Monitor vaagheden

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Afgelopen woensdag kreeg ik mijn nieuwe pc , met Philips 107E monitor. Alles werkte , prima tevreden. Alleen in deze pc zat een videokaart zonder TV out, en ik wil tv out dus ik wissel de Geforce2 100/200 MX om voor een Geforce 2mX 400. Dus ik die dingen verwisseld, zet pc aan (nieuwe) en leek allemaal goed te gaan, maar toen wilde die zeg maar de resolutie schakelen naar het windows bureablad en toen kwam er opeens een flinke (scherpe) knal uit de monitor. Ik d8 echt dat mn monitor ter plekke was overleden, maar het bleek mee te vallen , niks aan de hand zelfs. Maar nu zet ik gisteren weer mn pc aan en toen hoorde ik weer die knal, maar een veel mildere versie ervan dan zeg maar. Alleen nu is mn beeld mega wazig en ik kan dr nix meer aan doen . Op een andere pc hetzelfde verhaal met die monitor. (Die andere pc heeft geen problemen na de wissel) .

Kan iemand dit verklaren? Is er misschien iets met BIOS instellingen met voltages ofzo die ik moet verstellen? En ... sloop ik niet de monitor die nu op mn PC 'tje zit. (Hij doet het tot nu toe vlekkeloos maar wordt wel redelijk warm). Die geforce 2 100/200 mx is een Asus v7100 Magic. Die GF2MX400 is een Powercolor ofzo. Toen ik die Gf2mx400 erin zette waren nog wel de verkeerde (asus ) drivers geladen, kan dat de oorzaak zijn? Inmiddels natuurlijk allang detonator geinstalleerd.

Bedankt

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Monitoren vreten heel veel stroom dus ze worden vrij warm, dat klopt wel, mijn 19" is net een kacheltje.

Driverkwestie -> start windows eens in veilige modus op. Lijkt me stug dat het hier om gaat trouwens, maar goed. Check wel in je bios eens even je AGP poort instellingen, zet hem eens op 2x (weet niet waar die nu op staat, wat meer specs van je hele PC mag ook wel hoor ;) ) Heb je wel de asus drivers via de officieële weg gedeïnstalleerd?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Vinnie_N
Hmmm.. hij staat nu op 4x (neem ik aan). Ik heb een Athlon 1700XP+ met 256 mb DDR en 40 gb 7200 rpm hd (MSI KT7 Turbo ofzo) .

Over dat deinstalleren, wat is 'via de officieele weg "? Volgens mij installeerde windows zelf een of ander VGA controllertje en daarna heb ik daar weer detonator over heen gegooid. Moet ik nog iets verwijderen?

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
LoL, einde monitor , die knal(len) is je hoogspanning die doorslaat.
Da's ook de reden van het wazige beeld..
hoop dat je nog garantie hebt...

Dat krijg je met Philips beeldbuizen..

• Vinnie_N
Maar, het is dus niet (overduidelijk) mijn fout? Ik ben niet iets essentieels vergeten in te stellen, in BIOS ofzo, toen ik die kaarten verwisselde? Of valt daar niks in te stellen?

Garantie heb ik zowiezo, heb dat ding nog geen week!

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Dat krijg je met Philips beeldbuizen..
Niet echt goed onderbouwd vinnik, ik heb 3 philips buizen en nooit geen problemen.

Ik denk dat er niks anders op zit dan de monitor opsturen, het heeft idd met je hoogspanning te maken. Probeer eens te deqaussen vanuit het menuutje. Krijg je volgens mij hetzelfde effect.

-

Pagina: 1