• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb dus o2 en heb zon sms bundel daarbij allemaal heel leuk en aardig maar ik heb het idee dat hij dubbel afschrijft.

Dus ik deed net ff *101# en zag staan nog 18 sms-jes en 9 dagen geldig dus ik stuur iemand een smsje paar woordjes maar en doe daarna weer *101# en zie staan: Nog 16 sms-jes en 9 dagen.

Iemand enig idee hoe het kan dat er dubbel afgeschreven wordt bij mij??

Net dus even die gene gevraagd en hij kreeg 2 smsjes in stukjes gehakt terwijl het maar iets van 100 karakters waren inc. spaties.

Ik heb btw een Nokia 3410.

• Xandrios
  • Laatst online: 05-03 23:06
Blijkbaar zit er een limiet op, die lager ligt dan 100 tekens...
Waarschijnlijk 60 ofzo.....

Tja, is vervelend, maar je kunt er niet veel aan doen denk ik...

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Het lijkt me sterk dat er een limiet op zit, aangezien sms een wereldweide standaard heeft van 160 tekens.

Ik denk dat het toch aan je telefoon instelling ergens zit.

Je zou dit kunnen testen door het kaartje even in een andere telefoon te doen, als er dan maar 1 wordt afgeschreven dan is het dus een instelling in de telefoon.

Verwijderd

Mja.. gewoon afzetterij :(
zodat je minder smsjes kan sturen ;(
er zit blijkbaar inderdaad een limiet op een bepaalde aantal tekens (net als alle gsm's) ... maar jouw smsje zit wel een erg hoge limiet op :( 65 tekens ongeveer...

• BigB
  • Niet online
Hmm nou wordtie helemaal vaag!
Ik heb dus 1tje naar TheChosen gestuurd 100 tekens en die heeft BEN en er werden 2 smsjes afgeschreven
Nu net 100 tekens naar iemand met o2 en maar 1tje afgeschreven zou het dus aan de Operator kunnen liggen??

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 13:05

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Als de ontvanger er twee heeft ontvangen heeft je toestel er ook twee verstuurd en dan is het logisch dat er twee van je bundel worden afgehaald. De Nokia 3410 kan sms inderdaad knippen als er meer dan 160 tekens worden verstuurd.

Het lijkt me handig als je je toestel eens laat nakijken. Wellicht eens een andere O2/Telfort sim gebruiken van een kennis die geen sms bundel gebruikt en dan kijken wat er dan gebeurd.

Testen lijkt me het beste te doen met niet meer dan enkele woorden zeg 30 tekens.

Heeft TheChosen er bij je laatste test 1 of twee gehad?

Antenne en masten malloot

• BigB
  • Niet online
Ik stuurde hem iets van 100 tekens en hij kreeg er 2 terwijl ik iemand anders ook 100 stuurde diegene er maar 1 kreeg.
En die gene die er 1 kreeg heeft o2 en die gene die er 2 kreeg heeft BEN dus maybe zit daar het prob.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 13:05

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Nee toch niet, of het probleem zit in je toestel die dingen zo nu en dan dubbel verstuurd of bij O2.

Een sms centrale(smsc) kan een bericht wel meerdere keren afleveren maar bij prepaid wordt meestal het bericht afgeschreven voordat het in de smsc aankomt. Bij O2 is dat zeker het geval. Dus op een of andere manier komen sommige van jouw sms'jes tweemaal in de O2 smsc aan.

Antenne en masten malloot

• Xandrios
  • Laatst online: 05-03 23:06
The_Wireless_Guy schreef op 08 september 2002 @ 10:40:
Nee toch niet, of het probleem zit in je toestel die dingen zo nu en dan dubbel verstuurd of bij O2.

Een sms centrale(smsc) kan een bericht wel meerdere keren afleveren maar bij prepaid wordt meestal het bericht afgeschreven voordat het in de smsc aankomt. Bij O2 is dat zeker het geval. Dus op een of andere manier komen sommige van jouw sms'jes tweemaal in de O2 smsc aan.

Lijkt me niet, aangezien je dan 2x DEZELFDE SMS zou ontvangen :?
Pagina: 1