Waar zijn we in hemelsnaam mee bezig :?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-03 12:45
Ik kreeg net een mailtje van Gilex over een offtopic opmerking in de SS. De vraag zelf ging dus over een shop, dus lijkt mij niet echt offtopic. Het gaat hier om de SS van Memo die recentelijk is doorgestart. Alle opmerkingen die geplaatst waren (ook allemaal niet echt offtopic te noemen), zijn getrashed.

Dit is nog niet zo erg, maar hier ben ik wel boos over:
Mocht het nog een keer nodig zijn om een reactie van je te verwijderen is het mogelijk dat we besluiten om je account te blokkeren.
Is dit nu de nieuwe manier van Tweakers.net BV om vaste bezoekers te vermaken :?

Ik zie er de lol dus niet van in.

Het trashen zal me een rotzorg wezen, maar iemand als ik (of net om het even welke user) die ook niet een klein beetje veel heeft gedaan voor Tweakers.net BV. dreigen met een ban vind ik onacceptabel. Ik verwacht hier dus ook wel even uitleg over.

PS: Dit is absoluut geen verwijt naar Gilex, maar meer tegen de houding naar (al dan niet) vaste bezoekers. Het lijkt wel alsof ik 20 XP keys heb gepost :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zou dat niet gewoon een standaard mail zijn ?

• Arno
little_soundman schreef op 08 september 2002 @ 02:05:
Zou dat niet gewoon een standaard mail zijn ?
D0h...

het gaat me om de manier hoe ze mensen die hard hebben gewerkt voor Tweakers.net BV behandelen. Een standaard mail boeit me niets, zolang deze maar nuttig is.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Voldeed jouw reactie aan de voorwaarden voor een SS reactie?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Arno
testcase schreef op 08 september 2002 @ 02:16:
Voldeed jouw reactie aan de voorwaarden voor een SS reactie?
Zoals ik al in de openingspost zei, het gaat me niet om het trashen. Al trashen ze al mijn FP posts... het gaat mij om het dreigen met een ban.

Ik zie het al voor me... dalijk bannen jullie mods ofzo omdat ze eens een reactie plaatsen :/

Jeremy Clarkson

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die regel zit standaard erin gebakken, en wordt gebruikt om de users op een hardere manier aan te pakken. Dit zorgt ervoor dat een user een tweede keer bedenkt om dat nog eens te doen :)
Van GiLeX:
Maar het is een standaard gegenereerde waarschuwing die wel opgeslagen wordt en afhankelijk van hoe een volgende overtreding er uit ziet kan het wel gevolgen hebben.

• Arno
Een waarschuwing plaats je voor warez, multiposten, whatever... voor een losse opmerking is het gewoon belachelijk voor woorden :/

Les 1 in het wegjagen van vaste bezoekers: onzinnige waarschuwingen en dreigementen met bans.

Jeremy Clarkson

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Mensen moeten gewoon weten wat de gevolgen zijn als ze lopen zieken met V&A/PW/reacties e.d. We hebben geen mankracht om een systeem met tien NOW's, vier OW's, twee tempbans en als laatste een permban met optie tot bemiddeling te handhaven. Als we iemand in herhaling zien vallen voor dingen waarvoor ze al een keer gewaarschuwd zijn, dan kunnen we ze gewoon op slot zetten.

Waarom dat niet in die mail zou mogen staan snap ik niet. Of moeten we voor mensen die langer dan een jaar zijn geregistreerd een lieve en wollige versie ervan maken? Die mensen zouden juist moeten weten dat de SS geen chatbox is.

Professioneel Hyves-weigeraar

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Traag schreef op 08 september 2002 @ 02:25:
Een waarschuwing plaats je voor warez, multiposten, whatever... voor een losse opmerking is het gewoon belachelijk voor woorden :/

Les 1 in het wegjagen van vaste bezoekers: onzinnige waarschuwingen en dreigementen met bans.

