Toon posts:

heb ik een Writer vermoord ? of valt hij nog te reanimeren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff in oorzaak oplossing gevolg vraag principe

om maar eens bij de oorzaak te beginnen..

mun pa zun LG 8080 writer ( vaag ding wat die eens bij de ALDI heeft gekocht ) wou niet op een nieuwe CDRW schijf burnen.. verschillende brand proggies geprobeert..
werkte helaas niet.. toen een idee :)

De oplossing ( dachten wij )

nieuwe firmware er in. je weet nooit waar het goed voor is.. wij netjes zoeken naar de firmware en jawel gevonden versie 1.06..
booten van een floppy.. en flashen maar.. en nu kan je het raden.. hij flashte niet goed om 1 of andere reden ( floppy was wel nog goed :+ )

en het gevolg.

de writer doet niets meer :( bios hangt er gewoon op en komt na tig minuten tot de ontdekking dat er iets niet klopt.. de DVD rom aan de zelfde kabel word ook niet gevonden.. writer wil ook niet meer open :( kortom doet niet veel..
nog maar eens proberen te flashen krijgen we de foutmelding "TARGET DRIVE NOT FOUND" ergens logish want de bios ziet hem ook niet :|

en dan nu de vraag

Is er nog weer leven in de krijgen ? of mag me pa fijn een nieuwe writer kopen ? ( wou die toch al doen in jan/feb daar niet van maar toch )

zo en nu weer genoeg getypt :)

k hoop dat iemand een idee heeft anders ist jammer :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vervelend..
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 00:08:
en nu kan je het raden.. hij flashte niet goed om 1 of andere reden ( floppy was wel nog goed :+ )
Hoe kwam je er eigenlijk op dat de flash is mislukt?
Bleef de computer hangen of kreeg je er ook nog een specifiek foutmelding erbij?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
hmm, je moet bij het flashen alleen het te flashen app als master aansluiten zonder ander shit @ same cable :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
ernst schreef op 08 september 2002 @ 10:18:
hmm, je moet bij het flashen alleen het te flashen app als master aansluiten zonder ander shit @ same cable :)
dat deed ik ook :+ /me had wel de README gelezen hoor zo dom ben ik toch nog niet..

en dat de flash mislukt was dat de pc gewoon bleef hangen.. dik 30 min gewacht.. zo lang duurt een flash niet :+

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hmm, ik vrees dat hij overleden is, als hij de drive nog zou herkennin in de bios had je nog een kansje, die is nu heel erg klein geworden.

Er zijn speciaal programmatjes om de bios van drives uit te lezen en te flashen, los van het programmatjes dat bij de firmware update zit. wellicht iets voor je. (tip zoeken op lite-on opvoeren, heb ze daar wel eens gezien maar of die het bij jou ook doen?)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
Cyberpope schreef op 08 september 2002 @ 14:12:
Hmm, ik vrees dat hij overleden is, als hij de drive nog zou herkennin in de bios had je nog een kansje, die is nu heel erg klein geworden.

Er zijn speciaal programmatjes om de bios van drives uit te lezen en te flashen, los van het programmatjes dat bij de firmware update zit. wellicht iets voor je. (tip zoeken op lite-on opvoeren, heb ze daar wel eens gezien maar of die het bij jou ook doen?)
dat snap ik even niet... t moederbord bios windows oid zien dat hele ding niet meer.. en zo`n tooltje dan wel :?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

dat snap ik even niet...

Dat hoeft ook niet.

Vaak hebben fabrikanten een eigen protocolletje, geheel buiten het os en de hardware om, om bij een apparaat te komen. Speciaal voor dit soort ongelukjes.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ik weet ook niet of z'n tooltje nog werkt, maar het valt te proberen of niet :? (wil je eigenlijk een andere burner)

En het kan zo zijn dat je update programma zoekt naar die bepaalde drive met die initstring. Is die verneukt, kan wellicht een generic programma die drive nog enigzins benaderen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• vegterb
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ik heb hetzelfde probleem ongeveer, mijn brander gaat niet eens meer open (geen stroom ofzo) Maar daar kan ik dus 0,nada mee heb er alles mee geprobeerd..

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
vegterb schreef op 08 september 2002 @ 15:20:
Ik heb hetzelfde probleem ongeveer, mijn brander gaat niet eens meer open (geen stroom ofzo) Maar daar kan ik dus 0,nada mee heb er alles mee geprobeerd..
dat doet die van me pa dus ook niet :)
Cyberpope schreef op 08 september 2002 @ 15:06:
ik weet ook niet of z'n tooltje nog werkt, maar het valt te proberen of niet :? (wil je eigenlijk een andere burner)

En het kan zo zijn dat je update programma zoekt naar die bepaalde drive met die initstring. Is die verneukt, kan wellicht een generic programma die drive nog enigzins benaderen.
uhm tis mijn burner niet maar die van me pa :P en die wou in jan/feb 2003 toch een nieuwe halen alleen dat word nu dus wat eerder denkik :)

T betreft hier een LG CED-8080B drive :) maar dat stond ook in me openings post geloof ik..

• justice strike
  • Laatst online: 26-03 12:45
bij sommige cdrom drives is er een jumper om hem in forced rescue mode te zetten, dit houd in dat je die als enkele drive kan aansluiten op een ide channel, en dan een flash kan forceren. (dus over een ide channel) moet je maar eens naar zoeken.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:55
Wat ik eens gehad heb met een JVC fikker die niet wou flashen (zat ook een halve firmware in toen ik de nieuwe erin wou doen wat niet wilde): eject knop indrukken, computer aan, wachten tot je in DOS zit en nog eens flashen.
Pagina: 1