ligt het nou aan mij of is de prijs van harde schijven (b.v. maxtor)de laatste tijd een stuk omhoog gegaan, tenminste bij een paar webwinkels waar ik wel een kom is dit het geval, is hier een oorzaak voor?
Verwijderd
Zal wel komen omdat er veel rma aanvragen gedaan worden.
Maxtor gaat straks maar 1 jr garantie geven op HD's
(Zie nieuws wat eerder deze week op tweakers.net stond.)
Die RMA aanvragen zullen wel meevallen, behalve bij IBM (GXP75 serie
)
@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt
ja is niet goed voor het consumentenvertrouwen als ze de garantie van 3->1 jaar terugbrengen, onder de nieuwe 7200toeren 80gb hdd van maxtor was toch ook redelijk veel uitval? heb er zelf ook zo-een, maar nog wel met 3 jaar garantie dusssVerwijderd schreef op 07 september 2002 @ 23:22:
Zal wel komen omdat er veel rma aanvragen gedaan worden.
Verwijderd
als je drie jaar hebt gekregen op een maxtor vervalt dat niet in een keer straks. De nieuwe lijn van maxtor, DAAR komt maar 1 jaar garantie op.
(met als simpel gevolg dat geen winkel hem meer zal leveren voor een aantrekkelijke prijs, omdat ze in moeten gaan staan voor een risico dat maxtor zelf NIET wil nemen)
(met als simpel gevolg dat geen winkel hem meer zal leveren voor een aantrekkelijke prijs, omdat ze in moeten gaan staan voor een risico dat maxtor zelf NIET wil nemen)
haha 1 jaar garantie is een lachertje. economische levensverwachting is toch minstens zo'n drie jaar. Oftewel mocht ie voor die tijd kapoet gaan, dan is de winkel waar je 'm koop wettelijk verplicht garantie te verlenen. Heb 't bericht touwens gemist op tweakers.
Maxtor 80GB is bij Computerland in een paar weken tijd van 122 euro naar 153 euro gegaan. En hij is overal duurder geworden. Er is bekend dat Maxtor wat produktieproblemen had, en hun schijven zijn relatief slecht leverbaar.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Slecht?, zeg maar nietExirion schreef op 07 september 2002 @ 23:36:
Maxtor 80GB is bij Computerland in een paar weken tijd van 122 euro naar 153 euro gegaan. En hij is overal duurder geworden. Er is bekend dat Maxtor wat produktieproblemen had, en hun schijven zijn relatief slecht leverbaar.
mmm is het misschien zo dat alleen de maxtor HDD's duurder zijn geworden, worden andere merken natuurlijk weer interessanter...
de MAXTOR 7200 RPM liquid bearing versie heeft wat problemen op dit moment, de 5400 RPM schijven is niks mis mee
Komt niet door de RMA, komt door dat er teveel vraag naar is de laatste tijd. Dingen zijn gewoon niet te krijgen.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
de HDD produktielijn medewerkers hebben natuurlijk ook vakantie gehad
Verwijderd
de maxtors vliegen omhoog en de Western digitals zakken.. t lijkt de beurs wel 
/me is blij dat die een Western heb gekocht
/me is blij dat die een Western heb gekocht
ik heb gehoord dat Maxtor de produktie verlaagd heeft omdat de prijzen drastisch gedaald waren. Ze willen via deze methode de prijs weer omhoog krijgen, en dat is zo te zien gelukt. De vraag naar Maxtors is groter dan aanbod.
Verwijderd
Ik 'hoor' al wat langer het rumoer dat er bij bijna alle grote fabrikanten leveringsproblemen zouden zijn. Wellicht dat er cruciale componenten niet leverbaar zijn.
Maar ja .. van de andere kant hoor ik ook weer mensen bij grote OEM-bedrijven die zeggen niet echt iets gemerkt te hebben. En die nemen toch veeeeel schijven af elke week.
Maar ja .. van de andere kant hoor ik ook weer mensen bij grote OEM-bedrijven die zeggen niet echt iets gemerkt te hebben. En die nemen toch veeeeel schijven af elke week.
Het was een maand geleden al bekend dat de maxtors in prijs zouden stijgen. Gelukkig heb ik toen al een extra hd'tje gehaald.
Unknown
WD is ook in prijs gestegen, is alleen nog wel iets makkelijker te krijgen
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 09:48:
Ik 'hoor' al wat langer het rumoer dat er bij bijna alle grote fabrikanten leveringsproblemen zouden zijn. Wellicht dat er cruciale componenten niet leverbaar zijn.
Op een gegeven moment waren de 80GB schijven zo belachelijk goedkoop geworden dat ik het idee had dat de prijs niet meer in verhouding stond tot de behoefte aan capaciteit bij het grootste deel van de PC gebruikers.
Het zou me niet verbazen als de fabrikanten kunstmatig schaarste creeeren om de prijs omhoog te brengen. Dat gebeurt vaak ook in de geheugen branche. Meestal worden er mooie smoesjes verzonnen om schaarste en hogere prijzen te rechtvaardigen, en aangezien het bijna elk jaar structureel gebeurt is het niet bepaald geloofwaardig meer (net zoals het nooit de schuld van de NS is dat de trein niet (op tijd) rijdt... right).
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dan moet je ze nu gaan kopen......
Wil zelf straks 3 of 4 * 120/160GB gaan kopen.... Wil ze in RAID5 gaan hangen...
Maar als zij de garantie gaan terugschroeven van 3 => 1 jaar.....
echt wel dat ik die disken nog voor die tijd binnen heb.....
Pagina: 1