HET socket a bord ?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
ik wil binenkort een xp 1800+ kopen maar die kan niet op het mobo wat ik nu heb dus ik wil een nieuwe.

nu zij een vriend dat msi mobo's erg goed waren maar ik weet t alemaal niet zo.

ik dacht:
- die xp 1800 loop op een 133fsb (266 ddr)
- dan koop ik een bord dat 166mhz ondersteund of aankan +333mhz geheugen >:)

nou zou ik willen weten of dit uitvoerbaar is en als ik hem ver wil overklocken op wat voor koeling je dan uitkomt (trekt hij dit met lucht koeling)
en bij koeling maakt het geluid me niets uit als t maar koel is en snel loopt.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
Epox of MSI is goed overclockbaar meestal.
Persoonlijk zou ik nooit voor Asus kiezen, maar da's een mening :)
edit: ja dat is uitvoerbaar.
voor een goede luchtkoeling adviseer ik je koperen heatsink geen aluminium! of waterkoeling

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Nou je moet niet zo letten, je kan beter een goedkoop board kopen zoals iets van elitegroup, prima boardje, performance misschien 1% onder sommige boarden maar je krijgt toch nooit de 100% eruit. En omdat het zo goedkoop is valt er veel mee te doen.

Ik heb hier een aluminium koelblok met een 20 dba koeler erop (onhoorbaar dus) en ik heb een XP 1600+ @ 1900+ (1600 mhz) lopen, en met de warme dagen wassie 50 graden, nu nog maar 45 graden. Heel dat koper/alu gezeur is allemaal onzin, die kopere dingen zijn een heel stuk duurder en zoveel beter zijn ze nou ook weer niet.

Als je het echt stil wil hebben pak je waterkoeling, die haalt er nog een paar graadjes extra uit en is een heel stuk stiller. Maar ik stoor mijzelf aan het geluid van me hdd (dat is hetgene wat het meeste lawaai maakt en het is een enorm stille schijf) en daar doe je met waterkoeling vrij weinig aan.

MSI is over het algemeen goed in overclocken omdat er veel functies in het mobo zitten voor over te clocken. Maar meestal gebruik je toch alleen de fsb setting en de vcore en misschien de vdimm, en die functies zitten op bijna elk mobo. Multiplier setting heb je vrij weinig aan tenzij je je proc unlocked.

Ik zou aanraden het MSI 745 mobo, een extreem goed moederboard, alle functies voor over te clocken, UDMA 133, PC-2700 (333 mhz) geheugen ondersteuning (3 sloten) USB 2, kortom alles wat je maar nodig hebt. En de prijs is helemaal geweldig. 80 euro's maar.

En gewoon een alu heatsink pakken hoor, en 1 of 2 casefan's als je dat nodig vind. Begin gewoon zonder casefan's. Vind je het te weinig koelen doe er dan 1 casefan op 7 volt bij op een strategische plaats. Ga er niet gelijk 4 casefan's ingooien want dat doet meer slecht als goed.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:03
Ga eens op zoek naar een EPoX plankje.
Heb voor mijn huidige P4 systeem een 8KHA+ gehad (133fsb) en dat draaide echt top en had veel goede overclock mogelijkheden. Zelfde geldt voor de nieuwere EPoX plankjes.

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
Het is bewezen dat koper beter warmte geleid dan aluminium.
Tuurlijk zijn ze duurder, maar in combinatie met een goede fan coolen ze duidelijk beter (4 ~ 10 °C)

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

De nieuwe Abit bordjes: KD7 en AT7Max2. Allebei veel features en KT400 chipset.. Reviews zijn er echter nog niet :( Niet van de KD7 iig..

Verwijderd

abit 0wnz, en die nieuwe zijn mooier dan de goeie ouwe stabiele goed overclockende moederboarden dus dat belooft veel :D, op vele fora zul je vinden dat abit HET overclock merk is alhoewel de meningen daarover natuurlijk zullen verschillen. de een vind ecs geweldig! maar ik ken een die hard overclocker met een ecs board (met vmod ed) maar die heeft toch echt een abit kx7 raid gekocht :) (had ie mij ook aangeraden en ik ben er heel blij mee) kijk me sig maar

voor de rest: zoek jezelf de pleuris naar wat je wil, heb ik ook gedaan. veel reviews zoeken/lezen en fora afzoeken naar info enzo

als je wilt overclocken koop dan ook GOED ddr geheugen anders trekt die et niet, weer reviews uitzoeken enzo (samsung ddr pc2700 schijnt goed te zijn, je kan ook meteen corsair (of ander merk) ddr pc3000/3200 kopen)

ennuh.....ik sluit me aan bij de koper liefhebbers.....koper is imho beter (iig met een koperen bodem, alpha en swiftech enzo)

Verwijderd

Mr.CeeJay schreef op 08 september 2002 @ 11:30:
[...]

Het is bewezen dat koper beter warmte geleid dan aluminium.
Tuurlijk zijn ze duurder, maar in combinatie met een goede fan coolen ze duidelijk beter (4 ~ 10 °C)
Natuurlijk is het zo dat koper beter geleid als aluminium, ik kan ook een BINAS lezen hoor. Maar koper geeft de warmte moeilijker af aan de lucht als aluminium waardoor de verschillen maximaal maar 5 graden zijn. En wat je wilt bij een heatsink is oppervlakte, voor hetzelfde geld krijg je veel meer oppervlakte bij een alu heatsink ten opzichte van een kopere heatsink. Dus de kopere koelt misschien wel beter, maar aangezien je voor hetzelfde geld meer oppervlakte hebt bij het aluminium koelt die koeler toch net ff wat beter.

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 19:27:
[...]

Natuurlijk is het zo dat koper beter geleid als aluminium, ik kan ook een BINAS lezen hoor. Maar koper geeft de warmte moeilijker af aan de lucht als aluminium waardoor de verschillen maximaal maar 5 graden zijn. En wat je wilt bij een heatsink is oppervlakte, voor hetzelfde geld krijg je veel meer oppervlakte bij een alu heatsink ten opzichte van een kopere heatsink. Dus de kopere koelt misschien wel beter, maar aangezien je voor hetzelfde geld meer oppervlakte hebt bij het aluminium koelt die koeler toch net ff wat beter.
hmmm, er is toch wel een verschil tussen een Binas kunnen lezen en thermodynamica hoor. Materiaaleigenschappen hebben niks maar dan ook helemaal niks te maken met de warmteafgifte door middel van convectie.
De enige bepalende factor daarbij is de overgangsweerstand van de luchtlaag direct tegen het oppervlak van de heatsink en die is bij beiden gelijk indien de geometrie en oppervlakteruwheid van zowel Al als Cu heatsink hetzelfde is.
(Straling is te verwaarlozen in verband met de relatief lage temperatuurverschillen tussen heatsink en omgeving. Plus geleiding van lucht is nihil)

[ Voor 0% gewijzigd door Cow_tipping op 08-09-2002 23:24 . Reden: typo ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Verwijderd

Goede OC resultaten worden gehaald met Abit en Epox plankjes, zoals duidelijk had kunnen worden uit de vele mobo-reviews op het internet. Ook de Search hier had opgeleverd dat de beste resultaten met Abit en Epox gehaald worden. Kwa koeler: use the search.

offtopic:
Mocht je interesse hebben: ik heb nog een XP2000 + mammaplank (Epox 8KHA+ met vcore mod) + geheugen liggen. Mail maar als je interesse hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.