De ShopSurvey is voor beoordelingen en ervaringen van de bezoeker. Dat lijkt me voldoende duidelijk toch :?
Zelf in het reactie venster staat het nog voor de duidelijkheid:

De shop survey is geen chatbox en ook geen plek om sitechecks over de website van de betreffende leverancier te plaatsen. Postings die niet relevant zijn voor de shop survey worden derhalve door Tweakers.net verwijderd.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Arno
Mensen moeten gewoon weten wat de gevolgen zijn als ze lopen zieken met V&A/PW/reacties e.d.
Zieken??? Jij snapt echt niet wat zieken is, of wel :? Zieken is VER weg van wat ik had geplaatst.
GiLeX schreef op 08 september 2002 @ 04:36:
De shop survey is geen chatbox en ook geen plek om sitechecks over de website van de betreffende leverancier te plaatsen. Postings die niet relevant zijn voor de shop survey worden derhalve door Tweakers.net verwijderd.
DAT zal me ook een rotzorg zijn. Dit heb ik ook al meerdere malen verteld. Het gaat mij erom dat ik wordt behandeld als iemand die iets als warez gepleegd heeft.

Door de grootte van Tweakers.net gaan mensen vergeten dat er meer is dan alleen maar in hokjes denken. Dat je iemand die blauw binnenvalt en direct rare dingen gaat doen, prima. Maar iemand die al lang bezig is voor Tweakers.net BV zo behandelen is gewoon bijna schoftelijk. En men snapt maar niet waardoor de vaste users steeds meer gaan verdwijnen :/

Jeremy Clarkson

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Traag schreef op 08 september 2002 @ 11:01:
DAT zal me ook een rotzorg zijn. Dit heb ik ook al meerdere malen verteld. Het gaat mij erom dat ik wordt behandeld als iemand die iets als warez gepleegd heeft.
Helemaal niet, je wordt behandeld als ieder ander waarbij het nodig is om reacties te verwijderen en/of aan te passen. Dat wordt allemaal geregistreerd, en blijkt dat je in herhaling valt dan heb je een probleem. Wat verwacht je in godsnaam? Dat je overal mee weg kan komen als je maar lang genoeg geregistreerd bent? Als GiLeX besluit om al die offtopic reacties in die shopsurvey te trashen en iedereen te mailen zodat ze weten waarom, dan krijg jij dus ook een mail. Zo simpel is het, vaste user of niet.

• Arno
En dus krijg je al je vaste users aan het lopen en wordt Tweakers en GoT Beginnersweb twee.

Die mail (gaan we weer) boeit me niets, maar een waarschuwing met dreiging tot ban is SCHANDALIG.

Jeremy Clarkson

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

De meeste vaste users kennen de regels wel en hoeven we dus nooit te mailen. Bovendien wordt er helemaal niet gedregen met een ban, er wordt gezegd dat als het nog een keer voorkomt dan we dan over kunnen gaan tot een ban.

Ik ben alle templates aan het updaten met:
Deze mail is gebaseerd op een standaard template en wordt geregistreerd. Mocht in te toekomst blijken dat we je meerdere keren hebben moeten mailen voor soortgelijke situaties, dan kunnen we overwegen om je account te blokkeren, maar zo ver willen we het natuurlijk niet laten komen :).
In plaats van:
Mocht het nog een keer nodig zijn om een reactie van je te verwijderen is het mogelijk dat we besluiten om je account te blokkeren.
Dat is dus dezelfde boodschap in een ander jasje, misschien dat je er zo wel begrip voor hebt?

• Arno
Nee. De mail (en de inhoud) boeien me niet. Ik vind het grofweg schandalig dat er over een ban wordt gesproken voor het simpelweg trashen van een opmerking.

Als dat jullie policy is, denk ik dat het tijd wordt voor een flinke herziening van jullie policy, want dit kan gewoon niet.

Jeremy Clarkson

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Tja. Je bent anders de eerste die er over klaagt, en ik ben niet van plan om de policy "flink te herzien" omdat jij op je teentjes bent getrapt door een stom standaard-mailtje :{.

