Toon posts:

Faders kraken -> garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Reloop effex mixer, zie voor meer specs www.reloopdj.com. De faders kraken echt enorm, net alsof er een bak stof inzit. Nu heb ik de mixer nog geen jaar, maar komt dit in aanmerking voor garantie? Ik heb de mixer al een paar keer helemaal schoongespoten met perslucht, maar dit hielp ook niet langer dan een half uur. Ik heb normaal gesproken altijd een doek over het ding heen liggen en gebruik hem niet overmatig veel (ongeveer 1,5 uur per dag). Het zijn gewone faders dus geen vca (want dat is de crossfader wel en die heeft nergens last van)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

prpbeer ff een kein spuitje contact spray.. laat et ff een daggie staan (na ff wat te hebbebn geschoven (niet aangesloten ofcourse)) en kijk dna nog eens. breng em dan weg!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Binnen 1 jaar al?? :?
Jemig dan is het een geweldige prut mixer -of- je gaat heel bruut om met die faders...

Maar goed, aanmerking voor garantie? daar is maar 1 manier voor om daar achter te komen:
Gewoon proberen...

Alles kan stuk.

Verwijderd

normaal heb je 1 jaar garantie!

Maar de wet verandert naar 2 jaar :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 02:06:
normaal heb je 1 jaar garantie!

Maar de wet verandert naar 2 jaar :)
>:) en terecht..

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gitaarwerk schreef op 08 september 2002 @ 01:07:
prpbeer ff een kein spuitje contact spray.. laat et ff een daggie staan (na ff wat te hebbebn geschoven (niet aangesloten ofcourse)) en kijk dna nog eens. breng em dan weg!
Contactspray is het stomste wat je kan doen bij faders. Contactspray is een plakkerig spul waardoor niet alleen je faders goed contact hebben met de ondergrond maar ook met het omringende stof. Het wordt er alleen maar erger op.

Verwijderd

Slechte aansluitingen kunnen ook het probleem zijn dus gewoon wegbrengen dat ding

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 16:20

Empathy

Extreme Audio

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:31:
Ik heb een Reloop effex mixer, zie voor meer specs www.reloopdj.com. De faders kraken echt enorm, net alsof er een bak stof inzit. Nu heb ik de mixer nog geen jaar, maar komt dit in aanmerking voor garantie? Ik heb de mixer al een paar keer helemaal schoongespoten met perslucht, maar dit hielp ook niet langer dan een half uur. Ik heb normaal gesproken altijd een doek over het ding heen liggen en gebruik hem niet overmatig veel (ongeveer 1,5 uur per dag). Het zijn gewone faders dus geen vca (want dat is de crossfader wel en die heeft nergens last van)
Bij mijn Numark mixer kreeg ik geen garantie op de faders omdat daar nogal ruw mee omgegaan kon worden.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jadjong schreef op 08 september 2002 @ 11:38:
[...]

Contactspray is het stomste wat je kan doen bij faders. Contactspray is een plakkerig spul waardoor niet alleen je faders goed contact hebben met de ondergrond maar ook met het omringende stof. Het wordt er alleen maar erger op.
:{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{
:X gelukkig heb ik dat dan nog niet bij me nieuwe mengtafel gedaan! :P

• jadjong
  • Niet online
gitaarwerk schreef op 08 september 2002 @ 12:59:
[...]

:{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{ :{
:X gelukkig heb ik dat dan nog niet bij me nieuwe mengtafel gedaan! :P
En welke is dat?

Verwijderd

Topicstarter
Je moet inderdaad nooit contactspray in je mixer spuiten! Dit helpt heel even en daarna wordt het probleem nog 100x erger. Wat betreft mijn mixer die koste dacht ik 750 gulden, dus voor dat geld mag je wel wat betere faders verwachten, toch?

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou, ik heb hier een JBSystems pro 18x, dat is een gare thuismixer, en deze doet het nog na iets van drie jaar zonder stofkap of -doekje.

Maargoed, ik schuif er niet zoveel mee. Is meer voor het samenmixen van computer en andere P.A.

Expanding the inexpandable

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:57
Er zijn verschillende soorten contactspray. Er zijn er ook die geen residu achterlaten, dat is het type dat je moet hebben.

hier een website met info:
http://www.mantech.co.za/kontakt/kc-02.HTM

En de officiele homepage van kontakt chemie:
klikkerdeklik

Dit spul is bij de betere electronica handel gewoon te koop.

edit, even een paar suggesties:
Tuner 600
kontakt ipa
video 90

Je zou contact gold kunnen proberen, maar volgens mij laat die ook een film achter.

kontakt 60 wil je juist niet, dat is het type contactspray waar je net voor bent gewaarschuwd. (volgens de website zou je ook moeten reinigen met kontakt 60, dan wassen met kontakt WL en daarna beschermen met kontakt 61. Maar da's wel heel uitgebreid :P en bovendien laat kontakt 61 ook een film achter)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al geprobeerd met de Dust of 67, mij is verteld dat dit de goede was. Het is naar mijn weten alleen perslucht.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/K67.gif

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kijk eens in de handleiding, daar staat vaak ook in dat je de faders om de zoveel maanden moet vervangen (bij de goedkopere mixers in elk geval wel )

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ross pa kuttafel :P

• remco_k

remco_k

ben ik weer:
Faders slijten, da's een feit.

