Toon posts:

[win2k] Inaccessible_boot_device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg bij het opstarten van win2k pro iets van de volgende foutmelding:
stop: 0x0000007b
Inaccessible_boot_device

systeem:
Asus cuv4x
PIII 600
Maxtor 20gig(win2k pro)
Maxtor 40gig(win2k ad server)
Plextor 12/10/32A
Pioneer DVD

Nou heb ik 2 dagen geleden de nieuwste chipset voor me mobo geinstalleerd en een firmware update voor de brander. Er zit ook een AMR slot op me moederboard ik had hier toen ook de driver van geinstalleerd(is een modem). Dit werkte allemaal goed.

Vanmorgen had ik die modem weer verwijderd(uit de software lijst) en van IE5.5 naar IE6 gegaan. Maar na een reboot kwam ik dus op die foutmelding terecht.
Ik kom nu nog wel op de win2k ad server (op de andere harde schijf) vanuit hier zie ik de c schijf waar pro op staat zonder probleem.

Het volgende heb ik al geprobeert:
met de win2k cdrom het te herstellen.
atapi.sys van de cdrom terug te zetten
fdisk /mbr
andere IDE kabels

en dit allemaal zonder succes :( weet iemand nog iets te doen voordat ik het opnieuw moet gaan installeren??

Verwijderd

Misschien helpt dit:

De allernieuwste w2k drivers voor je IDE controller op een floppy zetten en als je van de w2k CD boot op F6 drukken om deze drivers mee te nemen.

edit:

En dan de installatie herstellen natuurlijk.

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 20:22
En sowieso alle overklokactiviteiten ongedaan maken (is altijd safer), dus proc gewoon op 600 hebben draaien. Beetje simpele tip misschien, maar het kan schelen.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

Wat voor soort partitie is de c..?

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die drivers vinden voor die ide controllers??
CPU is niet overgeklokt..en het is een NTFS partitie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm.. ik had hetzelfde met een Maxtor 20GB op een P3 733 met hetzelfde type mobo, bij mij bleek het uiteindelijk de Ati Rage 128GL te zijn waarop ik een hanger kreeg.

Daarnaast heb ik op een ander Asus plankje (CUSL2) na een upgrade naar Sp2 ook eenzelfde hanger gezien met een Maxtor HDD en een AOpen 52xCD speler die als slave aan de primary controller zat.
Op 2 verschillende machines met identieke hardware (was bij een bedrijf) exact hetzelfde, haalde je SP2 eraf ging het weer goed, uiteindelijk de CD als sec. master gezet om deze (bios)bug te omzeilen...

Haal die brander er eens af.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb dat zelf eens gehad toen ik idebusmaster drivers voor een kt266 installeerde op een kt133a chipset. Ik kon toen ook totaal niet meer in windows komen. Melding Inaccesable_boot_device. (BSOD)

Probeer eens om met behulp van de win2k setupcd alle automatische nood herstellopties uit te voeren.
Dat heeft bij mij toen wel geholpen. Alleen was ik daarna mijn sp2 kwijt en moest ik deze opnieuw downloaden. :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al met die cdrom geprobeert, geen oplossing..
zal morgen eens proberen de cdrom als master te zetten
Pagina: 1