Provision DVD player Blokker, geen SVCD

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 13:36
Ik heb eergisteren bij de Blokker een DVD speler (provision PRDVD2166) gekocht (niet voor mezelf heb zelf een pioneer DV444). DIe provision ziet er mooi uit, en op de doos stond dattie zo'n beetje alles aankan, MP3, SVCD etc, met ingebouwde AC-3 decoder enzo. Ik stop er een DVD-tje in: perfect, mooi beeld, handige AB etc.
Daarna een SVCD erin, niks nada noppes, hij spuugt hem gelijk weer uit,
ik denk WTF!, staat toch echt op de doos dattie dat moet kunnen.
Even wat in de handleiding gekeken enzo, kan hij dus helemaal geen VCD en SVCD volgens de handleiding. Nu is hij gekocht bij de magazijnuitverkoop van de Blokker, zou dit problemen geven bij terugbrengen naar een willekeurig Blokker filiaal?

Iemand anders die deze DVD speler gekocht heeft misschien?

Mijn Flickr; Sony A7iii

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
ikmattie schreef op 08 september 2002 @ 12:49:
Ik heb eergisteren bij de Blokker een DVD speler (provision PRDVD2166) gekocht (niet voor mezelf heb zelf een pioneer DV444). DIe provision ziet er mooi uit, en op de doos stond dattie zo'n beetje alles aankan, MP3, SVCD etc, met ingebouwde AC-3 decoder enzo. Ik stop er een DVD-tje in: perfect, mooi beeld, handige AB etc.
Daarna een SVCD erin, niks nada noppes, hij spuugt hem gelijk weer uit,
ik denk WTF!, staat toch echt op de doos dattie dat moet kunnen.
Even wat in de handleiding gekeken enzo, kan hij dus helemaal geen VCD en SVCD volgens de handleiding. Nu is hij gekocht bij de magazijnuitverkoop van de Blokker, zou dit problemen geven bij terugbrengen naar een willekeurig Blokker filiaal?

Iemand anders die deze DVD speler gekocht heeft misschien?
Bij magazijnuitverkopen mag je hem meestal niet terugbrengen, dacht ik. Je kunt natuurlijk altijd ff vragen. :)

Zal wel ff op internet rondneuzen om te kijken wat precies de specs zijn. :+

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023

• ikmattie
SiHiDa schreef op 08 september 2002 @ 12:54:
[...]

Bij magazijnuitverkopen mag je hem meestal niet terugbrengen, dacht ik. Je kunt natuurlijk altijd ff vragen. :)

Zal wel ff op internet rondneuzen om te kijken wat precies de specs zijn. :+
deze is het.
Specs:
Specificaties
Home DVD PAL / NTSC geschikt
Audio CD/SVCD/MP3/CD-R/CD-RW
Ingebouwde Dolby Digital AC-3 decoder 5.1
RCA/DTS output
Selecteerbare schermafbeelding 4:3 en 16:9
OSD 6 talen
Multi-hoek functie
S-VHS, Scart en optische/coax audio output
Afstandbediening met alle functies
Gebruiksaanwijzing 4 talen Duits, Engels, Frans en Nederlands Packaging: Full Colour

Is gewoon rechtstreeks van de doos overgenomen, klopt dus niet!!

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ikmattie

Mijn Flickr; Sony A7iii

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

[nohtml]
SiHiDa schreef op 08 september 2002 @ 12:54:
[...]

Neehoor, als hij onder valse specs verkocht is, magje hem altijd terugbrengen. Dat van die magazijnverkopen heeft er dan niets mee te maken.

In nederland geldt: Koop = koop, alleen zijn winkels vaak zo coulant om ze binnen 8 dagen ongedaan te laten maken. Bij een magazijnuitverkoop zijn winkels dat niet meer (op zich wel logisch en staat er dan ook bij). Maar dit is geen terugnemen uit coulance, maar omdat er verkocht is "onder valse voorwendselen". Deze kan je dus gewoon terugbrengen als er echt wat fouts op de doos staat. En als ze het weigeren kan je even naar de baas vragen en uitleggen dat dit niet onder die coulanceregeling valt..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

[klein zeur modusje]
die 8 dagen is geen coulance regeling.... is een wet om de consument te beschermen... en de grens ligt volgens mij op 14 dagen... maar dat weet ik niet zeker
[/klein zeur modusje]

