Waterstofbom. Howto op het net !

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13
Ik had een discussie met familie over hoe makkelijk het is om aan een howto te komen om een waterstofbom te bouwen.
Na wat gebabbel liet ik ze ff met een zoekopdracht bij de wat betere searchbots zien hoe makkelijk dit gaat (werkt ook voor de wat klassiekere explosieven als c4 bijvoorbeeld)
Zelfs als je niets weet van scheikunde en goed de instructies opvolgd kan je dus bommen maken :O
Gelukkig liggen de benodigde materialen voor 'nukes' niet zo gemakkelijk voor het grijpen als de c4 stofjes :)

Mijn vraag is nu:
Wie heeft naar aanlijding van i-net howto's weleens een explosief gemaakt (ja ik heb dat ook weleens gedaan :-)
En wat vindt de tweaker van dit soort howto's ?
Zelf weet ik hoever ik kan gaan, maar stel je voor dat de een of andere doorgedraaide figuur het ineens in zijn bol krijgt om zijn vreemdgaande vrouw op te blazen en daarbij de hele flat waarin zij woont tot as reduceerd :?

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3251

OnzinForum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Volgens mij hoort dit op SG thuis.

Maar ik ben de beroerdste niet en zal geen slotje slotje roepen ;)

Ik heb btw weleens een bommetje gemaakt maar niet via het web. Ik zal in SG alles uitleggen als je daar de vraag stelt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Als je ooit hebt overwogen om zo'n recept uit te voeren, dan ben je goed gek. Het enige dat je bereikt is dat je je zelf opblaast of een ledemaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
Bom=Hardware tenminste de klap komt hard aan :)
Verder denk ik dat de doelgroep voor deze topic onder 'hardware te vinden is' daar zitten de sleutelaars :)
Ennuh Hlpdsk ik heb voor al mijn experimenten elektrische ontstekers gebruikt en heb genoeg kennis van zaken om het niet op mij slaap/zolderkamer te doen maar op een echt explosie proof werkplek :)
Oke je bent natuurlijk altijd een beetje gek om dergelijke dingen te gaan doen maaruh hoe denk je dat ze al die mooie vuurwershows maken, juistja ook met de hand en peentjes zweeten als de 'bom' bijna af is ;-)
BTW 'k heb nooit met gemengde stoffen gewerkt maar altijd met twee of meerdere reageerbuisjes die op het laatste moment via een kleine explosie gemengd werden waardoor bv TNT ontstond die dan weer ontplofde :)
Dat geeft btw een daverende knal :)))
btw ik tik deze posting met twee handen maw 'no missing limps' en ik heb al heelwat vuurwerk veroorzaakt :)

Discaimer:
Ik maak alleen explosieven ter vermaak en breng alleen mijzelf daarbij in gevaar!
Ik ben er niet op uit anderen daarbij schade toe te brengen, ik vindt knallen en boemmen gewoon leuk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7431

Ik blijf van mening:
Dit is geen hardware.

En verder:
Wat is het verband tussen sleutelen met comps en sleutelen met hardware?

EN volgens mijn gegevens zitten de echte sleutelaars meer op overclocking.

ZO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Waterstofbom, pfff.
Hetzelfde, als een handleiding op het net gooien, hoe je een deeltjesversneller bouwt. Geen mens, die de kennis en middelen heeft, om zoiets te bouwen, behalve de rijke landen. Als je eens wist, hoe nauwkeurig een H bom gemaakt moet worden en hoe duur een fabriek is, waar plutonium gemaakt wordt. Zelfs Saddam heeft moeite met zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
waterstofbom is onzin natuurlijk, maar vrijwel iedereen met doorzettingsvermogen, wat tijd en geld kan van internet info halen en een flinke bom bouwen.

bij mij ontbrak meestal het geld, dus van grote bommen is het nooit gekomen. wel van rookbommen (kaliumchloraat + suiker gemengd/gesmolten) en wat gekloot met kunstmest (is overigens niet echt geslaagd)

ik heb wel veel info gezocht, en veel recepten lijken behoorlijk professioneel.