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 08 september 2002 @ 11:31:
Bovendien wordt er helemaal niet gedregen met een ban, er wordt gezegd dat als het nog een keer voorkomt dan we dan over kunnen gaan tot een ban.
Mooie woorden.

drei·gen

I {onov.ww.}
1 (van iets slechts of vervelends) op het punt staan te gebeuren, los te barsten => boven het hoofd hangen, in de lucht hangen
II {}
1 (iets slechts of vervelends) in het vooruitzicht stellen

Een ban is vervelend. Jij stelt dat het wel eens zou kunnen gebeuren. Voorzichtig, maar toch echt een dreiglement, hoe je het ook wend of keert, in welk jasje je het ook zet.. en sommige mensen kijken nou eenmaal door die mooie en lieve woordjes heen :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Tja, dan zou de GoT-FAQ met alle informatie over OW's e.d. ook één groot dreigement zijn.

• Arno
Wouter Tinus schreef op 08 september 2002 @ 11:58:
Tja. Je bent anders de eerste die er over klaagt, en ik ben niet van plan om de policy "flink te herzien" omdat jij op je teentjes bent getrapt door een stom standaard-mailtje :{.
Ben je nu dom of doe je je nu voor alsof :?

Ik, als iemand die zich (zelfs EXACT op dit moment) keihard inzet voor JULLIE BV en JULLIE centen, heb daar moeite mee ja en omdat jij mij niet kan harden ga je de 'tough guy' uithangen :/

Vind je het gek dat ik kritiek lever :? Ik ben ten onrechte de prooi geworden van jullie mislukte poging om de n00bs te kunnen straffen :/

Jeremy Clarkson

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* Robin , ik snap je frustratie, maar is het nou zonodig om op de man te gaan spelen ;( We houden het hier wel beleefd :*

Je bent slachtoffer geworden van deze mail, je hebt geklaagd en je punt duidelijk gemaakt. * Wouter heeft hierdoor de mailtemplates aangepast zodat het een stuk vriendelijk klinkt. Ik vind zelfs dat je tevreden mag zijn :)

• Arno
Een bandreigement met een pakket bloemen blijft een bandreigement, hoe je het ook inpakt

Jeremy Clarkson

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

[nohtml]
Traag schreef op 08 september 2002 @ 15:05:
Ik, als iemand die zich (zelfs EXACT op dit moment) keihard inzet voor JULLIE BV en JULLIE centen, heb daar moeite mee ja en omdat jij mij niet kan harden ga je de 'tough guy' uithangen :/
Luister eens, ik heb het nergens over een BV of over geld gehad, maar aangezien jij het zo'n fantastisch argument lijkt te vinden (omdat je het al vanaf je eerste post over "Tweakers.net BV" hebt), vertel dan eens hoe jij er voor zorgt dat Tweakers.net geld verdient? Of specifieker, hoe Tweakers.net BV geld verdient aan jouw niet-beoordelingen in de shopsurvey?

Het verbaasd me wel dat jij je als ex-moderator zo druk maakt om een standaard mailtje, en dat je verwacht een speciale VIP behandeling te krijgen. Dat je denkt dat ik iets persoonlijk tegen je heb omdat ik dat weiger te geven moet je zelf weten, maar wij zijn echt niet van plan om 10/15 persoonlijke mailtjes te schrijven iedere dag. Voor jou niet, voor user xxx niet, voor niemand niet.
Vind je het gek dat ik kritiek lever :? Ik ben ten onrechte de prooi geworden van jullie mislukte poging om de n00bs te kunnen straffen :/
Mislukt? Ben jij dan van plan om nog een keer te posten in de shopsurvey zonder dat je echte ervaringen hebt met een winkel? Het werkt prima hoor :7.

Ik heb de mailtjes al aangepast naar een (veel) vriendelijkere verwoording van wat er bedoeld wordt, wat wil je nou nog meer? Dat we iedereen maar z'n gang laten gaan en wij de rotzooi opruimen zonder ooit maatregelen te nemen?

