ximain gnome upgraden van 1.4 naar 2.0

Pagina: 1
Acties:

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik gebruik op dit moment ximian gnome 1.4 onder mandrake 8.2. Ik wil graag gnome 2.0 gebruiken. Ik heb ergens gelezen dat je je dan moet subscriben op het "GNOME2 Developer snapshot" channel in red carpet. Ik heb dit kanaal niet (staat niet in unsubscribed channels). Wel is er een "GNOME2 Developer snapshot" channel. Hier staan alleen geen updates in op basis van gnome 2.0, maar van de oude 1.4 versie.
Hoe kan ik ximian gnome 2.0 op mijn linuxbak aan de praat krijgen? En wordt de nieuwe versie naast de oude geinstalleerd zodat ik nog steeds de oude versie kan kiezen bij het loginmenu als ik dat wil (zoals bij KDE 2.2 <-> 3.0)?

Verwijderd

Nee, de libs kunnen naast elkaar, maar de desktops niet.

En het zou via red carpet moeten kunnen. Anders zul je van ximian's FTP handmatig de RPMs moeten downloaden en installeren of de sources zelf compileren.

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
mmm.....'k las net dat dat de GNOME 2.0 development snapshots alleen beschikbaar zijn voor redhat 7.2. Niet voor mandrake dus. Dat wordt dus nog een maandje wachten....

http://primates.ximian.com/~jacob/gnome-2-snapshots/

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Je kunt eventueel ook garnome of cvsgnome nemen. Dan wordt alle vanuit source gecompileerd. Kost je wel veel hdruimte en tijd, maar dan heb je wel een volledig up2date GNOME2 desktop.

[deze advertentieruimte is te koop]