[SA] In FAQ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Pic rippen van filmpje

De vraag die in dat topic gesteld wordt, wordt heel vaak gesteld (zoals ook door HlpDsk opgemerkt). Het lijkt me dan ook handig als dat ff in de FAQ wordt toegevoegd. ;) :)

edit:

En Erkens heeft het natuurlijk ook opgemerkt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 08 september 2002 @ 10:28:
Pic rippen van filmpje

De vraag die in dat topic gesteld wordt, wordt heel vaak gesteld (zoals ook door HlpDsk opgemerkt). Het lijkt me dan ook handig als dat ff in de FAQ wordt toegevoegd. ;) :)
:(
SiHiDa schreef op 08 september 2002 @ 10:28:
Pic rippen van filmpje

De vraag die in dat topic gesteld wordt, wordt heel vaak gesteld (zoals door erkens opgemerkt). Het lijkt me dan ook handig als dat ff in de FAQ wordt toegevoegd. ;) :)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
offtopic:
Al toegevoegd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 08 september 2002 @ 11:07:
[...]

offtopic:
Al toegevoegd... ;)
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

In de FAQ staat al dat er gesearchsed moet worden eer je een topic opent.

Als iemand dat niet doet, heeft hij de FAQ niet gelezen.
En dan heeft het ook geen nut om extra info in de faq te zetten.
FAQ dus zo kort mogelijk en duidelijk mogelijk.

Misschien een klein stukje met linkjes naar howto-sites. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Vae Victis schreef op 08 september 2002 @ 14:44:
In de FAQ staat al dat er gesearchsed moet worden eer je een topic opent.

Als iemand dat niet doet, heeft hij de FAQ niet gelezen.
En dan heeft het ook geen nut om extra info in de faq te zetten.
FAQ dus zo kort mogelijk en duidelijk mogelijk.

Misschien een klein stukje met linkjes naar howto-sites. :)
Als ik dit zo lees, wil je helemaal geen FAQ, maar alleen een policy die zegt dat je moet zoeken. :?
Wmb moeten in de FAQ de belangrijkste problemen uitgelegd staan, zodat je zeer snel een oplossing kan vinden voor een vaak voorkomend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Nee, wat ik probeer uit te leggen is dat als die persoon even gezocht had hij een antwoord op zijn vraag had, ipv een topic te openen.

Als je alles wat vaak behandeld word in de faq zet, word die faq even groot als de forum zelf.
Lijkt me niet de bedoeling.
Als je in de faq zet wat je moet doen om aan je antwoord te komen ben je al veel verder.
Dus eerst zoeken (search/google) en dan als je erniet uitkomt en je hebt verder alles geprobeerd, dan pas een topic openen.

Ik dacht dat het juist de bedoeling was om de faq kleiner te maken. :?
En meer de bedoeling was om mensen logisch na te laten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
volgens mij haal je Policy en FAQ door elkaar Vae Victis? :? of GoT :)

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Vae Victis schreef op 08 september 2002 @ 15:22:
Nee, wat ik probeer uit te leggen is dat als die persoon even gezocht had hij een antwoord op zijn vraag had, ipv een topic te openen.

Als je alles wat vaak behandeld word in de faq zet, word die faq even groot als de forum zelf.
Lijkt me niet de bedoeling.
Als je in de faq zet wat je moet doen om aan je antwoord te komen ben je al veel verder.
Dus eerst zoeken (search/google) en dan als je erniet uitkomt en je hebt verder alles geprobeerd, dan pas een topic openen.

Ik dacht dat het juist de bedoeling was om de faq kleiner te maken. :?
En meer de bedoeling was om mensen logisch na te laten denken.
Ik zie het zo:
1) In de Policy staat dat je eerst moet kijken in de FAQ en dan moet searchen. Als je het dan nog gevonden hebt, open dan een nieuw topic.
2) In de FAQ staan van een aantal veelvoorkomende problemen de oplossingen, om ervoor te zorgen dat n00bs die niet searchen, maar wel de FAQ lezen, niet een onzinnig topic openen. Sowieso is de huidige search niet optimaal, zodat je vaak niet kan vinden wat je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Policy en FAQ zijn bij mij vrij nauw met elkaar verbonden.
Had ik wel wat duidelijker in kunnen zijn ja. :)

Die vraag die gesteld werd in die topic is imo zo zeer makelijk te beantwoorden (via de search) dat hij in mijn opzicht overbodig zou zijn in de faq.