daarnaast zijn de ingredienten makkelijk te bestellen, op internet heb ik in ieder geval één site gevonden die vrijwel alle chemicalien leverden (nee, geen plutonium) voor een lage prijs. helaas was ik nog niet in het bezit van een creditcard en tsja, om het m'n ouders nou te vragen...

ik herinner me ook een documantaire van een journalist die zich afvroeg hoe makkelijk het was om aan afluisterapparatuur, bommen, op afstand bestuurbare ontstekers, radiografisch, maar ook via de telefoon etc. te komen.

binnen een maand had ie een flinke autobom in mekaar (zonder enige chemische kennis, en alles besteld op internet of in de reguliere handel (supermarkten etc)

de explosie zag er leuk uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:28
Hoezo kun je zelf geen deeltjesversneller bouwen? Voor mijn natuurkunde-project (6vwo) heb ik een deeltjesversneller gebouwd. De deeltjes waren dan wel stalen knikkers, spijkers en naalden, maar versneld werden ze zeker (vooral kleine spijkertjes die in een plankje hout werden geschoten).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 17:11
Ik heb wel eens waterstof gemaakt, geen bom.
Beetje water en wc onstopper en alumninum folie. Het stelde weing voor.
een week later waren alle planten dood die in de buurt stonde >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2430

Hey man, volgens mij is het Anarchy Cookbook wel wat voor jou!!

meel me maar even als je het wilt hebben :)
itsmeshesback@Hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10358

Je kan waterstof en zuurstof maken door 2 koolstofelectrodes in schoon water te zetten en met een adapter er een paar voltjes op zetten. Werkt goed. Alleen als je koperen elektroden gebruikt krijg je koperzouten en geen zuurstof. Dit waterstof en zuurstof heeft al meteen de goede verhouding 2:1 voor verbranden tot water. Bij elkaar gooien en aansteken maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 01-06 13:07
Misschien naar 'wetenschap'?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Zeker Chain reaction gekeken gisteravond ? ;)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik wel eens een rookbommetje gemaakt met behulp van sterretjes en een pvc pijp. Wat een chemische rook komt daarvan af zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

ff terugkomen op wieikke: zet er wel gelijkstroom op, anders krijg je bij iedere electrode al knalgas.
Gaat zo je hele opstelling de lucht in.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik dacht ook aan een deeltjesversneller als die in Geneve, dus onderzoek aan antimaterie en zo.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uibeltje
  • Laatst online: 07-06 09:14

uibeltje

Idiotheque

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je kan waterstof en zuurstof maken door 2 koolstofelectrodes in schoon water te zetten en met een adapter er een paar voltjes op zetten. Werkt goed. Alleen als je koperen elektroden gebruikt krijg je koperzouten en geen zuurstof. Dit waterstof en zuurstof heeft al meteen de goede verhouding 2:1 voor verbranden tot water. Bij elkaar gooien en aansteken maar.[/quote]Moet je ook inerte electrodes gebruiken (koolstof of platinum), krijg je geen zouten. Ook leuk om chloorgas (Cl2) te maken. Kieper wat keukenzout (NaCl) bij het water en je krijgt aan de ene electrode chloorgas. Try it @ home zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gelukkig heb je niet veel aan waterstof als je een waterstofbom wilt maken. het ontbranden van waterstof is een chemisch proces terwijl een waterstofbom gebaseerd is op kernfusie.

de belangrijkste reden dat amateurs en terreurgroepjes nog geen eigen atoombom hebben kunnen bouwen is omdat je domweg niet aan voldoende hoeveelheden van de goede ingredienten kunt komen.

alleen een staat met veel geld teveel en de beschikbaar over de vereiste grondstoffen (d'r zijn maar een paar plekken in de wereld waar je uranium kunt winnen en plutonium komt volgens mij helemaal niet in de natuur voor) kan een atoombom bouwen en dan nog alleen maar als ze jaren de tijd hebben en de rest van de wereld niks in de gaten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator
  • Laatst online: 05-06 20:05

Excrusiator

Say wha?

2 Liter waterstof is genoeg om een 2 baans snelweg brug omlaag te krijgen. (2 banen aan elke kant)

Ik ken iemand die geexpiremteerd heeft met "waterstof" bommen.
Hij heeft eens een 1,5 liter bom (cola fles) ontstoken, hij zat op 150 meter afstand.
Hij heeft vliegles gehad. (zo'n bom geeft een IMPLOSIE die je naar de explosie toe trekt).

