Afgelopen woensdag kreeg ik mijn nieuwe pc , met Philips 107E monitor. Alles werkte , prima tevreden. Alleen in deze pc zat een videokaart zonder TV out, en ik wil tv out dus ik wissel de Geforce2 100/200 MX om voor een Geforce 2mX 400. Dus ik die dingen verwisseld, zet pc aan (nieuwe) en leek allemaal goed te gaan, maar toen wilde die zeg maar de resolutie schakelen naar het windows bureablad en toen kwam er opeens een flinke (scherpe) knal uit de monitor. Ik d8 echt dat mn monitor ter plekke was overleden, maar het bleek mee te vallen , niks aan de hand zelfs. Maar nu zet ik gisteren weer mn pc aan en toen hoorde ik weer die knal, maar een veel mildere versie ervan dan zeg maar. Alleen nu is mn beeld mega wazig en ik kan dr nix meer aan doen . Op een andere pc hetzelfde verhaal met die monitor. (Die andere pc heeft geen problemen na de wissel) .
Kan iemand dit verklaren? Is er misschien iets met BIOS instellingen met voltages ofzo die ik moet verstellen? En ... sloop ik niet de monitor die nu op mn PC 'tje zit. (Hij doet het tot nu toe vlekkeloos maar wordt wel redelijk warm). Die geforce 2 100/200 mx is een Asus v7100 Magic. Die GF2MX400 is een Powercolor ofzo. Toen ik die Gf2mx400 erin zette waren nog wel de verkeerde (asus ) drivers geladen, kan dat de oorzaak zijn? Inmiddels natuurlijk allang detonator geinstalleerd.
Bedankt
Kan iemand dit verklaren? Is er misschien iets met BIOS instellingen met voltages ofzo die ik moet verstellen? En ... sloop ik niet de monitor die nu op mn PC 'tje zit. (Hij doet het tot nu toe vlekkeloos maar wordt wel redelijk warm). Die geforce 2 100/200 mx is een Asus v7100 Magic. Die GF2MX400 is een Powercolor ofzo. Toen ik die Gf2mx400 erin zette waren nog wel de verkeerde (asus ) drivers geladen, kan dat de oorzaak zijn? Inmiddels natuurlijk allang detonator geinstalleerd.
Bedankt