E-tech internet router problems

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-08 16:57

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik ben hier al de hele avond bezig om een E-Tech ADSL Modem Router aan de praat te krijgen, maar het wil gewoon echt niet lukken. Misschien kunnen jullie me helpen want ik word er zowat depressief van ;(

Het geval is dus dit: Ik zit bij m'n vriendin thuis. Haar ouders hebben Mxstream ADSL via Zonnet-basic. Dit werd geleverd met een Speedtouch USB modem. Werkt prima. Nu heeft m'n vriendin onlangs een laptop gekocht en moest er een routertje komen om internet te splitten. Ik heb dus die E-tech gekocht, daar zit een modem bij in gebouwd en er kunnen tot 4 computer worden angesloten. De PC van haar ouders had nog geen netwerkkaart, dus ik heb een 2ehands ISA 3Com 3C509b-tp netwerkkaartje gekocht van een vriend en die in de PC gezet. Windows 2000 SP2 herkende hem direct. Ik die E-tech eraan gehangen, link lampje gaat netjes branden... maar mooi dus dat ik dat kloteding niet kan pingen! Volgens de handleiding heeft de E-tech IP adres 10.0.0.2 en moet ik die gewoon kunnen benaderen via internet explorer, om vervolgens de configuratie te doen. Niet dus. Ik heb al met IPconfig deze PC een ander IP adres gegeven; namelijk 10.0.0.3 maar dat hielp ook niet.

Op een gegeven moment begon ik te twijfelen aan de 3Com kaart, dus heb ik de E-tech aan de laptop van m'n vriendin gehangen ipv aan deze PC. Helaas bevriest deze totaal op het moment dat de LAN verbinding wordt herkend door de laptop. Dus weet ik nog niks! Sorry voor het lange verhaal... ik ben echt ten einde raad!

All that you know, is at an end

Verwijderd

ik heb een e-tech router zonder modem, maar daar is het ip adres van de router 192.168.1.1. Misschien helpt dit en kun je de router zo bereiken

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:46:
ik heb een e-tech router zonder modem, maar daar is het ip adres van de router 192.168.1.1. Misschien helpt dit en kun je de router zo bereiken
ik denk dat je het apparaat gewoon als twee moet zien. De router moet je instellen op het ip-adres 192.168.1.1 EN aan de binnenkant aan het modem kant zit wel een 10.0.0.150 Zodat die kant het modem kan bereiken. Ik heb zelf het router zonder het modem erin( ik was zo verstandig om te kiezen voor de UTP modem). Het was bij mij ff inloggen op 192.168.1.1 zonder gebruikers naam. en administrator als w8woord.(heb ik veranderd hoor dus probeer maar niks). Ff mn gegevens ingeklopt, en werken.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:09

koe161

koe(c)

Als het deze is : E-Tech Broadband Router

Fabrieksinstellingen
Router Username: <leeg>
Router Password: admin
LAN IP adres: 192.168.1.1
LAN subnet mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Aan

bron: http://www.e-tech.nu/supp...downloads/etechrouter.pdf

Succes

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
koe schreef op 07 september 2002 @ 21:53:
Als het deze is : E-Tech Broadband Router

Fabrieksinstellingen
Router Username: <leeg>
Router Password: admin
LAN IP adres: 192.168.1.1
LAN subnet mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Aan

bron: http://www.e-tech.nu/supp...downloads/etechrouter.pdf

Succes
Dat is de versie zonder modem erin.

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
192.168.1.1 pingen werkt ook niet :(

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:09

koe161

koe(c)

uit de e-tech faq:

De E-Tech router kan niet benaderd worden door uw computer?

Oplossing:
1. Voer een reset uit op de achterkant van de router. Daarna staat het adres van de router op 192.168.1.1
2. Zet uw pc tijdelijk op een vast ip adres, bijv. 192.168.1.200
3. Controleer of het link lampje van bijvoorbeeld LAN poort 1 op de router brandt.
4. Zet uw netwerkkaart tijdelijk op '10Mbps half duplex': ga naar configuratie scherm -> netwerk -> eigenschappen van uw netwerk kaart -> geavanceerd -> 'Type verbinding' of 'snelheid' = '10Mbs half duplex' of '10Base-T half duplex'
(Het komt regelmatig voor dat zelfgemaakte netwerk kabels niet correct zijn gemaakt. De kabel werkt toevallig nog wel met uw kabelmodem of adsl modem op 10Mbps, maar op 100Mbps snelheid met de router treden er problemen op.)
5. Controleer of u antwoord krijgt van de router door in een ms-dos prompt in te typen: PING 192.168.1.1

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Koe, deze FAQ heb ik gelezen. Helaas is er dus geen reset knop aanwezig op de router. Het gaat hier waarschijnlijk om de versie zonder modem. De 3Com properties in device manager zijn er eigenlijk niet... ik vind dit best verdacht. 'Maximum Transmits' is de enige property die ik kan aanpassen. Misschien ligt het dus wel aan die kaart.

