjes.

Weet iemand of ze bestaan en waar ze te krijgen zijn?

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12 22:01
HEEEJJJ :D

Ik snap echt geen ene aars van wat je bedoelt :) Plasmabolletjes op je kast plakken :?

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Wou je die in je pc gaan zetten?
Lijkt me geen goed plan ivm EMI

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Plasmabol + Computer = Slecht idee :)

Dit hoef ik hopelijk toch niet te onderbouwen he?

System specs

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

doe maar wel...

een pc is nogaltijd goed afgeschermd,en ccfl`s, speakers weetikveel doen et ook goed toch???

als je et niet geloofd, ga ik et testen, als et lukt betaal jij, als et niet lukt betaal ik ;)

Electronics development

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Een plasmabol is gemaakt om elektriciteit zichtbaar te maken en om te laten zien hoe het zich voortplant (middels gassen in de bol). Een plasmabol genereert een hoogspannig en zend deze uit. De gas in de bol geleid deze hoogspanning en licht hierdoor op. Maar als ze buiten de bol treden gaat deze hoogspanning nog gewoon door (daarom reageert die bol ook op je hand). Deze hoogspannig wordt meestal opgevangen door een "antenne" in (of bij mijn geval buiten) de voet is geplaatst en vangt de meeste hoogspanning op. Een plasmabol is zelfs geschikt om een TL buis (zwak) te doen branden, dus dan weet je ook hoeveel stroom het ding gebruikt. Kortom jouw gevoelige componentjes in je pc zullen Hoogspanning opnemen en dus niet zo lekker gaan werken (als ze al niet stuk gaan).

Wil je echt weten hoe sterk een plasmabol is? Doe de test!!

Raak met je neus een TL buis of CCFL aan....
Raak met je neus een plasmabol aan....
Nu weet je het verschil >:)

System specs

Verwijderd

Ik heb ook zo'n plasmabol, hou hem eens voor de gein bij je tv (ik ben niet verantwoordelijk voor de evt. schade!!!) dan zal je zien hoeveel EMI hij heeft..
Ik zou hem dus maar niet in de buurt van je gevoelige componentjes van je computer zetten.

• Wildfire
  • Laatst online: 23:57

Wildfire

Joy to the world!

NOOIT in je PC zetten! Ook niet op of dichtbij!

Reden: als ik mijn hand op mijn plasmabol leg en dan mijn andere hand in de buurt van m'n stereotoren hou, dan slaat m'n stereotoren helemaal op hol...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18
en de invloed op digitale schakelingen kun je ook heel gemakkelijk testen door een goedkoop rekenmachientje in de buurt te houden ...

Repareren doe je zo.

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12 19:44

Creesch

bla bla!

mijn wekker begint spontaan te piepen met dat ding in de buurt dus het lijkt me niet zo'n strak plan om zo'n ding in je pc te bouwen, mischien aan de buitenkant van de kast en dan het naar de binnenkant toegerichte deel goed afschermen, maar dan nog zou ik het niet doen

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-12 12:06

Martijn02

/* No Comment */

Dus dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.brothersinart.net/martijn/GoT/plasmabol.jpg

Is eigenlijk niet zo'n heel goed plan... ? (Staat er al sinds februari dit jaar, nooit last van gehad)

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:16

kimjansen

Nu ff niks...

Ik heb een plasma-paal van zo'n 30cm. Mijn ervaringen ermee:
1.) Niet je mobiel op leggen, die van mij overleefde het niet
2.) Niet aanzetten tijdens een spelletje Counterstrike (oid) met de buren voor de sfeer, PC reboot af en toe spontaan.
3.) Niet naar muziek luisteren, de toren pakt elke keer een andere zender en gaat bij mij zelfs uit na een tijdje. Probleem is zelfs dat hij nog wel eens uit wil gaan (wel display enzo, maar knoppen werken niet meer) zonder dat die paal aanstaat. Dit is gekomen nadat hij tijdens zo'n paal-voorval helemaal niet meer uit of aan wilde.