Tis wel een faq in de zin van de betekenis van faq maar imo 'te simpel' om er in te staan.
Zo kun je bijna wel alles er in zetten.

huh duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Zullen we van de FAQ maar een 100 delig boekwerk maken voor alle zielige mensen die te lui zijn om zelf langer dat 10 seconden te zoeken? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

OProg schreef op 08 september 2002 @ 15:36:
Zullen we van de FAQ maar een 100 delig boekwerk maken voor alle zielige mensen die te lui zijn om zelf langer dat 10 seconden te zoeken? :z
Pcies!

Want dat word het als je alle frequently asked questions er in gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Vae Victis schreef op 08 september 2002 @ 15:38:
[...]

Pcies!

Want dat word het als je alle frequently asked questions er in gaat zetten.
nou, deze vraag is wordt veel gevraagd dus hoort hij in de FAQ, als je gewoon een lijstje met links naar desbetreffende topics hebt (of desnoods een linkje naar een search results) dan is dat toch opgelost. wat maakt 1 zo'n zinnetje uit :?
ok, ik weet nu de reactie: als die erin zit waarom die niet? :)
antwoord: als die echt veel gevraagd wordt moet die er ook in (desnoods tijdelijk) en dan is iedereen tevreden.
Het punt is dat iedereen snel een oplossing wilt, en dus vaak te lui om te zoeken, dus een linkje naar topics waar de oplossing in zit is wel handig in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

deze vraag is wordt veel gevraagd dus hoort hij in de FAQ
Nee.
Dat die vraag veel gesteld word betekend dat men niet zoekt!!
Dat men lui is!!
En dan moet de faq voor die personen aangepast worden? Die personen zijn toch te lui om te zoeken en dus ook te lui om een faq te bekijken.
Die openen een topic en willen antwoord.

FAQ daar horen de intressante zaken in niet elk wissewasje, waar men te lui is om op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Vae Victis schreef op 08 september 2002 @ 20:32:
[...]

Nee.
Dat die vraag veel gesteld word betekend dat men niet zoekt!!
Dat men lui is!!
En dan moet de faq voor die personen aangepast worden? Die personen zijn toch te lui om te zoeken en dus ook te lui om een faq te bekijken.
Die openen een topic en willen antwoord.

FAQ daar horen de intressante zaken in niet elk wissewasje, waar men te lui is om op te zoeken.
juist wel, voorkomt ergernis, tuurlijk moet je het niet te makkelijk maken, maar sommige mensen kunnen gewoon niet zoeken, die zoeken bijvoorbeeld op windows als ze bijvoorbeeld willen weten hoe je een venters minimized (extreem voorbeeld :P)
Maar dit (waar het in eerste instansie om ging) is iets wat vrij lastig te vinden is, de een noemt het een screenshot, de ander noemt het een frame, etc etc.
Daarbij komt dat de search (nogsteeds :X) brak is.
DIT is iets wat in de FAQ moet, simpel, als zelfs HlpDsk het zegt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dat de search nog steeds niet lekker werkt vind ik imo geen reden.
Daar word aan gewerkt. Die van ACM is er anders ook nog.

Dat sommige mensen niet kunnen zoeken is inderdaad zo.
Dan zou ik eerder een oplossing vinden om een search faq aan te leggen met de uitleg hoe je moet searchen.
Dan elke faq te vullen met 'simpele' problemen. (extreem overdreven ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Vae Victis schreef op 08 september 2002 @ 21:28:
Dat de search nog steeds niet lekker werkt vind ik imo geen reden.
Daar word aan gewerkt. Die van ACM is er anders ook nog.

