Toon posts:

draagbare muziek, GEEN goede oplossing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Luitjes,

ik ben al een poos op zoek naar een goede draagbare muziekspeler.
Je hebt tal mogelijkheden, maar allemaal hebben ze hun voor-, maar voornamelijk, nadelen...

Ik heb hier al erg veel topics gelezen, en iedereen raad natuurlijk zijn of haar favoriet aan. Nog steeds heb ik GEEN ideale mp3-speler gevonden :(
Ik heb momenteel de Yepp Neu mp3-speler, deze heeft 64mb geheugen en kan worden uitgebreid met nog eens 64mb (media kaart)....
Zo kun je dus 128mb meenemen zonder dat je met kaarten hoeft te wisselen.

qua grootte is de yepp goed genoeg, en ook het afstrandsbedieninkje is erg handig.

Wat zoek ik??
een mp3 speler, en hij moet aan veel eisen voldoen :(
Na veel lezen en reviews kwam er eigenlijk alleen de ipod uit, maar die is veel te duur :(
Mijn eisen:

• minimaal 256mb, liefst 512mb of meer!!
• zo klein mogelijk, liefst met beschermlaag oid, ik gebruik hem op m'n werk, daar draag ik een overal, maar het ding wordt af en toe toch een beetje nat, is het niet rechtstreeks door water, dan is het wel door stoom oid!
• uiterlijk maakt me NIETS uit, ik draag 'm in m'n broekzak, dus je ziet het ding toch nooit :)
• makkelijk aan te sluiten op de pc, het duurt nu zo'n 10 á 15 minuten voordat ik 64mb op m'n yepp-mp3-speler vol heb, ik heb een speciaal programma nodig en dat duurt altijd de in en de uit voordat het echt vol is :(
• minimaal 6 uur muziek kunnen spelen zonder batterij(en) te hoeven wisselen,
ik werk in een grote hal, en daar kan ik niet op m'n gemakje batterijen wisselen, ik draag handschoenen en raak het ding dus liever niet aan tijdens het werk, hooguit de afstandsbediening, liefst zo min mogelijk batterijen :)

Wel, wat raden jullie mij aan?
Ik wil natuurlijk zo min mogelijk uitgeven, maar heb toch wel een
bedrag van 200 euro350 euro over :)

Enfin, graag links/specs/jullie ervaringen...

Nogmaals: na het lezen van reviews en andere topics heb ik eigenlijk alleen maar niet-complete mp3-spelers gezien, of ze hadden maar 128mb geheugen, of ze kostte 400 euro met 256mb :/ etc. etc...
Graag fresh info ;) :)

/edit/
en even voor de duidelijkheid, het MOET een mp3-speler zijn, en geen minidisc, want daar kan ik geen muziek opzetten :) heb namelijk geen minidisc-ding ;) :)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
reviews: Archos Jukebox Recorder 20GB review: zoiets misschien :?

Niet vreselijk duur (in vergelijking met een iPod dan ;)), vreselijk lelijk :P (vind ik dan) maar wel handig. Je hebt hem in een aantal uitvoeringen... deze in die review kan bijvoorbeeld ook mp3 opnemen... en dan kost hij zo'n 350 euro. Zonder die opneemfratsen kost hij 330 euro (pricewatch).

Het is ff een investering maar ik denk dat het wel een goede investering zal zijn... zeker door zijn grote opslagcapaciteit. Als ik jou was zou ik dus nog eventjes doorsparen.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou, ik denk dat het simpel is.

Voor dat geld gaat het moeilijk worden om iets met die eisen te vinden. Het is een prijs/kwaliteit (of eigenlijk prijs/features?) afweging.

Expanding the inexpandable

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hmm 200euro voor een mp3 speler is best weinig, je zult eerder naar de mp3cd spelers moeten kijken. Er is nu een hele mooie mp3cd speler van samsung, en het kost maar 99 euro. Alleen past hij niet in je broekzak :) Ik tijdelijk geen plaatje voor je vinden, maar het is blauw en zilver van kleur.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dan gaan we de prijs opschroeven naar 350 euro...
Prijs boeit in principe niet zo heel veel, gaat er mij maar om dat jullie niet met voorstellen komen van 900 euro ofzo ;)

Die Archos Jukebox Recorder is overigens niet zo'n goed plan:
nadelen: gewicht
Heb je zelf ook nog gecheck hoe lang je kon spelen met volle batterijen?
Want heb zelf een van z'n voorgangers ( Archos Jukebox 6000) En die is na een uur of 4 al weer leeg, tewijl er op de site 8 uur staat.
:(

Verwijderd

Je zei geen MiniDisc, maar wat d8 je van een NetMD? Die kun je via usb aansluiten op je pc en met zo'n 32x speed muziek overzetten. En er kan 4 cd's aan muziek op. Zoiets : http://www.sonystyle.com/...x8647&catid=&itemid=28901
En hij is maar 150 $ :D Er kan dus zo'n 5 uur muziek op 1 MD.