Dus in je kast zetten lijkt me HELEMAAL GEEN goed idee, er komt echt een hoop elektromagnetische straling vanaf. En die dingen zijn dus zelf helemaal niet afgeschermt (anders kan het geen vonken 'trekken' naar je hand). Ga maar eens na dat als je met je schoenen of sokken over vloerbedekking of linoleum loopt je al je printjes kan verzieken met hun geheugen-chips enzo (en dan zie je dus GEEN vonken overspringen), wat denk je dat dit ding ermee doet met z'n vonken. Voor de mensen die niet weten wat vonken zijn: het ioniseren van een stof (in de bol of erbuiten) zodat deze stof elektrisch gaat geleiden (ja ook lucht) en dat is echt uit den boze bij statisch-gevoelig spul.

Speed kills, but beauty lives forever...

• Hiigara
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Martijn02 schreef op 08 september 2002 @ 18:02:
Dus dit:

[afbeelding]

Is eigenlijk niet zo'n heel goed plan... ? (Staat er al sinds februari dit jaar, nooit last van gehad)
Hehe. Die hadden ze afgelopen kerst bij de Blokker voor een gulden of 10 ja. :)
Baal er nog steeds van dat ik er geen gekocht heb! Die grotere staan nog altijd in de winkel, maar de kleintjes zijn nergens meer te krijgen...

Mgoe, ff ontopic: Ik heb al tijden zo'n ding (ja m'n broertje had d'r dus wel een :P ) tijdens LANparties op me monitor staan, en ik heb nog nergens last van gehad. Zelfde geldt voor kast en geluid. Dus wat dat betreft heb ik misschien nog geluk gehad. Maar het in je kast inbouwen is mij ook al sterk afgeraden, dus dat doe ik nou ook.

Je kunt beter 't zekere voor 't onzekere nemen. :)

Roses are red, my screen is blue. I may have deleted system32...

• Ducksy88
  • Laatst online: 27-12 13:50

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 14:43:
Ik heb ook zo'n plasmabol, hou hem eens voor de gein bij je tv (ik ben niet verantwoordelijk voor de evt. schade!!!) dan zal je zien hoeveel EMI hij heeft..
.
Magneet doet dat ook, vage vlekken op m'n pa's oude computer.
Moet je voor de gein is een keer een draaiende fan vlak voor je beeldscherm houden en er naar staren, lijkt t net of ie op 100 RPM loopt :P :P

[ Voor 0% gewijzigd door Ducksy88 op 08-09-2002 21:33 . Reden: typo ]

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-12 00:34
Even iets anders:

Een lange tijd geleden heb ik eens begrepen dat een plasmabol ook eenvoudig zelf te maken is met behulp van een pingpongbal een een galzen bol + wat electriciteit. Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft? het lijkt me namelijk best interessant om dat eens te proberen.

• Tentacle1

Tentacle1

60% Puur Sap!

Kijk hier eens:
linkje
linkje
linkje

Dus zo makkelijk is het nog niet :/

System specs

Verwijderd

als ik de plasmabol van me broer bij een willekeurige digitale wekkerradio hou slaan ze helemaal op tilt :)

en bij de TV ook :+

GSM en draadloos telefoon verkeer is in de buurt van dat ding ( MITS die aanstaat natuurlijk :D ) ook NIET mogelijk

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-12 19:44

Creesch

bla bla!

ergens bovenop zetten kan idd opzich wel om dat je dan de voet als een soort buffer hebt tussen hetgene waar ie bovenopstaat en de straling enzo zelf....als je zo'n plasma bol ernaast houd krijg je pas problemen....

• Jheronymus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 10:10

Jheronymus

Bavaria Bier consumer

Zolang het zaakje afgeschremd is maakt het niet uit. Dus als je het doet zoals op de foto (buiten de kast, dan is de apparatuur noch veilig afgeschremd; kooi van faraday) dan zal er NIKS gebeuren. Dus je zal het in een soort nis moeten zetten ofzo, met een raam ervoor. maar ik vraag me of of dat dan niet een beetje kitscherig uitziet.

