Goedenavond... ik heb ff een hele domme vraag... Kheb net JBL-boxen van een vriend van me aangesloten... maar nu zie ik dat er in de tweeter (schrijf je dat zo?) een klein deukje zit... hij is niet kapot ofzo... maar ingedeukt.... heeft dit effect op et geluid? en zo ja, wat doe je eraan??
Dat bolletje in het midden?
Dat is een stofkapje, het maakt qua geluid niets uit of deze ingedeukt is of niet.
Dat is een stofkapje, het maakt qua geluid niets uit of deze ingedeukt is of niet.
het is idd dat bolletje in het midden ja... dies een klein beetje ingedeukt.... maar dat maakt dus niet uit?? ik was bang dat ik em gemold had ofzo... maar das dus niet zo??bazs2000 schreef op 07 september 2002 @ 21:54:
Dat bolletje in het midden?
Zijn dat trouwens een beetje goede boxen, de JBL MX 1500?
Heb ik ook met mijn Wharfedales, het ziet er niet uit, maar het is niet echt te horen met mijn instalatie en slechte acoustiek... 
Als je een hele dunne naald en een vaste hand hebt, dan kan je misschien nog het kapje rechttrekken, maar kijk uit dat je niet teveel kracht zet, dan scheurt het helemaal los...
Als je een hele dunne naald en een vaste hand hebt, dan kan je misschien nog het kapje rechttrekken, maar kijk uit dat je niet teveel kracht zet, dan scheurt het helemaal los...
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
phiew! het kan dus geen kwaad... benk blij om....brammus schreef op 07 september 2002 @ 21:59:
Heb ik ook met mijn Wharfedales, het ziet er niet uit, maar het is niet echt te horen met mijn instalatie en slechte acoustiek...
kga deze boxen nl overkopen van em... voor 100 euro (beide)... zijn 3 maanden oud....
Maar het staat niet echt mooi
...Maar ik had is een keer bij een vriend van me hetzelfde probleem, we hebben toen gewoon met een stofzuiger de deuk weer eruit gezogen
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf
je kan het met een dun stukje ijzer inprikken, dan voorzichtig naar voren uithalen. dan lijm je het gaatje weer dicht met een beetje secondenlijm. dan is het weer al nieuw. voor het zicht dan.
heb ik ook gedaan en dat is perfect
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
je ziet het niet... er zit van dat gaas/stof voor... dus das helemaal geen probleem.... maar iig bedankt allemaal... het zweet brak me al uitjeffreystegeman schreef op 07 september 2002 @ 22:05:
je kan het met een dun stukje ijzer inprikken, dan voorzichtig naar voren uithalen. dan lijm je het gaatje weer dicht met een beetje secondenlijm. dan is het weer al nieuw. voor het zicht dan.
Zo, nu ff testen hoe ze klinken met U2 - In a little while!
moet goed gaan
AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X
Verwijderd
hum ik ken deze speakers
was een 3weg systeem
150watt maximaal
bass speakers zijn 16cm in door snee
als dit klopt
dan zijn deze best redelijke speakers
alleen een probleem deze speakers kan je niet zacht zetten want dan slaan ze dood op zijn lage tonen
was een 3weg systeem
150watt maximaal
bass speakers zijn 16cm in door snee
als dit klopt
dan zijn deze best redelijke speakers
alleen een probleem deze speakers kan je niet zacht zetten want dan slaan ze dood op zijn lage tonen
Was geloof ik met de JBL tweeter van mijn zus ook, en je hoorde het verschil wel, maar ze heeft em geloof ik met een naald weer teruggebogen.
Als jij het verschil niet hoort maakt het niks uit.
Als jij het verschil niet hoort maakt het niks uit.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
of een stofzuiger en uitzuigen!
LET WEL! zet de zuigkracht op minimum en verhoog de kracht geleidelijk
Lijkt me niet echt aan te raden, als dit misgaat kan je hele tweeter naar buiten klappen en ben je nog verder van huis.Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 00:24:
of een stofzuiger en uitzuigen!
Verwijderd
Valt wel mee met de stofzuiger, gewoon rustig aan doen. Ik heb het ook al us gedaan zonder problemen.
Heb er weinig verstand van maar volgens mij inderdaad ook ya...Fairy schreef op 08 september 2002 @ 00:28:
[...]
Lijkt me niet echt aan te raden, als dit misgaat kan je hele tweeter naar buiten klappen en ben je nog verder van huis.
Ik had 't laatst ook en bij mij werkte 't heel fijn met 'n dun vishaakje, haakt er8er en dan uitdeuken, gaatje kun je inderdaad met 'n heel klein druppeltje lijm dichtmaken
I see dead pixels...
en misschien met plakband aan een stokje?
Indien mogelijk probeer dan eerst met een klein en sterk zuignapje het deukje eruit te trekken.jotheman schreef op 08 september 2002 @ 00:37:
[...]
Heb er weinig verstand van maar volgens mij inderdaad ook ya...
Ik had 't laatst ook en bij mij werkte 't heel fijn met 'n dun vishaakje, haakt er8er en dan uitdeuken, gaatje kun je inderdaad met 'n heel klein druppeltje lijm dichtmaken
Neem bijvoorbeeld een zuignapje om lenzen te verwijderen uit je ook (te 'krijg' bij de opticien), haal de achterkant los zodat het knijgedeelte zuigbaar is, zet de zuignap op de deuk en probeer de nam vast te zuigen met bijvoorbeeld je mond of evt een pompje. Is het napje te kort, kun je het mondstuk ook verlengen met een buisje van een lollie
Maybe that helps.
Da's ook een goeie !insan1ty schreef op 08 september 2002 @ 00:49:
en misschien met plakband aan een stokje?
Misschien een sterke soort plakband en daarna met een beetje ontplakbandschoonmaakmiddelspul
Pagina: 1