• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Kan ik realtime de video footage van een Sony PC-120 DV cam via bluetooth op mijn IPAQ 3870 kijken?...

En kan ik dan ook nog via bluetooth commando's terugsturen naar de cam om in en uit te zoomen etc.

Iemand ervaring met deze gadget-combinatie?

Als het werkt dan heb ik een mooi speeltje wat je normaal alleen in Nikita ziet :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bluetooth is daarvoor helemaal niet egschikt, het heeft een veel te lage bandbreedte. Het is bedoeld voor draadloze apparatuur zoals toetsenborden en muizen. Streaming video gaat dus niet lukken.

Commando's sturen zou theoretisch moeten kunnen, maar je zal dan wel een programma voor de IPAQ moeten hebben wat dat kan...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-03 08:33
Video zou theoretisch ook moeten kunnen, ligt er alleen aan op welke bitrate (3com USB bluethooth haalt bijvoorbeeld: 1 Mbps at up to 10 meters = +/- 100KB/s dat is ruim voldoende voor streaming video). Maar ik denk dat wat jij wil niet kan. Die DV cams kunnen meestal maar 1 frame als foto naar een ander apparaat versturen.

Als je echter je DV cam op een PC aansluit en die bijvoorbeeld de stream dmv windowsmedia encoder compressed en deze vervolgens via bluetooth verstuurd naar je PDA zou het wel degelijk moeten kunnen.

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Mmmm... jammer.... :'(

Is meteen mijn vraag beantwoord of het zinvol is om een DV cam met bluetooth aan te schaffen... Alhoewel, er geen andere camera is met dezelfde specs als de sony PC120, maar dan zonder bluetooth he?... [beetje off topic]