Toon posts:

[CPU] Is mn cpu dood??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus een amd duron 750

Ik wou net windows opnieuw instaleren loopt ie halverwege vast bij het formateren.

Ik gereset. Start ie ineens niet meer op.. alleen zon vaag piepje (heel zacht)

Heb mn CPU eruit gehaald koelprut eraf... en nu zie ik om de core zon gele rand en ok een beetje groen... is dit normaal????

Verwijderd

ermm, nee, dat is natuurlijk niet normaal...
Vastlopen tijdens de installatie kan overigens aan veel dingen liggen:
brak geheugen
brakke videokaart
brakke harddisc etc....
Als je gewoon in dos etc. kunt met je cpu, dan is hij volgens mij niet dood hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal zo eens proberen of ik uberhaubt wel beeld krijg want dat had ik net niet.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. hij start niet op

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

probeer je pc "kaal" op te starten, dus zonder optionele hardware, en kijk dan eens wat er gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al geprobeert.
Maar dan doet ie het nog niet...

Straks heeft ie het wel heel even gedaan toen ik de CPU er een paar keer in en uit heb gehaald maar nu wil die niet meer

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
hij lijkt me vrij dood... ruikt ie ook maf?

Verwijderd

Topicstarter
nee hij ruikt normaal.. niks verbrands ofzo

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Hiero heb ik ooit n's het zelfde gehad met P2, 200 mmx, oorzaak was: Ide kabel ondersteboven in een CD-Rom speler gezet, vond ie niet zo leuk! (Hij deed het wle een maand, maar toen mammaplank + cpu opgeblazen 8) ).

Verwijderd

Topicstarter
als ik de ide kabels eruit haal doet ie het ook niet... duss daar kan het ook niet aanliggen

Verwijderd

heb je geen ander bordje waar je 'm even op kan testen?
't lijkt me stug dat je cpu zomaar kapot springt tijdens een installatie...
was hij wel goed gekoeld?

Verwijderd

Topicstarter
kheb het geheugen er ook even uitgehaald...

nog steeds geen beeld...

als ik de processor er helemaal uit haal krijg ik geen piepje

Verwijderd

Topicstarter
hij was gekoelt door een superorb.. en heb er eerder ook geen problemen meegehad (alleen de herrie dan.... net un straaljager)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 11:24:
kheb het geheugen er ook even uitgehaald...

nog steeds geen beeld...

als ik de processor er helemaal uit haal krijg ik geen piepje
Zonder ram doet ie niets, dat is 'normaal'

Hoe ziet de core van je cpu eruit? Niet toevalig afgebrokkeld of niet meer vierkant?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Kan natuurlijk ook aan MoBo liggen?

Heeft een kennis van je ff geen pc waar je hem kan uitproberen?

Verwijderd

Topicstarter
nou er is een miniscuul stukje vanaf maar dat was voorheen ook al.. dus dat lijkt me sterk dat het nu ineens niet meer werkt

Verwijderd

zulukop, als je wat meer kwijt wilt, post dan niet twee keer achter elkaar, maar edit:Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Verders... laat je pc eens 30 minuutjes ofzo uit, en kijk eens wat er dan gebeurt?
Als hij met alleen de proc erop geen piepjes geeft, dan is je mamaplankje kapot (toch??)

Verwijderd

Topicstarter
het zijn ook niet echt piepjes het zijn meer een soort van uhh.... (hoe zeg je dat) zeur geluidje.. vvvv vvvv vvvvv

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. hij doet et weer..
heb alles los gehaald en weer vast gedaan...
maar de vraag is... _hoelang_ maar als ik nog eens problemen krijg dan ga ik wel verder op dit topic
Pagina: 1