Trillend beeld bij GF4 Ti 4200 (Sparkle)

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hellow peepjes,

Ik probeer voor de 2e keer deze post neer te knallen, omdat ik nog een probleempje heb maargoe.

Ik ben vandaag weer eens bij Alternate geweest, en aangezien ik nu een 19" monitor heb moest mijn videokaart er ook aan geloven. Na lang dubben is het de Sparkle 128 MB Ti 4200 Geworden. Uiteraard een GF4.

Als ik windows en mijn desktop heb, zie je, als je goed kijkt, allemaal halve rondjes die op het beeld naar binnen lopen.. nu is dat niet zo'n heel erge ramp, maar ze trillen.. en als ik me ergens aan irriteer is het dat wel.

Nu heb ik al van alles geprobeerd.. nieuwe drivers, videokaart eruit, erin.. kabel sjoemelen etc. Is dit een bekend probleem? ligt het aan het merk? Ik heb me wijs laten maken dat Nvidia eisen stelt aan de fabrikanten van de kaarten. Het lijkt me dus vrij onlogisch dat het merk dus zoveel uit zou maken.

Refreshrates veranderen heeft geen zin, zo ook reso veranderen.

Iemand enig idee?

Mijn dank is groot, zo ook mijn inzet :P © Duncan

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Staan er boxen ofzo in de buurt van je monitor?

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ja, maar als ik ze weghaal heb ik geen verschil..

Bovendien met mijn oude videokaart (GeFORCE 2 GTS) had ik geen problemen

Verwijderd

boxen weghalen, uitzetten, stroom er af, en dan decaush, (ontlading van je beeldbuis)

kijk ff wat voor reactie dat brengt

Verwijderd

Ik heb de zelfde kaart maar heb er geen last van. Ik heb zelf een 15" monitor misschien komt het daar door.

Verwijderd

je moet echt kijken of er niets in de buurt van je scherm staat. Zoals een ventilator ofzoiets. Dat was bij mij namelijk het geval 8)7

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Er staat nix in de buurt van mijn scherm.. en bij mijn oude videokaart deed ie dat wazige gezeik niet.

Degauss werkt ook niet. Tijdens de Degauss blijf je het zien

• Pollewob
  • Niet online
Dan misschien even met de moire instellingen van je monitor kloten. Valt daarmee waarschijnlijk wel op te lossen.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 14:56
download powerstrip
kut hier ff mee

PVoutput

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Het ligt echt niet aan de monitor, daar heb ik al de hele tijd mee zitten kloten. Moire heb ik al geprobeerd maar het lijkt nieteens op die instellingen..

Ik ga ff andere videokaart nogmaals proberen om er zeker van te zijn dat het probleem niet aan de monitor ligt

• Pollewob
  • Niet online
Kan je niet een andere monitor op die videokaart proberen? Dan weet je ook gelijk of het aan die videokaart ligt of aan de combo monitor <--> videokaart :)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hmm, dit is best weird

Als ik mijn monitor omhoog beweeg, schuiven die strepen op mijn beeld ook omhoog.. Het ziet eruit als een soort "lens flare"

Iig, bij 1280 * 960 heb ik er last van.. bij 1280 * 1024 al wat minder.. en bij 1024 * 768 helemaal niet...

Mijn andere monitor is geen optie.. dat is een 15" en kan die resolutie niet aan

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:42
hm, als het mee beweegt als je je monitor meebeweegt dan lijkt het me iets van buitenaf hoor.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Mja, ik heb nu mijn oude Gkracht ff teruggezet, en het probleem is veeeel minder.. als je heel goed kijkt nog wel aanwezig, maar niet irriterend. Bij die GF 4 is het veel erger.. nu is alles bij mijn monitor weg en het probleem bestaat nog steeds

• Maverick
hm, sleep je monitor eens naar je broertjes pc en sluit hem daar eens aan, misschien stoort er toch iets op je kaart/monitor, en door de lagere kloksnelheid van de gf2 heeft die er minder last van oid.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Mja, dat zal ik wel eens proberen.. misschien toch een brakke monitor gekocht :P

• Maverick
vast wel, je moet ook niet persee de grootste willen hebben :+

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bolk schreef op 08 september 2002 @ 13:47:
Mja, ik heb nu mijn oude Gkracht ff teruggezet, en het probleem is veeeel minder.. als je heel goed kijkt nog wel aanwezig, maar niet irriterend. Bij die GF 4 is het veel erger.. nu is alles bij mijn monitor weg en het probleem bestaat nog steeds
Denk zelf eerder dat je Sparkle Ti4200 de hoofdschuldige is. Zijn nogal scherp geprijsde kaartjes en dat vertaalt zich weles in mindere mem/chips, magere ramdac, simpele filters en een low/cost pcb. 1 van deze of meerdere van deze onderdelen kunnen je beeldweegave vergallen.

En dat een tragere kaart een beter beeld zou geven dan een nieuwere, gooi ik resoluut in de prullenbak.

Heb hier een G400 en later tijdelijk ff een TNT2 vanta 16mb gedraaid.
Beeld van die eerste was perfect, de TNT2 magertjes en nu met de Club/3D Radeon 8500 weer op het G400/niveau

Heb diverse Geforces en tnt kaarten gedraaid en geen van die kaarten kwam maar enigzins in de buurt van de weergave/kwaliteit van de G400-Radeon 8500.
Het schijnt met de GF4 beter gestelt zijn hoor ik om heen, maar dat is sterk merk/afhankelijk. Informeer dus eerst goed eer je voor een bepaalde fabrikant kiest als je een beetje kwaliteit wil. Dit geld vooral voor mensen met 17inch en grotere monitoren......

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Maverick
bolk waarschijnlijk vergeten te melden maar het probleem is opgelost. kweet niet meer waar het aan lag

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Monitor toch wel.. mijn GF2 heeft dezelfde kuur alleen in mindere mate.. ik zal toch alternate even opbellen en vragen wat zij er van vinden.

Pagina: 1