Dat sommige mensen niet kunnen zoeken is inderdaad zo.
Dan zou ik eerder een oplossing vinden om een search faq aan te leggen met de uitleg hoe je moet searchen.
Dan elke faq te vullen met 'simpele' problemen. (extreem overdreven ;))
waar dient dan die FAQ voor :?
juist veel gestelde vragen!
deze vraag wordt redelijk veel gevraagd, en dus verdient die gewoon een plekje in de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

erkens schreef op 08 september 2002 @ 21:49:
[...]

waar dient dan die FAQ voor :?
Daar heb ik een post eerder al antwoord op gegeven. :)
juist veel gestelde vragen!
Wat niet betekent dat het ook vragen zijn die niet opgelost konden worden mbv de search.
deze vraag wordt redelijk veel gevraagd, en dus verdient die gewoon een plekje in de FAQ.
Ben ik het dus niet met je eens. Dit zijn luie vragen en geen vragen die de faq waardig zijn.

Maar we kunnen met zen 2en wel door blijven discusieren maar dat levert niets op.
Weten van elkaar hoe we erover denken, laten we wachten op een mod die het beslist of die het wel of niet wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opvatting van een FAQ is toch echt het beantwoorden van veelgestelde vragen.

Daar zijn die dingen voor uitgevonden. Sterker nog dat is de juiste vertaling van de tekst.
Als een vraag dus veel voorkomt binnen een bepaald forum, dan behoort die vraag i.m.o. gewoon thuis in de FAQ van dat forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:07:
Mijn opvatting van een FAQ is toch echt het beantwoorden van veelgestelde vragen.

Daar zijn die dingen voor uitgevonden. Sterker nog dat is de juiste vertaling van de tekst.
Als een vraag dus veel voorkomt binnen een bepaald forum, dan behoort die vraag i.m.o. gewoon thuis in de FAQ van dat forum.
precies, anders is die FAQ zo leeg :+
want alle vragen zijn tenslotte op te lossen door middel van zoeken! is het niet [search]hier[/search], dan wel [google]daar[/google]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelske: ben ik het mee eens. Maar ik beperkt me iets meer. Een Faq dient die vragen te bevatten die veel gesteld worden EN tot de doelgroep behoort van de Faq.

Ongeacht of men 1000 keer vraagt "Hoe formatteer ik een diskette": zo'n vraag hoort niet in een GoT Faq ;)

In dat opzicht zou je een overzicht kunnen maken van Faqs die aanwezig zijn op het web. Mbt. nVidia kaarten staat er bij 3DGuru een brilliant stuk schrijven. Dat hoeven wij niet allemaal uit te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ideetje voor de HK-FAQ?

:? Pics?
:? Specs?

etc >:)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Imo moet ten eerste een faq overzichtelijk zijn.
Dit bereik je niet door elke vraag die vaker dan 10 keer gesteld worden erin te verwerken.
Je gaat dan ook geen vragen erin stoppen die zeer snel op andere methode (bv met de search) te beantwoorden zijn.

Wat wel een goed idee zou zijn is om een faq op te stellen van hoe je moet zoeken.
Want dat is nog steeds een probleem met veel personen, die weten niet hoe je naar je antwoord toe moet zoeken.
Zeker nu de search gekruipeld is.

* Vae Victis heeft het gevoel van het in herhaling vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Oprog, hoe zit het met die faq die ik toen ooit een tijd geleden gesubmit had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 22:15:
Nelske: ben ik het mee eens. Maar ik beperkt me iets meer. Een Faq dient die vragen te bevatten die veel gesteld worden EN tot de doelgroep behoort van de Faq.

Ongeacht of men 1000 keer vraagt "Hoe formatteer ik een diskette": zo'n vraag hoort niet in een GoT Faq ;)
lijkt mij wel, want ik zou echt niet weten hoe dat moet hoor :+ :X
nee, serieus, ik begrijp je punt, maar de vraag in kwestie vind ik wel degelijk een faq vraag, aangezien je deze niet door zelf proberen eenvoudig kan vinden, daarbij komt, zoals al eerder gezegt, dat veel mensen niet kunnen zoeken én dat sommige verkeerd gebruik maken van topictitles :r waardoor het vinden nog erger wordt.
In dat opzicht zou je een overzicht kunnen maken van Faqs die aanwezig zijn op het web. Mbt. nVidia kaarten staat er bij 3DGuru een brilliant stuk schrijven. Dat hoeven wij niet allemaal uit te vinden :)
goed idee lijkt me, dan simpelweg alles voor te kauwen, want op zo'n manier want zeg nu zelf, zelf de oplossing vinden geeft toch veel meer voldoening?
Pagina: 1