We hebben een berekening losgelaten op de cijfers die hij heeft gekregen door zijn experimenten.
wat bleek: Een 3 liter bom is sterk genoeg om in een omtrek van 1 kilometer "merkbaar" te zijn.

Waterstof is onzichtbaar, heeft geen geur en keert terug naar water als het wordt blootgesteld aan lucht zonder vonk/vuur.
Levensgevaarlijk dat spul....

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10304

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 00:44 schreef picobyte het volgende:
Ik had een discussie met familie over hoe makkelijk het is om aan een howto te komen om een waterstofbom te bouwen.
Na wat gebabbel liet ik ze ff met een zoekopdracht bij de wat betere searchbots zien hoe makkelijk dit gaat (werkt ook voor de wat klassiekere explosieven als c4 bijvoorbeeld)
Zelfs als je niets weet van scheikunde en goed de instructies opvolgd kan je dus bommen maken :O
Gelukkig liggen de benodigde materialen voor 'nukes' niet zo gemakkelijk voor het grijpen als de c4 stofjes :)

Mijn vraag is nu:
Wie heeft naar aanlijding van i-net howto's weleens een explosief gemaakt (ja ik heb dat ook weleens gedaan :-)
En wat vindt de tweaker van dit soort howto's ?
Zelf weet ik hoever ik kan gaan, maar stel je voor dat de een of andere doorgedraaide figuur het ineens in zijn bol krijgt om zijn vreemdgaande vrouw op te blazen en daarbij de hele flat waarin zij woont tot as reduceerd :?[/quote]HAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAHAHAHAHAHHAA...
-> onzin forum
stelletje pubers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 04-06 17:03
Wat hebben bommen met pubers te maken? Ik vind het wel interressant. En je hebt toch de moeite genomen om het door te lezen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

De meeste terroristen en bommenleggers die ik ken zijn juist niet pubers....

* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Laatst online: 04-06 17:03
Mijn puberende zusje heeft geen howto nodig, ze is een wandelende tijdbom van zichzelf :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excrusiator

Excrusiator

Say wha?

Dat is zusjes eigen. ;)

* Excru aait HAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

Rotjes met electronishe ontstekeing :)
2 draadjes in het midden bij elkaar wikkelen, de topjes van het plastic strippen, dun draadje van wat staalwol aan de uitijnden solderen, en in het rotje monteren.
Het probleem was dat het draadje nogal snel knapte.

Ook een keer thermyte geprobeert te maken :D
Dat spul schijnt door staalplaten en auto's
heen te kunnen branden.
Het is (gelukking waarschijnlijk) me niet gelukt.
Het aluminium poeder en de ijzeroxider waren mischien te grof, of ik kreeg gewoon het goedje niet op de ontsteking stemperatuur.
Geprobeert wat met magnesium poeder , en een keer met een sterretje.

Ik doe dit nu niet meer, veel te lijp, maar dat snap je pas als je wat ouder bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13430

In plaats van moeilijk doen met een waterstofbom kan je ook kiezen voor een doodordinaire scooterbom.

Een geisoleerd koperdraadje van 1 meter is voldoende.

Motorkapje open, blank draadeindje onder de bougiedop of aan de bobine vastmaken.

Draadje naar de benzinetank, eindje blankmaken en onder de dop klemmen .