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Traag schreef op 08 september 2002 @ 15:43:
Een bandreigement met een pakket bloemen blijft een bandreigement, hoe je het ook inpakt
Jah, maar wat vraag je dan Traag? Ze hadden voor jou een uitzondering kunnen maken, maar dan ben je wel verschrikkelijk dubbel bezig, toch :?

Dat je een reactie hebt geplaatst die daar niet thuishoort, geen probleem
Dat de reactie getrashed is, geen probleem
Dat je een standaard mailtje hebt gehad waar ze (al dan niet terecht) voor jou niet even dat waarschuwingsgedeelte uit hebben gehaalt vind je wel een probleem?

Je hebt in hun ogen een reactie geplaatst die daar niet thuishoort, en jij net als al die anderen hebben dat mailtje gehad. Dan zou het toch niet moeten uitmaken of je nou een medewerker, een vrijwilliger of gewoon een bezoeker bent?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Traag schreef op 08 september 2002 @ 02:19:
[...]
Zoals ik al in de openingspost zei, het gaat me niet om het trashen. Al trashen ze al mijn FP posts... het gaat mij om het dreigen met een ban.
Ik zie het al voor me... dalijk bannen jullie mods ofzo omdat ze eens een reactie plaatsen :/
Klinkt toch akelig hetzelfde als de klacht die sommige (oud)t.net crewleden hadden tegen het gebruik van GoT als forum voor de t.net crew: ze liepen het risico gebanned te worden en ze zodoende niet meer bij de t.net FP related fora konden komen. Vond toen ook geen gehoor, onder het mom van: "iedereen moet zich gedragen, mod/oud-gediende/t.netcrew of niet". Dit was een kreet die eensgezind uit de GoT-modhoek kwam. Toendertijd zat jij daar ook nog in :)

Punt is: als je je gedraagt is er niets aan de hand. Gedraag je je niet, dan krijg je op je falie (even plat gezegd) of beter: moet je leren leven met de gevolgen van je misdragingen. Als ik me misdraag op DIT forum krijg ik ook een ban ongeacht wat ik ook heb gedaan voor deze site. En terecht.

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 08 september 2002 @ 12:06:
Tja, dan zou de GoT-FAQ met alle informatie over OW's e.d. ook één groot dreigement zijn.
Dat zou je inderdaad zo kunnen zien, ja. En sommige mensen zien dat ook. Die kijken door die mooie praatjes heen. Maar goed, desalniettemin is het natuurlijk wel prettig wanneer je het vriendelijk brengt. Dus je aanpassing is wel goed geweest m.i.

Denk dat je er toch rekeningmee moet houden dat er idd personen zijn die dit als een dreiglement opvatten...

• Arno
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 18:48:
Punt is: als je je gedraagt is er niets aan de hand. Gedraag je je niet, dan krijg je op je falie (even plat gezegd) of beter: moet je leren leven met de gevolgen van je misdragingen. Als ik me misdraag op DIT forum krijg ik ook een ban ongeacht wat ik ook heb gedaan voor deze site. En terecht.
Ik misdroeg me niet, dat is het hele probleem :/

Jeremy Clarkson

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat is jouw mening en niet de onze, alleen wij schrijven de regels en jij niet.

De shopsurvey is voor beoordelingen en alleen voor beoordelingen, als jij dat niet weet / je daar niet aan houdt, dan wordt je reactie verwijderd en krijg je een mail. Dat je over die laatste regel bent gevallen kan ik begrijpen, en die heb ik dan ook aangepast.

Wat ik niet begrijp is dat je een speciale behandeling verwacht c.q. eist. Iedereen krijgt diezelfde mail, dus jij ook.

Aangezien ik niet het idee heb dat we hier nog uitkomen (hell, ik weet niet eens wat je eigenlijk wil bereiken, aangezien het aanpassen van de template blijkbaar niet goed genoeg was) en je al met uitspraken als
Ben je nu dom of doe je je nu voor alsof :?
aan het strooien bent geweest doe ik deze draad op slot. Je hebt geluk dat bepaalde GoT-crewleden je blijkbaar nog wel een hand boven het hoofd houden wat betreft flamen :{.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.