2 forums (phpBB) in 1 database

Pagina: 1
Acties:

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weet iemand of dit mogelijk is? Ik heb namelijk bij mij webspace maar 1 database tot mijn beschikking en daar draait al een phpBB forum in en nu wil ik er nog een installeren, heeft iemand een oplossing?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16
Zou niet kunnen, of je moet in 1x alle tagbels kunnen renamen en dan ook meteen alle tables die aangroepen worden in het script.

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 11:11

Eranum

geek!

Dat is zeker mogelijk, door de tabellen van het ene forum bijvoorbeeld de prefix phpbb1_ mee te geven, en de andere phpbb2_ Tijdens de install kun je die prefix aangeven.

tää on taas niin tätä

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
RedHat schreef op 07 september 2002 @ 21:53:
Zou niet kunnen, of je moet in 1x alle tagbels kunnen renamen en dan ook meteen alle tables die aangroepen worden in het script.
Kon je dat niet toevallig instellen als je de setup van phpBB draait, of ben ik nu in de war met een ander forum?

edit:

Het blijkt dus te kunnen ja

Menthix.net | Contact Me

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-08 15:46

mulder

ik spuug op het trottoir

Alles is mogelijk, maar dan zul je zelf wat aanpassingen aan phpBB moeten maken denk ik. Je zult in hete datamodel nog wel een tabel moeten toevoegen denk ik:
Normaal bv:
Sections -> Topics
Straks:
Forum -> Sections -> Topics

oogjes open, snaveltjes dicht

• Eranum
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 11:11

Eranum

geek!

woeps, iets te snel, was een verkeerde tutorail :P

tää on taas niin tätä

Verwijderd

ThePartyBorg heeft gelijk

Verwijderd

ThePartyBorg schreef op 07 september 2002 @ 21:54:
Dat is zeker mogelijk, door de tabellen van het ene forum bijvoorbeeld de prefix phpbb1_ mee te geven, en de andere phpbb2_ Tijdens de install kun je die prefix aangeven.
Your 100% right.......
Pagina: 1