Standaard Installatiemap Windows XP?

Pagina: 1
Acties:

• matthieuu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-12-2025
Weet iemand misschien hoe je de map waar in windows xp tijdelijke bestanden uitpakt kunt veranderen in de registry of misschien wel ergens anders?
Veel programma;s die ik wil installeren doen dat op c:\
Maar die schijf is bijna vol!! :'(

Verwijderd

download tweak xp (http://www.tweakxp.com) en daarin kan je de mappen veranderen :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
1. Rechtsklik op Mijn Computer, kies eigenschappen.
2. Klik op het tabblad Geavanceerd.
3. Klik op de knop Omgevevingsvariabelen.
4. Wijzig de locaties van de TEMP en TMP variabelen, zowel voor jouw (user) als systeem (Windows).

EDIT: Wat NewPowerr zegt, klopt, je hoeft alleen de C veranderen in een D, das toch niet zo een moeite? :+
Mocht je ook het pad van je Mijn Documenten wijzigen, doe dan dit:
1. Open je Mijn Documenten map door op de speciale koppeling daarvoor te drukken op je bureaublad/startmenu, NIET via Deze Computer naar C:\Documents and Settings\UserNaam\Documents navigeren.
2. Klik met je rechtermuisknop op een leeg stukje, kies eigenschappen.
3. Verander het pad naar de andere drive, en klik op verplaatsen, al je documenten worden automagisch overgezet :)

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08-2025
Hoi,
Je kan je omgevingsvariabelen aan passen, bureaublad > mijn computer > eigenschappen> geavanceerd > omgevingsvariabelen> en dan kan je zowel het pad van WinXP aanpassen, of je eigen temp pad.

Zo ook kan je natuurlijk altijd je schijf her-partitioneren met Partition Magic, als je je data wilt behouden, een schone installatie doen nadat je hebt ge-her-partitioneerd, of gewoon custom installatie's doen van neiuwe software waarin je in bijna alle gevallen zelf een pad kan aangeven, dus i.p.v. c:\program files maak je daar d:\program files van ofzo...

suc6

Net iets te laat... Rafe was me voor.

[ Voor 0% gewijzigd door Newpowerr op 08-09-2002 09:53 . Reden: te laat :) ]

• matthieuu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-12-2025
Cool, bedankt hoor!!!!! ;)

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 17:39
Wat ook wel een mooi proggie is om windows te tweaken is x-setup. Daarmee kan je ff iets meer mee veranderen dan tweakxp

Mijn speelgoed

Pagina: 1