[Excelstor ESJ240]Iemand Real life ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 15:15

Virgil

We're not alone

Topicstarter
Ik ga dus binnenkort een nieuwe pc halen en wegens budget redenen komt daar dan een 40GB Excelstor ESJ240 in.

Nu wil ik natuurlijk niet het gezeik dat het na 5 dagen niet booten dood is dus vraag ik of iemand hier ervaring heeft met dit beestje.

Ik heb op verschillende sites gezocht naar reviews en kon er maar 1 vinden.

Deze kwam er over het algemeen goed uit naar mijn mening maar 1 review is te weinig.

Ik vond hier op GoT zelf niets over dit type maar wel over oudere versies die brak leken te zijn.

Dus heeft iemand ervaring met dit beestje ?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wij hebben er van de week 7 ofzo verkocht. de eerste indruk is erg oke. maar ja, met een hdd gaat het om betrouwbaarheid. en dat weet je niet na 1 week. dus het is ff afwachten.

er schijnt btw wel hele goeie garantie op die dingen te zitten, dus al heb je 1 bad cluster, je mag hem gewoon terugsturen. zit ook 3 jaar garantie op.

ik heb btw net vandaag storagereview gemaild of ze die dingen eens goed willen bekijken want ik ben zelf ook erg benieuwd.

EDIT:

ik heb het origineel van die review gelezen:

http://www.hardwarezone.c...ticles.hwz?cid=10&aid=436

op de site van excelstor staat dus alleen de eerste pagina van die review.
wat blijkt uit de hele review: het is gewoon exact dezelde schijf als een IBM 120 GXP.

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-03 10:41
Klopt. Wij in de zaak hebben ook enkele van die schijven verkocht nu. Het viel me op dat het Jumper Setting stickertje exact hetzelfde was als op IBM schijven... dus, geprobeerd een IBM Disk Manager diskette te gebruiken, en ja hoor, de schijf werd mooi geaccepteerd (deze Manager's accepteren normaal geen andere merken dan alleen die waarvoor ze bedoeld zijn). Er stond nog steeds Excelstor, maar het feit dat hij geaccepteerd werd en ook netjes binnen enkele seconden geformatteerd, lijkt mij alleen maar een aanduiding dat dit gewoon IBM schijven zijn.

Of er verschil in zit weet ik niet, maar ze zijn in ieder geval hetzelfde als het 'nieuwe' IBM schijven ontwerp...

Verwijderd

Ik hoop wel dat ze betrouwbaarder zijn dan de 75GXP en 60GXP :{

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 15:15

Virgil

We're not alone

Topicstarter
Hmm okay als ze hetzelfde zijn als die ibm schijven ga ik deze wel halen omdat ibm ook wel een goed merk is.

Bedankt :)

En over die garantie, is dat fabrieks of winkelgarantie, omdat ik hem online ga bestellen.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

IBM-schijven, worden bij excelstor gemaakt/

Dit topic gaat er ook over, ik heb er twee gehad. En ze bevielen goed.

Verwijderd

foutje!
sorry
Pagina: 1