Toon posts:

Partitie weg door virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat een virus de partities van een harde schijf verwijderd?

Ik heb hier een Quantum Fireball EX 6.4 waarvan er geen partitiegegevens aanwezig zijn. Deze schijf was aangesloten als secondary slave. Als secundary master heb ik een ZIP drive.

Op de primary master zit een Maxtor DiamondMax plus 60 en op de slave een 36 speed CD-ROM. Dit hele verhaal zit op een Jetway V266B-A, met een AMD Duron 1200Mhz proc. Deze master drive heeft als besturingssysteem Windows XP Pro en start niet meer op; ik krijg het windows logo en vervolgens duurt het hele poos en start het systeem opnieuw op. Ik heb deze schijf gescand op de site van Trend: housecall.antivirus.com en er werd geen virus aangetroffen, plus dat Norton Antivirus 2002 met regelmaat via Liveupdate werd geupdated.

Deze storing treedt plots op, het systeem heeft minimaal 3 maanden zonder wat voor storing of foutmelding dan ook gedraaid. Ik heb van alles geprobeerd, de bootsector ge-repaired als ook de master boot record, maar niks helpt. Ik ben ten einde raad omdat simpelweg Windows opnieuw installeren m.i. niet afdoende is. Ik wil namelijk weten waardoor dit zomaar ineens kan gebeuren...

Zou het misschien kunnen zijn dat iemand de stroomvoorziening plotseling heeft verbroken???

Wie O Wie weet raad??

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 06:44
Het kan zijn dat je op het moment van wegschrijven de stroom er even afging. Ik heb zelfs ook wel eens gehad dat de root van windows grotendeels "weg" was. Gelukkig maak ik in regelmaat een image van mijn windows-partitie. Laatste keer dat dit mij overkomen is, is alweer meer dan een jaar geleden.

Waarom heb je een cd-rom op dezelfde poort als een harde schijf? Gaat jouw harde schijf hierdoor niet terug in udma-mode?

Persoonlijk zou ik twee harde schijven op 1 ide-poort zetten en de cd-rom met zipdrive op de andere poort.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt erop dat de oude schijf haar beste tijd heeft gehad.. Download eens het Powermax tooltje (linkje staat in OM FAQ) en controleer eens de staat van de harddisk.