[XP] kan niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 07:13

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
nou het volgende probleem doet zich voor...

Als ik me op opstart gaat alles goed.. dan heb juh windows dingetjuh gehad met balkjuh dat beweegt gaat nogsteeds allemaal goed... dan moet juh in juh inlogscherm gaan komen... het scherm blijft zwart zwart zwart... en dan ineens poeffffff blauw scherm :'(

met iets als logon error

maar het vreemde ik kan wel.. met veilige modus opstarten en dan kan ik gewoon inloggen...

heel vaaaaaaag
wie kan mij hiermee helpen
en nu kom ik bij vage windows aktie nummer 2... normaal was me max van me resolutie euhmm 1024 bij 768.. en nu ineens bij veilige modus kan ik max.. 1600 bij 1200 :? ik snap er niks van... dus nu was me vraag... als ik weer opnieuw kan inloggen in normaal windows.. dus niet veilige modus kan ik dan weer zo een hoge resolutie krijgen

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-09 12:13
Dit is misschien niet wat je wilt horen maar ik denk dat je beter je OS kan vermelden.
Win2k/WinXP ff met cd booten en dan resque ding kiezen, kijken of dat helpt :?

Of is het echt een resolutieprobleem?
Als het echt niet lukt ff drivers opnieuw installeren.

Verwijderd

Verwijder eens de drivers die je net geinstalleerd hebt!!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
nou ik heb dus 2 problemen het eerste dat ik niet normaal kan opstarten.. dus alleen in veilie modus... en het 2de probleem is dus met die resolutie

en ik draai winxp

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 12:05:
Verwijder eens de drivers die je net geinstalleerd hebt!!
ik heb niks net geinstalleerd das namelijk het hele k*tte ervan :'(

Verwijderd

Doe is systeemherstel.......

Verwijderd

Inderdaad,dat kan ook gewoon in "Veilige modus" duzz...;)

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
heb ik ook al gedaan.... zelfss herstel punt naar euhmmm ruim een maand geleden

en ik bleef die loggon error krijgen

dus nu leef ik in een veilige modus windows :'(

Verwijderd

$eik0 schreef op 08 september 2002 @ 12:02:
nou het volgende probleem doet zich voor...

Als ik me op opstart gaat alles goed.. dan heb juh windows dingetjuh gehad met balkjuh dat beweegt gaat nogsteeds allemaal goed... dan moet juh in juh inlogscherm gaan komen... het scherm blijft zwart zwart zwart... en dan ineens poeffffff blauw scherm :'(
Dit is dus duidelijk win2000 of winXP, dus opstarten van CD rom en kiezen om je instalatie te repareren (gewoon instructies op scherm volgen totdat je "windows instalatie reparen" kan selecteren. Dat moet lukken op zich, maar lees verder.
$eik0 schreef op 08 september 2002 @ 12:02:
maar het vreemde ik kan wel.. met veilige modus opstarten en dan kan ik gewoon inloggen...

heel vaaaaaaag
wie kan mij hiermee helpen
Niet zo vaag voor een beetje windows kenner ;) *hint*hint*, duidelijk probleem met drivers. Aangezien je zegt dat je resoluties niet kloppen, een probleem "waarschijnlijk" veroorzaakt door de driver van je video kaart.
Uninstall je hele videokaart (drivers worden dan weggehaald en je bent dan volledig zeker, en start opnieuw op, instaleer de videokaart drivers opnieuw.

Welke video kaart heb je ??

als et eentje is met een nvidia chipset (GeForce serie), dan gewoon naar nvidia.com en daar de laatste Detonator drivers (30.82 of 40.41 beta). Ik raad de 30.82 aan, dan weet je zeker dat et daar niet meer aan kan liggen.

En mocht et allemaal niet helpen, alles backuppen op een partitie, en formateren :P werkt altijd :D _/-\o_

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
ik ga zo ff me windows repareren.. kijken of het wilt lukken :-s

dus dan doe ik zo gewoon de cd erin en dan ga ik repareren kiezen... da moet ik kunnen onthouden :)

worden er dan geen dingen van me verwijderd ???????

zoals save games ??

of programmatjuhs enzo ???

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
whee het wordt steeds leuker toennet kon ik nog outlook express openen en nu niet meer :'(

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
ik zou zelf voor een re-install kiezen (wel even een image/backup maken) :)

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
en hoe doe juh da

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Geef voordat je gaat formatteren eerst even welke melding je nu precies krijgt. Vooral de STOP code (0x000000??).

De resolutie in de safe mode moet je je niet zo druk om maken, dat is een generieke driver.

Welke monitor en videokaart heb je eigenlijk? Geef ook even aan welk moederbord je hebt.

