[TV-OUT] Probleem met TV-out via VIVO GF4Ti4200

Pagina: 1
Acties:

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Vooraf: Ik heb De grote tv-out FAQ geconsulteerd (de grote TV-out FAQ): Mijn probleem is niet beschreven.

Ik heb een Geforce 4 Ti4200 VIVO 128 Mb. DDR van het 'merk' Sparke op test. Ik had altijd een Geforce 2 MX met een TV (Sony 72cm. 4:3 met S-VHS op SCART-ingang) eraan. TV-out werkte perfect: 2e monitor zichtbaar in Windows XP met Detonator 29.82. Prima dus.

Ik ram die nieuwe GF4 erin, en aan de VIVO zitten 4 stekkertjes, composite in/out en S-VHS in/out. Dus ik doe mijn TV aan het S-VHS out stekkertje. VGA monitor op VGA en niks op DVI.

PC weer aan. Prachtig 'testbeeld' bestaande uit kleurenbalken op mijn TV. Er is dus een verbinding.

Echter: Er is geen 2e monitor/TV zichtbaar in Windows XP en ook niet met truukjes zichtbaar te krijgen (althans: niet met truukjes die ik ken)

Ge-upgraded naar Detonator 40.41 (je moet wat), de fix van 30 --> 40 eroverheen, zelfde probleem: Geen 2e monitor zichtbaar in XP.

Ik ben ten einde raad: Die hele VIVO shit boeit me niet, ik wil TV-out :)

Iemand die het probleem herkent en de/een oplossing weet?

Dank alvast

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
NVIEW en TVTOOL al geprobeerd?

Verwijderd

En je tv staat aan voordat je je pc aan zet ?

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 09:59:
En je tv staat aan voordat je je pc aan zet ?
Uiteraard. Nogmaals: Het werkte altijd probleemloos met mijn oude GF2MX, nooit problemen.

En ik heb TV-tool ook al geprobeerd, die beweert geen TV-chip te kunnen vinden, de nVidia drivers zeggen als TV-encoder een Conexant BT878 te zien.

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een 128 Mb Geforce 4 4200 van Leadtek. Ook met zo´n VIVO stekkertje. Ik heb op mijn TV zo´n scart-blokje met ingangen voor coaxiaal en s-video. Op dit verloopstukje zit een switch waarmee ik kan kiezen tussen CVBS en Y/C. Als ik nu een s-video kabel gebruik moet deze switch op Y/C staan, bij gebruik van coax (tulp) moet hij op CVBS staan.

Verwijderd

Grrr, zit met hetzelde probleem, mooie kleurenbalk.

Heb nog geen oplossing gevonden.

Ja ja heb alles al geprobeerd search etc etc
Pagina: 1