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2025
Mijn Lenco DVD speler kan wel VCD maar niet zomaar. Je moet dan als ie aanstaat "119" intoetsen om van modes te wisselen. Misschien (RTFM) is dat bij jou ook zo?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 15:09:
[klein zeur modusje]
die 8 dagen is geen coulance regeling.... is een wet om de consument te beschermen... en de grens ligt volgens mij op 14 dagen... maar dat weet ik niet zeker
[/klein zeur modusje]

neehoor dat is de colportagewet (oid) en die geldt alleen bij kopen die niet in een winkel zijn geweest, zoals aan de deur of over de telefoon of via internet :). De rest is echt coulance :). En die wet is afaik 8 dagen na levering :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ikmattie
Jaccoh schreef op 08 september 2002 @ 15:13:
Mijn Lenco DVD speler kan wel VCD maar niet zomaar. Je moet dan als ie aanstaat "119" intoetsen om van modes te wisselen. Misschien (RTFM) is dat bij jou ook zo?
In die FM staat expliciet dat je er geen VCD en PhotoCD's in mag stoppen, terwijl het er bij de specs en op de doos wel bij staat......

Mijn Flickr; Sony A7iii

• ikmattie
Het is geregeld,
hulde aan Blokker, ze geven gewoon geld terug! Ze waren het erover eens dat de specs op de doos en de eigenlijke specs niet met elkaar overeen kwamen!

Mijn Flickr; Sony A7iii

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ikmattie schreef op 15 september 2002 @ 11:29:
Het is geregeld,
hulde aan Blokker, ze geven gewoon geld terug! Ze waren het erover eens dat de specs op de doos en de eigenlijke specs niet met elkaar overeen kwamen!
Dan geef je toch geen hulde aan blokker. Kom op zeg, dit is gewoon puur logisch. Ze verkopen een dvd-speler waarvan ze zeggen dat ie svcd aan kan maar dat kan die niet. Tuuuurlijk krijg je je geld dan terug.

• ikmattie
thejoker80 schreef op 15 september 2002 @ 12:23:
[...]

Dan geef je toch geen hulde aan blokker. Kom op zeg, dit is gewoon puur logisch. Ze verkopen een dvd-speler waarvan ze zeggen dat ie svcd aan kan maar dat kan die niet. Tuuuurlijk krijg je je geld dan terug.
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in ja,
heb het bericht ook al veranderd....
Maar ja, ze deden helemaal niet moeilijk, en dat vond ik toch wel vreemd hedentendage....

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Heb je bij enig toeval ook nog geprobeerd om er dvd-r of +r op te spelen?

• ikmattie
Wooow, oud topic...
Nee, heb ik niet geprobeerd, alleen SVCD en VCD erop geprobeerd en die deden het dus niet

Mijn Flickr; Sony A7iii

Verwijderd

Ik heb een oudere provision en die kan wel vcd en svcd

Verwijderd

Heb ook een provision van blokker. Kan wel VCD afspelen. Moet je wel eerst op de afstandsbediening het knopje 'PBC' indrukken. Dan doet die het gewoon :)

Verwijderd

Bij mij hoeft dat niet

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ah, bagger.
Mijn moeder heeft ook die gekocht van 50 Euro.
Ik heb nog geen SVCD geprobeerd (zo snel niet voor handen) en ook geen VCD.

DVD+R heb ik wel liggen dus zou ik kunnen proberen. Wel jammer :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb ook nog een vraagje over die DVD speler van 49 euro,
Weet iemand welke specs erbij horen en welke merk de speler gemaakt heeft???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 10:49:
Ik heb ook nog een vraagje over die DVD speler van 49 euro,
Weet iemand welke specs erbij horen en welke merk de speler gemaakt heeft???
Welk merk hem echt geproduceert heeft, geen idee, maar toen ik die folder zag met een picture van de orginele remote toen dacht ik, deze afstandsbediening (en vermoedelijke ook de rest van de DVD-speler) wordt ook onder de merknaam Mustek, Scanmagic, Amoisonic, SM Electronic, Acoustic Solutions en nog een heleboel andere merken verkocht, oftewel een vrij gangbaar en al een tijdje op de markt zijnde Low-End DVD-player.

offtopic:

Meneer_E moet voor zijn werkgever o.a. controleren welke IR-code systeem de diverse DVD-players gebruiken opdat deze met universele AB's te bedienen zijn en dat is bij deze Player voor de meeste OneForAll AB's de code 0730 en voor de meeste AB's van Philips 0758. Meneer_E kijkt (beroepshalve) net zo geïnteresseerd naar foto's van afstandsbedieningen als de meeste pubers naar plaatjes in de Playboy kijken...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 23:28 ]

Pagina: 1