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Ik heb de Ethernet disk 6.1 van de 3Com site neergehaald om de netwerkkaart onder DOS te configureren met "3c5x9cfg.exe". Daarna in de config util een test gedraaid. De kaart faalt vanaf het onderdeel "FIFO loopback test". Weet iemand wat dat betekent?

Mijn instellingen:

PnP: enabled
mode: Windows workstation
full duplex: disabled

Verwijderd

Ik heb dezelfde E-Tech ADSL modem/router (analoge versie) en heb vooralsnog geen problemen gehad [wel moest ik de nieuwe firmware uploaden om deze als router ipv bridge te configureren...
De modem/router staat standaard op 10.0.0.2 en is via een andere pc bereikbaar of via DHCP (dan krijgt de pc een eigen IP) of stel een vast IP (bijv. 10.0.0.100) in én als gateway 10.0.0.2.

De standaardinstellingen zijn:
login: admin
password: password :+

De "reset-knop" bevindt zich binnen in het apparaat [jumper J7 kortsluiten, zie pagina 35 van de handleiding.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2002 18:08 . Reden: standaard instellingen ]

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik heb dat ding ook. Heb je je subnetmasker e.d. wel goed ingesteld? Bij de router zit een blaadje (in het nederlands) met instellingen. Als je die allemaal instelt werkt het (bij mij althans)

Dato DUO synth voor twee

• The_Greater
  • Laatst online: 14-08 15:47
Daar staat een Speedtouch USB modem. Dan heb je de usb modem op pc aangesloten. Een router is bedoelt om het internet tedelen zonder dat er een computer dat regeld. Kortom. Je deelt het internet met de router. En de router wordt meestal rechtstreeks op de modem aangesloten.

Wat doe jij.
Jij hebt de USB modem aangesloten op de PC. Dan nog moet jij de PC aan hebben staan om het internet te kunnen delen. Je had dan met een hub/switch of met een crosscable het internet kunnen delen. Dat doe je dan met de PC waaraan de USB modem aangesloten zit.
Uiteraard gebeurd dat met software. En met WinXp gaat dat met delen heel gemakkelijk.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• David
The_Greater schreef op 08 september 2002 @ 18:36:
Daar staat een Speedtouch USB modem. Dan heb je de usb modem op pc aangesloten. Een router is bedoelt om het internet tedelen zonder dat er een computer dat regeld. Kortom. Je deelt het internet met de router. En de router wordt meestal rechtstreeks op de modem aangesloten.
Dat E-tech ding heeft een ingebouwd modem en kan ook via USB op de pc aangesloten worden.

Misschien is het een idee dat eerst te doen en hem dan in te stellen. Als het werkt schakel je weer over naar via het netwerk.

Dato DUO synth voor twee

• The_Greater
Dat E-tech ding heeft een ingebouwd modem en kan ook via USB op de pc aangesloten worden.
Hmm. Dat is interresant. Dat wis ik nog niet. Dat houdt in dat je de USB modem rechtsteeks op de USB modem kan aansluiten? :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• The_Greater
En probeer maar eens via de laptop een verbinding tekijgen met de Router. Of probeer een andere netwerkkaart.

• David
The_Greater schreef op 09 september 2002 @ 15:20:
[...]

Hmm. Dat is interresant. Dat wis ik nog niet. Dat houdt in dat je de USB modem rechtsteeks op de USB modem kan aansluiten? :)
Je snapt het niet helemaal geloof ik :P

Dat ding van E-tech is een modem (USB&Ethernet) met ingebouwde router (spreek uit: roe-ter) en 4 poorts 10/100Mbit switch.

Lekker veelzijdig dus (als tie werkt)

Dato DUO synth voor twee

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Het is inmiddels voor elkaar. Iedereen heel erg bedankt! Het bleek aan de 3com kaart te liggen in de PC. Die gaf wel link, maar was blijkbaar toch niet helemaal 100%. Netwerkkaart vervangen en het ding liep als een treintje! :)

Topic mag wat mij betreft op slot.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Svenergy schreef op 10 september 2002 @ 18:13:
Het is inmiddels voor elkaar. Iedereen heel erg bedankt! Het bleek aan de 3com kaart te liggen in de PC. Die gaf wel link, maar was blijkbaar toch niet helemaal 100%. Netwerkkaart vervangen en het ding liep als een treintje! :)

Topic mag wat mij betreft op slot.
Opgeloste topics gaan niet op slot hoor!
Anders zouden de modjes het mooi druk hebben!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Pagina: 1