Starten en hij stijgt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ga hier niet mee aan de slag ! Bommen en dingen zijn inderdaad best leuk en interresant. mMaar vuur en alles wat daar mee te maken heeft is niet te vertrouwen. Ook al doe je nog zo voorzichtig. Een heel klein vonkje door statische electriciteit is voldoende ! Al die gemische stofjes kunnen gaan reageren met iets waardoor het onveilig is. Zelfs vuurwerk is niet veilig. Als een rotje ontploft is het nog niet zo erg. Maar als je iets hebt wat ff wat krachtiger is word t echt heel link. Neem nauw maar van mij aan dat je hier niet mee moet gaan klooien ! Ik heb een buurjongen gehad die het ook heel leuk vond en de eerste 10x ging t goed. daarna verkeerd en die mist nu een vinger. Dus echt.. het is niet de moeite waard ! Blijf bij je cpu en ga daar mee zitten klooien das een stuk veiliger ! en anders kom ik je mischien wel een keertje tegen in het ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 21:11 schreef Excrusiator het volgende:
2 Liter waterstof is genoeg om een 2 baans snelweg brug omlaag te krijgen. (2 banen aan elke kant)[/quote]2 liter vloeibaar of 2 liter gas? met 2 liter gas dus echt niet. 2 liter vloeibaar waterstof, als je het gas laat worden (aardige wolk) dat zal misschien wel een weg naar beneden krijgen ja.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ken iemand die geexpiremteerd heeft met "waterstof" bommen.
Hij heeft eens een 1,5 liter bom (cola fles) ontstoken, hij zat op 150 meter afstand.
Hij heeft vliegles gehad. (zo'n bom geeft een IMPLOSIE die je naar de explosie toe trekt).[/quote]hij heeft dus 1,5 liter knalgas ontstoken in een colafles? no way dat dat een implosie geeft..<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>We hebben een berekening losgelaten op de cijfers die hij heeft gekregen door zijn experimenten.
wat bleek: Een 3 liter bom is sterk genoeg om in een omtrek van 1 kilometer "merkbaar" te zijn.[/quote]interessante berekening, dit is namelijk echt niet eenvoudig. daarnaast is het begrip 'merkbaar' nogal rekbaar. merkbaar, lig je dan 3 meter verder in de sloot of hoor je net een speld vallen als je goed luistert?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Waterstof is onzichtbaar, heeft geen geur en keert terug naar water als het wordt blootgesteld aan lucht zonder vonk/vuur.[/quote]onzichtbaar, ok
geen geur: je ruikt het wel, maar het heeft geen sterke geur
het keert terug naar water in contact met lucht??? waar haal je dit in godsnaam vandaan???<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Levensgevaarlijk dat spul....[/quote]het is maar hoe je er mee omgaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
Hmm volgens sommige mensen is het nogal moeilijk om een atoombom te maken :?
Niet dus, men neme een beetje plutonium plakken daar omheen 150kilo TNT en daaromheen weer een stevige metalen bol et voila een atoombom is geboren :)
Oke die plutonium moet je ergens in ex rusland op de kop zien te tikken ennuh 150kg TNT is ook niet zomaar ff geregeld maar de bom die ik zojuist heb omschreven is precies zoals de allereerste atoombom ook werkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
denk ook ff aan de synchronisatie tussen de verschillende ontstekers aan de buitenkant van het TNT. je zal toch nog wel wat moeten rekenen om het TNT precies zo te laten ontploffen dat alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Plus de exacte vormen van de drukmal. Een kleine afwijking en je hebt een sisser, omdat je de kritieke massa niet bereikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14181

Dat wat Picobyte zegt, klopt wel aardig.

Maar voor die 'simpele' bom heb je uranium nodig. In een Kijk van heel lang geleden stond ook eens een doe-het-zelf beschrijving van zo'n bom. Het kost je een paar jaar van je leven, maar dan heb je ook wat.

Die met die kritische onstekers is een plutonium bom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Waarom zo'n ding bouwen?:?

Een knijptang en een paar flessen wodka zijn al genoeg om aan een kernkop te komen. Gewoon ff een raketbasis in Rusland binnen gaan, de 2 of 3 bewakers afleiden en de kop losschroeven (is niet bevestigd maar schijnt al zo vaak voorgekomen te zijn dat Rusland geen nukes meer hoeft te vernietigen :)).

