Ok,Extra fans plaatsen
Ten eerste kun je een cooler in het daarvoor bedoelde rekje zetten. Deze zit meestal standaard in een kast, om precies te zijn voorin onderin. Je kunt deze fan aansluiten op een molex connector van de voeding. Een molex connector is een wittig blokje waarin 4 pinnetjes (male molex) of 4 gleufjes (female molex) zitten. De rode draad van de fan op de rode draad van de voeding de zwarte draad van de fan op de zwarte draad van de voeding geeft 5v. De rode draad van de fan op de gele draad van de voeding de zwarte draad van de fan op de zwarte draad van de voeding heeft 12v. Vanzelfsprekend produceert de fan meer geluid en CFM (cubic feet per minute) op een stroomsterkte van 12v dan een op 5v.
Zorg er tevens voor dat er meer fans naar buiten de kast blazen dan dat er naar binnen de kast blazen. Meer fans die naar binnen blazen dan naar buiten zorgt er namelijk voor dat er overdruk ontstaat, wat theoretisch de temperatuur laat stijgen t.o.v. onderdruk
na mijn vorige topic al snel een slotje dus ik lees even eerst de FAQ door.
ik snap dit wel aardig.. aleen is mijn vraag HOE sluit ik het dan aan op de molex connector?
Ik heb hier de voeding voor me liggen (uit andere kast ja.
Maar ik zie niet hoe ik hier mijn fan op aansluit!
Help?!
Groeten van Quebekkie.