Toon posts:

[printer] WinXP vertraagt printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben een HP LaserJet 1100 die op zich heel snel kan printen, o.a. door zijn geheugen van 2MB. Als ik echter een document print van 43 pagina's, die echter wel onder de 2MB blijft, print hij toch erg traag. Volgens mij doet WinXP het volgende:

hij stuurt de eerste pagina naar de printer (100% CPU voor eventjes), vervolgens wacht hij tot de printer klaar is met die pagina om dan pas de volgende te sturen (weer even 100%CPU). De printer moet dan dus op de computer wachten en dit vertraagt de boel. In win98 printte hij direct achter elkaar en toen was hij supersnel.

Ik heb printer spooling aanstaan om gebruik te maken van opties als 2 pagina's per pagina printen.

Hoe zorg ik ervoor dat WinXP het volledige geheugen van de printer gebruikt en niet pagina voor pagina naar de printer stuurt?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan toch bij printer eigenschappen ervoor kiezen dat ie gelijk afdrukt en dat ie ze niet in een wachtrij plaatst :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

chucky666 schreef op 08 september 2002 @ 13:25:
je kan toch bij printer eigenschappen ervoor kiezen dat ie gelijk afdrukt en dat ie ze niet in een wachtrij plaatst :?
yep, dat moet het zijn :)
Kan gewoon bij eigenschappen van de printer :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar die functie heb ik juist aanstaan om opties als: "2 pagina's per pagina afdrukken" aan te zetten (zoals in mijn post staat). Dit lukte in win98 wel.

(Printer spooling is engels voor wachtrij, ten minste in windows wordt het zo vertaald)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Stond er niet op de windows update site een patch voor HP printers???
Ik d8 dat er een patch was dat voorkwam dat de cpu 100% aangaf en nog wat ofzo :s iets met recources

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle relevante windows updates uitgevoerd en reeds geinstalleerd. Ik ben er niet een tegengekomen op de reguliere microsoftsite.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:40
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:18:
Ik heb alle relevante windows updates uitgevoerd en reeds geinstalleerd. Ik ben er niet een tegengekomen op de reguliere microsoftsite.
Kijk dan is bij HP :). Voor de rest lijkt me een aansturingsfout, dat je pc steeds 1 a 2 pagina's stuurt enz...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een test gedaan met de nieuwste drivers van HP en word en op de tweede pagina moest hij nog wel wachten, maar daarna kwam alles er vloeiend uit. Vreemd dat er dus in principe verkeerde drivers in windows XP zitten, aangezien de nieuwe wel doen wat ze horen te doen.

Of het moet zo zijn dat hij het nu beter doet doordat ik een ander document geprint heb...
Pagina: 1