Wat ik ook erg bezorgend vind (net zoals de bewaking van die nukes) is de staat van het geleidings systeem. Er zitten wel beveiligingen op maar het stampt uit de koude oorlog (begin jaren 80 of eerder dus) en het is al 1 keer op een staat van lanceren gekomen en er hoefde alleen maar een speciale code ingevoerd worden. Nu kan zelfs dat overbodig worden (onderdelen in die systemen leveren nog goed geld op en worden dus door de medewerkers gejat). Nee, zo'n howto is niet het probleem, Rusland is het probleem :(:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
Yep, natuurlijk is preciesie een vereiste maar dat ik geen probleem als je al zover gaat om echt een nuke te bouwen :)
Verder wilde ik mijn verhaal ook een beetje kort&bondig houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Even een kleine correctie:
TNT ontstaat niet zomaar: Je moet tolueen nitreren (in nitreerzuur, hetgeen een combinatie van HNO3 en H2SO4 is), waardoor de 3 CH3 groepen aan de C6 molecuul vervangen worden door 3 NO2 groepen. Dit gaat in 3 stappen: Tolueen -> Nitro-Tolueen (NT) -> Dinitro-Tolueen (DNT) en tenslotte Trinitro-tolueen (TNT).

DNT is schok- en wrijvingsgevoelig en tamelijk explosief. TNT is enorm stabiel. Om dit te laten klappen heb je ofwel een stroomstoot van hoog voltage, danwel een temperatuur van ca. 2500 Celcius nodig...

Wil je graag een veilige springstof maken, gebruik dan KClO3 (Kaliumchloraat) i.c.m. een onedel metaal. Werkt uitstekend, heb ik jaren gedaan. Ben nog steeds in het bezit van 2 ogen, 2 oren en alle ledematen ;)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
jester heb je voor bijv. aluminium of ijzer een mooie verhouding met kaliumchloraat? ik heb geen zin om het uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14241

Eej jester, je vergeet de temp,beheersing.
Hier heb je dus een diepkoel installatie voor nodig, en wel eentje waar een gemiddelde tweaker jaloers op zou zijn.
Denk maar aan een stikstof koeler.
Anders krijg je net zo'n reaktie als bij Cindou, daar ging een reaktor op hol.
Type foutje met twee kunstharsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11543

Sinds internet heb ik eigenlijk geen dingen meer gemaakt in die trand..
Maar vroeger op de BBS-en kwam je ook van die how-to's tegen, maar ik heb nooit echt serieuze explosieven gemaakt. Wel rookbommen enzo. En we hadden weleens buskruit, maar dat hebben we nooit onder druk aangestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 13:43

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 12:07 schreef picobyte het volgende:

Oke die plutonium moet je ergens in ex rusland op de kop zien te tikken ennuh 150kg TNT is ook niet zomaar ff geregeld maar de bom die ik zojuist heb omschreven is precies zoals de allereerste atoombom ook werkte :)[/quote]Fout, Little boy werkte volgens een heel ander principe..

Men nemen een lange buis met aan beide kanten een bolletje van die rommel.. 1 bal schiet je met behulp van explosieven naar de andere bal en ziedaar.. Goddelijk licht

Nu gebruiken ze het bol methode

18kilo plutonium komt overeen met een explosie van 18.000 a 20.000 kilo TNT....

De temperatuur is zo heet dat metaal de kans niet eens krijg om te smelten.. Het gaat meteen in de verdamping... Lichamen trouwens ook

De alle eerste atoom bom explosie in de woestijn van nevada veroorzaakte ook een totaal nieuwe materialen.. Gesmolten glazuur uit zand wat miljoenen graden was verhit..

En dan heb ik het nog niet eens over de waterstof bom gehad..

Het project is trouwens begonnen met een budget van 8000 dollar.. Toen bleek dat het mogelijk was kwamen de miljoenen..

Als jullie meer willen weten brul maar los

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
hmm 20.000 kilo is wel een beetje weinig.. doe maar 20.000 ton minimaal

de modernere 3-traps waterstofbommen lopen trouwens in de megatonnen tnt-equivalent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
Joh k dacht dat ze die 'door de buids schiet methode alleen gebruikte voor experimentele doeleinden omdat de reactie dan maar heel kort was (te kort om een kettingreactie in te zetten :?

Maarja ik heb zelf dan ook nooit zoiets geprobeerd ennuh 'gewoon boem' van een vuurpijl daar ben ik al tevreden mee... vooral als ik em zelf gemaakt heb aluminiumpoeder(ook ander metaalpoeder) issuh nog moeilijk aan te komen btw ;-)

'k heb nu weer een verhaal opgehangen dat ik met waterverf bezig ben en daardoor het metaal oxideerd maw stuur me flinkwat pigmentstof want ik heb et nodig ;-)

Pagina: 1