Bier drinken is een van mijn grootste hobbies. s'avonds een vent, s'morgens absent !!!<P>http://specs.tweak.to/3670

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Jheronymus schreef op 09 september 2002 @ 13:50:
Zolang het zaakje afgeschremd is maakt het niet uit. Dus als je het doet zoals op de foto (buiten de kast, dan is de apparatuur noch veilig afgeschremd; kooi van faraday) dan zal er NIKS gebeuren. Dus je zal het in een soort nis moeten zetten ofzo, met een raam ervoor. maar ik vraag me of of dat dan niet een beetje kitscherig uitziet.
misschien als je er zo'n kippegaas kooitje omheen maakt dat het wel lukt :)
ziet er alleen niet echt leuk uit denk ik idd

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12 06:59

xychix

FreeBSD Rules !

kun je niet een lavalamp of een aquarium in je raam inbouwen ?? (je kast word dan wel +/- 10 cm breder)

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• klaasvaag
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Kooi van faraday is inderdaad een leuk idee, kippengaas zou wel moeten werken, als het een beetje fijnmazig is. Wat misschien ook werkt.. en er een stuk beter uitziet, er bestaat glas met daarin metaaldeeltjes.. echt als een laag zeg maar. Wordt gebruikt in sommige autoruiten om die warmtewerende te maken. Misschien is dat een mogelijkheid voor een mooie kooi van faraday..

Verwijderd

is dus ongeveer 't zelfde idee als een Tesla Coil maar dan met een bol eromheen...

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

he poster zeg je nog wat?

Ja doe maar.

Verwijderd

Dus dit:

[afbeelding]

IN jouw geval zorgt waarschijnlijk de alu casing voor genoeg bescherming van de emi straling. Maar eh als je ons niet wilt geloven probeer je hem toch uit in je kast }) . Pak hier voor dan wel een afgedankt 286 of zo. Ik ben niet verantwoordlijk

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Als ik iets dom vind is het wel casemodden wat klauwen vol met geld kost.

Wat heb je daar nu aan? :?

Die dure shit lampjes erin en blacklights, de systeemkast staat toch 99,9% onder het bureau.

aahh durka durka durka

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je die dingen ook slikken ;)?

Die dingen zou ik nooit in je pc zetten, storen als een gek lijkt me zo.

Je hebt ook van die platte. Dat is dan zo'n gebroken ronde ruit waar de blixem in het midden uitkomt, bekend van uit de Borg schepen van startrek; denk dat die ook wel cool uitzien om in een case te modden, en die dingen kun je van achter afschermen als het nodig is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

zolang je kast gewoon dicht is zal je er ook niet snel last van krijgen > je kast is van staal en niet zomaar zonder reden zo is deze EMC afgeschermd en komt er dus geen straling in en uit de kast omdat de kast direct aan de aarde ligt...

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

xychix schreef op 09 september 2002 @ 14:27:
kun je niet een lavalamp of een aquarium in je raam inbouwen ?? (je kast word dan wel +/- 10 cm breder)
Lavalamp?
Goed voor de koeling zeker? Je brandt je poten aan zo'n ding als je niet oppast.

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Verwijderd

Wel stoer, alleen al technisch gezien om een plasmabol naast je mobo te hebben hangen :P

Het *zou* moeten werken met kippegaas. Dit is een heel effectieve kooi van Faraday, eigenlijk alleen frequenties met een kleinere golflengte dan 2 cm ofzo kunnen daar doorheendringen. En dat zijn frequenties van uhmmm...?? Enkele gigahertzen als ik ff raak gok. Dikke kans dat die geen tot weinig invloed zullen hebben, ALS ze al uit een plasmabol komen (in principe "spettert" een vonk over de hele frequentieband)

Het meest spannende is om het te proberen :P

• RelaXXinG
  • Laatst online: 29-12 21:05
hmm nee was weer een of ander vaag idee van me.
vandaar misschien ook dat mijn stereo kaduuk is gegaan. had de plasmabol op de speaker staan. die weer naast de stereo staat omdat dat ding reageerde op geluid (bas/trillingen).

Verwijderd

ik vind mijne ook wel kewl :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/bol.jpg

ik heb niet echt een vaste hand hehe :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-12 08:23

Demo

Probleemschietende Tovenaar

DJ Chicken schreef op 11 september 2002 @ 00:09:
Als ik iets dom vind is het wel casemodden wat klauwen vol met geld kost.

Wat heb je daar nu aan? :?

