Ik heb met RRAS in windows 2000 server een NAT opgesteld, zodat 2 computers die op de server zijn aangesloten, internet tot hun beschikking hebben. Dit werkt prima, alleen elke keer als ik die server opstart moet ik met ipconfig het IP adres van de NIC voor internet opnieuw toewijzen. Dan werkt het internet pas. Wanneer RRAS niet geladen is, en ik heb de computer gereboot, werkt internet wel direct. 't Is een beetje irritant om elke ochtend als de server weer aan gaat, het ip te vernieuwen. Is dit een bekend probleem? Hoe los ik dit op?
ik ken het prog niet maar zoals je het hier zegt lijkt het erop dat het een bug is in het progje. misschien kan je een optie aan/uit zetten in het prog wat er mee te maken
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
zhkbaldo, waar moet je dat IP adres invullen dan ? Ik heb namelijk zelf ook enkele maanden Rras van windows 2000 server gebruikt en werkte bij mij zonder problemen. En ik heb nog wel een ISDN aansluiting zonder vast IP adres
(toen althans)
Bij mij was het hier gewoon een kwestie van je routes goed instellen en de juiste internetverbinding delen. Dan zou alles moeten werken.
Bij mij was het hier gewoon een kwestie van je routes goed instellen en de juiste internetverbinding delen. Dan zou alles moeten werken.
Je begrijpt me denk ik verkeerd, ik bedoel dat ik mijn @home NIC opnieuw om een ip adres moet laten vragen. Hij heeft geen statisch IP adres. Het lijkt mij een softwarematige fout, gezien hij het IP al wel heeft wanneer windows start, maar internet werkt nog niet. Maar als het eenmaal werkt, blijft het ook werken. Het punt is gewon dat ik de server met 1 knop wil aanzetten en er dan de hele dag niet weer naar om wil kijken.Massiefje schreef op 08 september 2002 @ 01:01:
zhkbaldo, waar moet je dat IP adres invullen dan ? Ik heb namelijk zelf ook enkele maanden Rras van windows 2000 server gebruikt en werkte bij mij zonder problemen. En ik heb nog wel een ISDN aansluiting zonder vast IP adres(toen althans)