Maar ik weet je zei MP3 SPELER ! Daar kan ik weinig moois in vinden wat aan je eisen voldoet. Maar je kunt dus ook opnemen met dit MD DING :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 14:00:
Je zei geen MiniDisc, maar wat d8 je van een NetMD? Die kun je via usb aansluiten op je pc en met zo'n 32x speed muziek overzetten. En er kan 4 cd's aan muziek op. Zoiets : http://www.sonystyle.com/...x8647&catid=&itemid=28901
En hij is maar 150 $ :D Er kan dus zo'n 5 uur muziek op 1 MD.

Maar ik weet je zei MP3 SPELER ! Daar kan ik weinig moois in vinden wat aan je eisen voldoet.
hmm, dat ziet er inderdaad wel interessant uit!
Maar, hoe basseren hun die 5 uur muziek?

Verwijderd

Nou, dit is een soort van mp3 achtig iets, je kunt opnemen in stereo, lp2 en lp4.
LP2 klinkt even goed als stereo, maar er kunnen dan 2 cd's op. LP4 gaat tot 44 Khz d8 ik en zo kunnen er 4 cd's op, dus zon 5 uur, het is een soort compressie. Ik heb zelf ook een MD speler met LP4 e.d. en lp2 klinkt even goed als stereo, en lp4 klinkt iets minder, maar ik weet niet hoeveel waarde je daar aan hecht.

Verwijderd

Hier staat hoe het werkt, dat minidisc longplay :
http://www.mdcenter.nl/re....nl/technisch/faqmdlp.php

Verwijderd

Waarom zo vast aan Mp3 spelers? Minidiscs zijn zoveel beter t.o.v mp3 spelers (IMHO)...alleen ietsje duurder mischien maar dan heb je ook wat..hier is een piccie van mijn Mz_n707 (289 Euro)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/Walkmans/Mz-N707/sony_mzn707netmd_silber.jpg

Heb al m'n hele mp3 collectie v. 5 Gig op 12 80min MD'tjes gezet (jaja ik heb Modem dus ik vind 5 Gig al veel) en zoals arnauddisberg als zei:..je kan zonder kwalteitsverlies 160 min op een MD'tje kwijt...dus geen gelazer met flashkaartjes die aso duur zijn en waarvan je er maar een paar kan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 15:24:
Waarom zo vast aan Mp3 spelers? Minidiscs zijn zoveel beter t.o.v mp3 spelers (IMHO)...
Omdat ik geen minidisc deck heb...
ik kan die bandjes niet opnemen, tenzij het ook via de pc kan?
MP3 werkt (vind ik :)) het makkelijkst.

Verwijderd

Dit kan hiermee dus via de PC, dus daar zul je geen last van hebben, ik neem aan dat je wel USB hebt :D NetMD dus he, niet gewone MD

Verwijderd

ik heb eigenlijk precies hetzelfde probleem, maar wat zijn de prijzen in nederland van netMD?? en wat kan je het beste kopen

Verwijderd

Prijzen van NetMD beginnen bij zo'n 250 euro. Welke en waar je NetMD's kunt krijgen, hoe NetMD precies werkt en alles wat je nog meer wil weten over MD kun je terecht op www.MDcenter.nl

succes ermee,

p.s. heb sinds gisteren ook een NetMD (Sony MZ-N1 voor de kenners) en ik kan nu al niet meer zonder.

• ilja_kole
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-03 10:38
http://www.mp3man.nl/product/1706

Dit is dan weer net 100 Euro duurder maar je hebt wel 500 mb,
en verwisselbare discs.
Gewicht is maar 150 gram, en afmetingen van 7- bij 8 cm moet ook niet al teveel zijn. en kan 12 uur doorspelen.
Ennuh...hij ziet er nog gelikt uit ook B)

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

ilja_kole schreef op 08 september 2002 @ 22:22:
http://www.mp3man.nl/product/1706

Dit is dan weer net 100 Euro duurder maar je hebt wel 500 mb,
en verwisselbare discs.
Gewicht is maar 150 gram, en afmetingen van 7- bij 8 cm moet ook niet al teveel zijn. en kan 12 uur doorspelen.
Ennuh...hij ziet er nog gelikt uit ook B)
Voor minder heb je al een iPod. Dan zou ik het wel weten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:14:
[...]

Omdat ik geen minidisc deck heb...
ik kan die bandjes niet opnemen, tenzij het ook via de pc kan?
MP3 werkt (vind ik :)) het makkelijkst.
je hebt helemaal geen deck nodig om op te kunnen nemen, kijk er zijn drie soorten minidisc spelers:
1, recorder
2. net md
3, walkman

met de recorder kan je opnemen (het gebeurd wel in realtime :( maja ik vind dat niet erg, ik heb zelf de mz-r700 en het werkt prima.
je heb er dus geen deck voor nodig

met net md kan je ook opnemen, maar dan met maximaal 32x, en het gaat via je usb

en met de walkman kan je alleen luisteren, hiermee kan je dus niet opnemen.
de voordelen zijn dan weer dat de batarij veel langer meegaat, ze zijn veel kleiner en lichter
Pagina: 1