Die dure shit lampjes erin en blacklights, de systeemkast staat toch 99,9% onder het bureau.
Zeg dan nix en kom gewoon niet in CME... de mensen hier doen nl. niet anders dan dat soort dingen...
deepspace schreef op 11 september 2002 @ 00:16:
Je hebt ook van die platte. Dat is dan zo'n gebroken ronde ruit waar de blixem in het midden uitkomt, bekend van uit de Borg schepen van startrek; denk dat die ook wel cool uitzien om in een case te modden, en die dingen kun je van achter afschermen als het nodig is.
Een rond gat in je zijpaneel en dan zo'n ding er in hangen (met raamrubber ofzo) :9~

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-12 18:31
Bouw er zon mooi zwaailicht op das pas stoer :)

Verwijderd

Mensen, Ik heb vorige week een tl-achtige lamp bij stuut en bruin gezien.
Deze lamp gaf het zelfde effect als zo'n bliskem bol maar dan continu.

Kan ik deze in m'n case monteren of krijg ik hier spijt van?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:08:
Mensen, Ik heb vorige week een tl-achtige lamp bij stuut en bruin gezien.
Deze lamp gaf het zelfde effect als zo'n bliskem bol maar dan continu.

Kan ik deze in m'n case monteren of krijg ik hier spijt van?
probeer het volgende: neem een stuk alufolie, rol dat om de buis, ze hem aan en raak dan voorzichtig het folie aan met een metalen voorwerp dat je vasthoud. vliegen er vonkjes over, dan zou ik hem niet IN je kast hangen (dit gebeurt dus bij een plasmabol ook). gebeurt er niks, is het veilig.

wat je doet is met het folie alle hoogspanning die normaal de lucht in geblazen zou worden, verzamelen en afvoeren via je lichaam.

als je geen metalen voorwerp gebruikt maar gewoon je vinger, krijg je mooie zwarte puntjes op je vinger >:)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 11:24
Idd =)

Ik heb eens n papiertje in de fik gestoken door mn ketting op de bol te leggen, het papiertje er tegen aan de houden, en er met een schroeven draaier tegen aan te tikken.
Als je er een euro op legt en je tikt die aan met je vinger dan heb je een zwart puntje en een vieze lucht in je kamer :P

Tis leuk om te zien, maar je moet het echt niet in je pc neer gaan zetten!

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

jezus wat een handelingen zeg... lijkt wel zo'n easteregg :D
maar ik ben al een tijdje van plan om iets dergelijks in mijn volgende mod te stoppen... een schijf waarin ook 'bliksemschichten' van het midden naar buiten slaan

btw: kickje van anderhalf jaar?

[ Voor 12% gewijzigd door Hayfork op 29-03-2004 19:29 ]

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

Verwijderd

frickY schreef op 29 maart 2004 @ 19:22:
Idd =)

Ik heb eens n papiertje in de fik gestoken door mn ketting op de bol te leggen, het papiertje er tegen aan de houden, en er met een schroeven draaier tegen aan te tikken.
Als je er een euro op legt en je tikt die aan met je vinger dan heb je een zwart puntje en een vieze lucht in je kamer :P

Tis leuk om te zien, maar je moet het echt niet in je pc neer gaan zetten!
niet ?

Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/mojo/bol1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.whatsup.nl/flex/mojo/bol2.JPG

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Nou, volgens de maker van deze casemod is de EMI erg laag. Maar misschien is z'n meter gewoon kapot :+

Staan btw een aantal zeer mooie mods op die website (www.blingmethod.com)

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Verwijderd

nooit dit soort geintjes uithalen bij de tv!!
die kan er kapot van gaan.
In de beeldbuis worden de elektronen versneld met 25.000 volt.ga je met je bolletje daar in de buurt dan be-invloedt je de straalstroom.Het gevolg kan zijn dat je het hoogspannings gedeelte vernield.en dat is een dure reparatie.

ook nooit een magneet ofzo bij je beeldbuis houden.als je de beeldbuis magnetiseert dan is de beeldbuis ook naar de mallemoer.alleen een demagnetisering helpt (soms) nog.
spelen met een tv(of crt monitor) is een gevaarlijke en dure bezigheid wat je gewoon niet moet doen...
Pagina: 1