Overigens merk je dat je meteen om je OS werd gevraagd. Da's niet helmaal vreemd, elk OS is anders. We zien het in WOS zelfs graag in de topictitel terug, zie Windows Operated Systems - Policy. Doe dat ajb de volgende keer dus veen meteen, thanks :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
F_J_K schreef op 08 september 2002 @ 12:37:
Geef voordat je gaat formatteren eerst even welke melding je nu precies krijgt. Vooral de STOP code (0x000000??).
ik heb net me windows gerepareerd... maar hij blijft nu op me bureaublad staan... en ik zie geen taakbalk niks kan alleen maar taakbeheer tevoorschijn krijgen..

de fout melding waar juh het over hebt.. die kan juh toch ergens terug vinden ?>? d8 ik dat ik dat een keertjuh had gehoort..
De resolutie in de safe mode moet je je niet zo druk om maken, dat is een generieke driver.
maar dat betekent dus dat me kaart en me beeldschem het wel ondersteunen.. denk ik zo
Welke monitor en videokaart heb je eigenlijk? Geef ook even aan welk moederbord je hebt.
mijn monitor daar weet ik niks van sorry ...

maar mnijn videokaart.. is nvidia riva tnt de rest weet ik niet prezies... maar da krijg juh snel te weten...

me moederbord.. ff denken... ECS (Elitegroup) P6-VAP-A+
als ik het goed heb.....
Overigens merk je dat je meteen om je OS werd gevraagd. Da's niet helmaal vreemd, elk OS is anders. We zien het in WOS zelfs graag in de topictitel terug, zie Windows Operated Systems - Policy. Doe dat ajb de volgende keer dus veen meteen, thanks :)
en dat van dat [XP] wist ik nog niet post hier niet al te vaak vandaar

Verwijderd

Staat er niks in de event viewer?

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
ik ben echt een über n00b met dit soort dingen... dus als juh me kan zeggen hoe dat moet... endenk er wel aan da ik alleen nog maar taakbeheer kan openen :-s en voor de rest niks....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nieuwe taak > eventvwr > ok

Dan zou je je systemlog en application logs moeten kunnen bekijken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

$eik0 schreef op 08 september 2002 @ 15:06:
ik ben echt een über n00b met dit soort dingen... dus als juh me kan zeggen hoe dat moet... endenk er wel aan da ik alleen nog maar taakbeheer kan openen :-s en voor de rest niks....
start via taakbeheer explorer.exe eens op...

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:18

Glabbeek

Dat dus.

Als ik jou wazzz dan zou ik buhalvuh normaal nedurlandzz tuh tiepuh (want dat leest een heel stuk beter dan al dat ge-uh) je Windows opnieuw te installeren op dezelfde locatie als waar hij nu al geinstalleerd is. Sommige programma's zullen daarna metteen weer werken, andere moet je overnieuw installeren maar als je dat op dezelfde plek doet als waar ze al staan zullen zeer waarschijnlijk je instellingen bewaard worden. Kijk ook eens op de site van je videokaartfabrikant of daar nieuwe drivers staan. Een andere verklaring voor dat je niet hoger dan 1024 komt is het aantal kleuren, in Safe Mode is dat 256 en normaal zal je ze waarschijnlijk een stuk hoger hebben staan.

[ Voor 0% gewijzigd door Glabbeek op 08-09-2002 15:18 . Reden: Typo's ]

En zo is het maar net.

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
Glabbeek schreef op 08 september 2002 @ 15:16:
Als ik jou wazzz dan zou ik buhalvuh normaal nedurlandzz tuh tiepuh (want dat leest een heel stuk beter dan al dat ge-uh) je Windows opnieuw te installeren op dezelfde locatie als waar hij nu al geinstalleerd is. Sommige programma's zullen daarna metteen weer werken, andere moet je overnieuw installeren maar als je dat op dezelfde plek doet als waar ze al staan zullen zeer waarschijnlijk je instellingen bewaard worden. Kijk ook eens op de site van je videokaartfabrikant of daar nieuwe drivers staan. Een andere verklaring voor dat je niet hoger dan 1024 komt is het aantal kleuren, in Safe Mode is dat 256 en normaal zal je ze waarschijnlijk een stuk hoger hebben staan.
oke ik zal nederlands praten voor jou..
en het vreemde is dat ik in de veilige modus.. gewoon 32 bits kleuren heb.. en me resolutie gewoon kan aanpassen

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 21:31
Je resolutie verhogen in veilige-modus kan soms best...
MET drivers geeft ie de limiet van veilige waarden van je videokaart en/of monitor aan en ZONDER drivers kan je soms verder dan de gespecificeerde waardes gaan.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 08 september 2002 @ 15:08:
nieuwe taak > eventvwr > ok

Dan zou je je systemlog en application logs moeten kunnen bekijken.
nou ik kreeg dit scherm... heb alleen maar de fouten genomen van... euhmmm vandaag en gisteren :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/happyplaatje/files/fout.JPG

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Topicstarter
MichielioZ schreef op 08 september 2002 @ 15:37:
Je resolutie verhogen in veilige-modus kan soms best...
MET drivers geeft ie de limiet van veilige waarden van je videokaart en/of monitor aan en ZONDER drivers kan je soms verder dan de gespecificeerde waardes gaan.
owke ik zie hte al... ik kon het al de hele tijd.. alleen heb ik nu 16bits kleuren ipv 32 bits :)
Pagina: 1