Ik heb voor een prikkie een xircom realport ethernet kaartje gekocht maar hij herkend hem niet eens. Nu had ik een IBM kaartje en die gaf die meteen aan op het lcd-tje wat erop zit. Dat doet ie dus niet met de Xircom. Zou dit soms aan 16-bit / 32-bit liggen?
Win95 & Plug and Play
[ Voor 0% gewijzigd door BoutWout op 08-09-2002 11:21 . Reden: wrong smiley ]
Red een boom, eet een bever
Zit de kaart er wel goed in?Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 11:18:
Ik heb voor een prikkie een xircom realport ethernet kaartje gekocht maar hij herkend hem niet eens. Nu had ik een IBM kaartje en die gaf die meteen aan op het lcd-tje wat erop zit. Dat doet ie dus niet met de Xircom. Zou dit soms aan 16-bit / 32-bit liggen?
Zit er goed in en hij herkende hem wel op een andere laptop maar niet op die van mij
.
Als je de kaart erin stopt dan geeft de laptop een plaatje aan op het lcd, dat doet ie alleen niet met die kaart
Als je de kaart erin stopt dan geeft de laptop een plaatje aan op het lcd, dat doet ie alleen niet met die kaart
En op die andere PC staat dezelfde Windows-versie?Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 12:15:
Zit er goed in en hij herkende hem wel op een andere laptop maar niet op die van mij.
nee win98 ipv win95, maar de laptop heeft maar 8mb intern dus de installatie van win98 haalt ie al niet eens
PCMCIA kaart is te recent voor jouw laptop, daarom wordtie niet gezien.. helaas, opzoek naar een andere
Jouw oude laptop zal waarschijnlijk pcmcia (16bits) zijn,
terwijl die xircom een pccard (32bits) is.
Deze twee laptop uitbreidingssloten zijn kwa connectors gelijk,
je kan wel een pcmcia kaart in een pccard laptop gebruiken,
maar niet een pccard kaart gebruiken een in pcmcia-slot laptop.
Windows 95 ondersteunt wel beide sloten.
Dus je moet even op zoek naar een ouder model kaart.
terwijl die xircom een pccard (32bits) is.
Deze twee laptop uitbreidingssloten zijn kwa connectors gelijk,
je kan wel een pcmcia kaart in een pccard laptop gebruiken,
maar niet een pccard kaart gebruiken een in pcmcia-slot laptop.
Windows 95 ondersteunt wel beide sloten.
Dus je moet even op zoek naar een ouder model kaart.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
De 32-bit variant kan je herkennen aan een goudkleurig stripje aan de connectorzijde van de Xircom kaart. Bij de 16-bit is deze van blik (Grijs) Mocht je een 32-bit type hebben dan gaat deze niet werken onder Win95, 98 en NT,
Ik heb evt. nog wel een 16-bit type liggen welke ik wel wil ruilen, mocht je er belang bij hebben mail dan even op e.f.luppes@luppie.net
Ik heb evt. nog wel een 16-bit type liggen welke ik wel wil ruilen, mocht je er belang bij hebben mail dan even op e.f.luppes@luppie.net
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
maar al te graagCobra_Lup schreef op 09 september 2002 @ 14:41:
De 32-bit variant kan je herkennen aan een goudkleurig stripje aan de connectorzijde van de Xircom kaart. Bij de 16-bit is deze van blik (Grijs) Mocht je een 32-bit type hebben dan gaat deze niet werken onder Win95, 98 en NT,
mailtje komt eraan
deze is trouwens van plastic, grijs met rood. 1x gewerkt op een nieuw type laptop.
ik neem nu contact met je op, mijn mail is meneereric@hotmail.com
Je hebt toch wel de drivers geinstalleerd? Mijn Xircom deed het op win95 volgens mij ook niet met de ingebouwde windows drivers.
mijn xircom heeft een goud randje dus 32bits.
ik denk dat mijn laptop 16bits is omdat ie hem niet aangeeft.
ik denk dat mijn laptop 16bits is omdat ie hem niet aangeeft.
wij hebben geruild
Pagina: 1