Toon posts:

[DigiCam] Is dit een standaard USB-kabeltje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fuji FinePix 2600 Zoom. Leuk ding hoor, maar ik heb een probleempje:

Ik wil op 2 PC's foto's kunnen uitlezen. Nou zit er bij die camera een kabeltje. Zie de foto's. Mijn idee is om nog een dergelijk kabeltje te kopen. Dan kan ik ze bij de 2 PC's achterin de USB-poort laten zitten en dat kabeltje ergens op het bureau laten slingeren. Cam er aan, en klaar :)

Nou vraag ik me dus af of dit een standaard kabeltje is of heel specifiek voor de Fuji-digicams? Ik heb op Google gekeken en daar zag ik USB-A en -B connectors. Maar geen van beiden lijkt op dit dingetje.

De kabel hieronder is aan 1 kant een compleet normale USB-stekker (zo'n brede rechthoekige), maar aan de andere kant een heel erg klein plugje. 4 mm bij 3 mm of zo.

Is dat een standaard-ding, en waar vind ik nog zo'n kabeltje? :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/fuji_snoertje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/fuji_snoertje2.jpg

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 01:17:
Ik heb een Fuji FinePix 2600 Zoom. Leuk ding hoor, maar ik heb een probleempje:

Ik wil op 2 PC's foto's kunnen uitlezen. Nou zit er bij die camera een kabeltje. Zie de foto's. Mijn idee is om nog een dergelijk kabeltje te kopen. Dan kan ik ze bij de 2 PC's achterin de USB-poort laten zitten en dat kabeltje ergens op het bureau laten slingeren. Cam er aan, en klaar :)

Nou vraag ik me dus af of dit een standaard kabeltje is of heel specifiek voor de Fuji-digicams? Ik heb op Google gekeken en daar zag ik USB-A en -B connectors. Maar geen van beiden lijkt op dit dingetje.

De kabel hieronder is aan 1 kant een compleet normale USB-stekker (zo'n brede rechthoekige), maar aan de andere kant een heel erg klein plugje. 4 mm bij 3 mm of zo.

Is dat een standaard-ding, en waar vind ik nog zo'n kabeltje? :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Die kleintjes heb je ook bij USB MP³spelers, is gewoon een verkleinde uitvoering van een USB stekker..
Heb geen ID hoe ze heten trouwens :o

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Mijn printer kabel ziet er ook zo uit :)
Volgens mij heten die stekkers gewoon USB A en USB B? Of zetten ze dat gewoon voor het gemak met die naam op de verpakkingen? ;)

-- late edit ;)

Blijkbaar is mijn printerkabel toch anders.
Hij lijkt er wel veel op iig, maar dan zal dat stekkertje van jou wel een stukkie kleiner zijn...

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.pcconnection.c...ail.asp?product_id=294464

Hierbij staat:

code:
1
2
Right Connector(s)      4 pin USB Type A - female
Left Connector(s)       Digital camera connector - male

Lijkt me dus geen standaard connectortje. En bijna 20 Dollar is verdomd door voor zo'n kabeltje :)

They made me do it.

Verwijderd

Het is geen standaard usb aansluiting volgens mij, die zijn meer zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
 ____
/    \
|____|
en
______
\    /
|____|

Alleen dan heel klein, vooral die laatste. Rechthoekig is volgens mij niet echt een conventionele.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 16:09

BaRF

bijna kerst

idd, ik heb van 3 cameras zon stekker bekeken, en ze zijn allemaal zoals de bovenste van Flippit hierboven :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-02 10:21
ik heb een finepix 1300, en die heeft zo'n zelfde aansluiting. volgens mij is het gewoon een mini-usb aansluiting, en die heb ik in een advertentie wel es ergens zien staan (weet nu alleen niet meer waar, het is alweer een tijd geleden).
misschien dat je met dit kabeltje naar een winkel kan gaan, en dat ze daar dan znog o'n kabeltje hebben.

Maak je eigen poll

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 16:09

BaRF

bijna kerst

BOOTZ schreef op 08 september 2002 @ 10:39:
ik heb een finepix 1300, en die heeft zo'n zelfde aansluiting. volgens mij is het gewoon een mini-usb aansluiting, en die heb ik in een advertentie wel es ergens zien staan (weet nu alleen niet meer waar, het is alweer een tijd geleden).
misschien dat je met dit kabeltje naar een winkel kan gaan, en dat ze daar dan znog o'n kabeltje hebben.
jij hebt ook een FUJI! misschien ligt het daaraan! ik heb zelf een minolta: afgerond aan de bovenkant (zie hierboven dus), mn oom heeft een olympus E-10 (:9~), ook afgerond, en ik had gisteren een Kodak (meen ik :X) in mn handen, en ja hoor afgerond :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is specifiek voor een Fuji?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 09:37:
Het is geen standaard usb aansluiting volgens mij, die zijn meer zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
 ____
/    \
|____|
en
______
\    /
|____|

Alleen dan heel klein, vooral die laatste. Rechthoekig is volgens mij niet echt een conventionele.
dat is ook niet de USB aansluiting maar de andere kant ;) :P

Nee maar mijn canon heeft een ander stekkertje aan die kant, die is recht en dan schuin aflopend aan de zijkant.

Volgens mij is dát wel standaard, want die heb ik meer gezien.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Is een (goedkope) cardreader niet een idee? Ook nog eens vriendelijk voor de batterijen van je cam :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
volgens mij is ie specifiek voor fuji. Mijn finepix 1300 heeft hetzelfde kabeltje. Ik heb ook nog een ander USB webcamachtig device met bijna dezelfde aansluiting, maar past dus niet (iets kleiner). En bij mn printer (hp920) zit ook weer zo'n soort kabeltje maar dan weer een stuk dikker. Zo zal elke fabrikant wel zn eigen stekkertjes maken om weer wat te verdienen aan extra kabeltjes :| Maar je kunt het altijd proberen bij een mediamarkt oid.. ik heb daar wel es van dit soort usb kabels zien liggen.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

miekol schreef op 09 september 2002 @ 00:14:
Is een (goedkope) cardreader niet een idee? Ook nog eens vriendelijk voor de batterijen van je cam :)
En met >128 MB kaarten heb je me een verdomde handige zip-drive vervanger 8)

de betaler vervuilt

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

GA!S schreef op 09 september 2002 @ 00:40:
[...]

ja maar die kaartjes zijn een stuk duurder

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

GA!S schreef op 09 september 2002 @ 00:40:
[...]

Er bestaan geen Smartmedia kaarten groter dan 128 MB

Maar inderdaad, een kaartlezer is wel ideaal.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
kun je anders niet gewoon proberen of ze bij Fuji zelf nog wat van die kabels hebben?? Zal vast wel...

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
neem het kabeltje eens mee naar een pc shop en vraag of ze em hebben....

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Specifiek kabeltje,maar ze worden veelal gebruikt, de betere kabelboer heb er wel een liggen voor zon 8,50 , iig de mijne wel, en komt bij datelcom weg.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
mijn fuji 2800 zoom heeft hetzelfde kabeltje..
Pagina: 1