hd koelen goed/slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
Ik heb 4 seagate baracuda 4 60Gb's waarvan er nou 2 stuk zijn, ze worden allemaal gekoeld met 80mm fans waardoor ze rond de 33C blijven.
tijdje terug heb ik ook al eens zo'n seagate vervongen omdat ie stuk was, komt dit nou omdat ik ze koel of is het gewoon stom toeval ?
behalve met een maxtor/ibm heb ik nog nooit gehad dat een ongekoelde hd stuk ging eigelijk.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
:?

Dus jij denkt dat jouw HD dood gaan omdat je ze gekoeld hebt?
....of is het gewoon stom toeval ?
Denk ik wel ja :)

They made me do it.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Waarom zou een harddisk stuk gaan als ie koel is? Het zou wat anders zijn als je ze tot -30C koelt :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-01 16:22

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Dingen goed koelen verlengt de levensduur, tis niet dat ze juist sneller dood gaan. Anders zou niemand een CPU fan gebruiken he :)
hebbie een lekker stille PC :)

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Tis een gesloten circuit in die schijven. kan me niet voorstellen dat dat door koeling komt. Condens ofzo kan er al zeker niet bijkomen. Mijn HDD's zijn niet gekoeld (mijn hele pc is redelijk warm van binnen), maar zolang ze continue draaien vind ik et prima.

Ik zet mijn pc amper uit...reboot em amper...da's et beste voor je hardware (en ik kan lekker doorgaan met downloaden ;b). Uptime is momenteel weer 7 dagen....record tot nu toe is 14 dagen. En dat met een Microsoft product (XP) ;b

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Stom toeval dat 1 persoon DRIE stukke schijven van hetzelfde type heeft?

Zou toch even verder gaan kijken in je pc. Misschien staat het voedingsvoltage buiten spec ofzo. Of heb je je FSB en PCI busclocks buiten spec?

Koeling is iig niet slecht, behalve als je fan zich magnetisch zeg maar niet netjes gedraagt. Maar das onwaarschijnlijk.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-03 09:19
Waarschijnlijk gewoon stom toeval inderdaad, als je schijven 33 graden bleven, dan was dat een zeer nette temperatuur ( hoop ik, anders zit ik zelf ook met meerdere problemen )

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is eender stom toeval. Probeer de Seagate's in het vervolg bij een ander winkel te halen, misschien heeft die ene winkel toevallig wel een erg slechte batch in ontvangst genomen. De uitvalpercentages van zulke Barracuda's zijn het laagst van alle harddisks, over stom toeval gesproken ;)

Edit: ik doe hem maar dicht, hier kan niet echt een zinnige discussie uit vloeien. Blijf in ieder geval maar gewoon je harddisks koelen :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.