Toon posts:

Monitor springt niet aan..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello, ik heb een beetje raar probleem... hij hoort wel in dit subject thuis btw :D

vanaf het moment dat ik hem voor het eerst aanzette tot half uurtje geleden.. werd de pc continue 75/95 graden.. dus ik net de koeler eraf gehaald.. en hem er weer opnieuw opgezet heb,
nu wil ik hem weer aanzetten, maar nu gaat ie wel gewoon aan,alles gaat aan.. MAAAAAAAAAAAR het beeldscherm springt niet aan..

Ik heb een andere videokaart geprobeerd,
andere monitor,
gekeken of de core niet beschadigt is,
bios gereset,
Diagnostic ledje geeft nix aan
Hardeschijf boot hij wel geloof ik
CD-rom ook (tenminste het cd-rom ledje gaat knipperen zoals hij altijd doet)

Het rare is dat het moederbord, de cpu sinds gister er pas inzitten.. MBM gaf trouwens 95 Celcius graden aan, de bios geeft 74 aan. Hij gaf GEEN kuren onder Windows, toen hij volgens MBM 95 Celcius graden was.

AMD XP 2000+
Epox 8k3a moederbord
Geforce 2 TI 64 mb
Thermaltake vulcano voeding

Wie kan mij please helpen ! Zeg maar wat je er terug voor wil hebben, al dan niet geld..

Frank

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Dan had hier het BIOS gelijk en liep MBM te blaten...

En probeer voor de gein dan eens een PCI vidkaart, misschien een dood AGP slot ofzo..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
probeer eens een andere proc. het lijkt mij dat daar iets mee is want 95 graden is niet zon lekkere temp. dan kun je dat uitsluiten in ieder geval.

ik heb niet zon vreselijk veel verstand/ervaring mee maar volgens mij gaat die wel aan maar doet ie verder nix als je proc doorgebrand is.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
W3ird_N3rd, ik heb een pci videokaart geprobeerd..
Ennehm mjah om een andere cpu te proberen moet ik er 1 kopen denk ik. Heb niet zo een 2e liggen...

Verwijderd

waneer je cpu zo wamr is he gaat mbm al lang alarmeren en je bios denk ook wel want dat is wel ectreem heet voor zoon beesie.....

Verwijderd

Topicstarter
bios warning stond uit btw, (standaard instelling) mbm ging ook alarmeren :D

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Je had btw toch niks overgeklokt neem ik aan?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Maybe je core gecrushed?

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
nopez, nix overgeclocked, bios standaard instellingen, jumper settings ook standaard

Core LIJKT nix mis mee, nix afgebrokkeld ofzo..., maar start ie dan wel op?

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 12:44
probeer er eens een flop in te doen en te kijken of hij echt wel boot en niet alleen zijn schijven aan het initialiseren is...

Verwijderd

zeker geen pasta (of teveel artic silver) gebruikt :(

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Opstarten niet, maar de fans kunnen gaan lopen, de harddisken en cdroms worden geinitialiseerd, etc.., dat wil nog niet zeggen dat hij boot. Het zegt alleen dat de componenten stroom krijgen.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
pasta zit er wel tussen, hmmz.. lijkt er dus op dat de cpu kapot is... kut ding is net 2 dagen oud.. najah..

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Please delete my post :) foutje

[ Voor 0% gewijzigd door SebaZ op 08-09-2002 00:22 . Reden: OOPS ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 23:48:
pasta zit er wel tussen, hmmz.. lijkt er dus op dat de cpu kapot is... kut ding is net 2 dagen oud.. najah..
In de winkel vragen of ze 'm daar kunnen proberen? (of bij een vriend ofzo...)

Verwijderd

Topicstarter
Ehj gasten, thanx 4 de tips! maar ik ga hem denk ik toch maar es door een "proffesional" na laten kijken (lees: een hardware boer)..

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 01:34:
Ehj gasten, thanx 4 de tips! maar ik ga hem denk ik toch maar es door een "proffesional" na laten kijken (lees: een hardware boer)..
Vergeet niet dat Tweakers het soms (lees : vaak) beter weten dan sommige hardwareboeren die een stuk hardware zien, het over hun schouder gooien en je wat nieuws aansmeren..

Verwijderd

Topicstarter
Yeah weet ik, daarom zei ik ook proffesionals tussen haakjes... Ik weet bijna 100% zeker dat ze het hier altijd veel beter weten, maar het verschil is dat hun een paar processoren op voorraad hebben enzo waar ze mee kunnen testen en ik zelf niet.
Ik geef je groot gelijk hoor :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 09:47:
Ik weet bijna 100% zeker dat ze het hier altijd veel beter weten,
Laat je niks wijs maken door een pc boer, die kerel lapt je alleen maar wat aan...

Ik zou je monitor eens aan een andere pc hangen, geeft hij daar wel beeld?
Zo ja, monitor is dus nog oke ;)

ha dan maar eens kijken of je pc gewoon opstart, 90+ graden is iig. véél te warm voor een processor!!!!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 11:38:
[...]

Laat je niks wijs maken door een pc boer, die kerel lapt je alleen maar wat aan...

Ik zou je monitor eens aan een andere pc hangen, geeft hij daar wel beeld?
Zo ja, monitor is dus nog oke ;)

ha dan maar eens kijken of je pc gewoon opstart, 90+ graden is iig. véél te warm voor een processor!!!!
Volgens mij was 90 graden de grens die AMD had gesteld waar je cpu nog op kan werken..

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:57

Maximus

PhD i.o.

volgens mij zou ik eens een "standaart" AMD cooler proberen. Die van norrod - http://www.norrod.nl is erg goed. Bracht mijn CPU IDLE temp van 65 naar 44. :) En dat is een standaart heatsink. Anders ff kijken op http://www.exile.nl voor een SPIRE WHISPERROCK II. Dies erg stil en koelt f0cking goed

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Pagina: 1