Bij "raar" merk mengpaneeltjes zitten vaak prut faders... doen het een paar weken/maanden goed en dan .... krrrraaaakkkk.... door stof en/of slijtage.

Bij de betere merken (en ook de duurdere) zitten faders in die:
a - (bijna) geen last van stof hebben
b - VEEEEEEL langer meegaan

voorbeeld: ik werk bij een lokale omroep, daar staat een mengtafel van soundcraft, is niet het beste merk maar gebruikt redelijk goede faders.
De tafel word dagelijks ca 4-6 uur per dag gebruikt en is nu 4 jaar oud.
Pas 1 maal heb ik een fader hoeven te vervangen, de microfoon fader, want die word het meeste gebruikt en die was ook echt versleten...
En we hebben nog nooit last van stof gehad, er zit wel stof in die faders maar die hebben daar dus geen problemen mee...

Probeer idd geen contact spray te gebruiken, alleen als je ten einde raad bent en als je toch al van plan bent om de fader te verwisselen.

En probeer zeker naar die winkel terug te gaan en garantie te krijgen...
Gewoon tegen die verkoper zeggen dat je hem weinig gebruikt en er altijd voorzichtig mee omgaat... wie weet helpt dat wat...

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Tja en als ik faders moet vervangen waar kan ik die dan kopen? Volgens mij zijn ze niet na te bestellen en ik denk dat Conrad faders ook niet de beste oplossing is.

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:42:
Tja en als ik faders moet vervangen waar kan ik die dan kopen? Volgens mij zijn ze niet na te bestellen en ik denk dat Conrad faders ook niet de beste oplossing is.
Faders kun je altijd nabestellen: firma bellen, vertellen welk model je hebt, opgeven hoeveel je er wilt hebben, onder rembours (ofzo) laten verzenden en 3 dagen later ben je een zooi faders rijker...
Zo simpel is het nou...

Maarre probeer het nou eerst ff op garantie te gooien!

Alles kan stuk.

Verwijderd

Ze zijn inderdaad zeker na te bestellen. Over het algemeen maken producenten van deze apparatuur de faders zo dat ze replacable zijn.
Ik zou in eerste instantie iig ook voor de garantie gaan.

Ik zou als ik jou was niet vrezen voor faders van conrad oid, omdat die dingen vaak gewoon nog beter zijn als de standaard meuk die de producent erin gooit. Zelf heb ik een Numark DM1260x mengpaneel (en Numark staat ook nogal bekend om z'n krak(k)emikkige faders) van een jaar of 6/7 oud en ik heb er nauwelijks problemen mee. Ik moet zeggen dat ik iig een x per maand de frontplate eraf schroef en de faders met een wattenstaafje en nagellakremover of spiritus schoonmaak. Dat spul vervluchtigd zoals je weet en laat dus niets achter qua film ofzo. Je faders zullen er kwalitatief niet beter van worden (er moet toch ergens bezuinigd op worden), maar goed onderhoud weet de levensduur echt wel te rekken.

Trouwens, kraken je faders over het hele bereik, of alleen aan het einde, dus als ie vol open staat? Als het alleen aan het eind is, is er een vrij grote kans dat dat komt doordat er zich stof/vuil opgehoopt heeft. In principe zou je dat ook aan het begin de faders moeten hebben, maar daar zul je weinig van horen (duh).
Ik hoop voor je dat het werkt, maar nogmaals: van replacen wordt het waarschijnlijk ook alleen maar beter, dus wees daar niet bevreesd voor.

Good luck!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 13:22:
Wat betreft mijn mixer die koste dacht ik 750 gulden, dus voor dat geld mag je wel wat betere faders verwachten, toch?
Tsja, mijn bijna zeven jaar oude Mackie kraakt of piept nog steeds niet.
Alleen kostte die wel 3x zoveel ;)

[ Voor 0% gewijzigd door warp op 09-09-2002 14:33 . Reden: typo ]

• jadjong
  • Niet online
warp schreef op 09 september 2002 @ 14:32:
[...]

Tsja, mijn bijna zeven jaar oude Mackie kraakt of piept nog steeds niet.
Alleen kostte die wel 3x zoveel ;)
Maar die wordt voor heel andere doeleinden gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
De faders kraken over het hele bereik maar vooral op het eind en ook op het begin. k heb vandaag de winkel opgebeld en verteld wat het probleem. Ze zeiden daar dat ik maar een half jaar garantie had en dus pech heb. Ik zeg dat is dan wel een btje minder he! Tja ik kon hem wel laten repareren daar tegen betaling...... Maar die kerel wist niet hoe duur dat was en zou de fabrikant bellen. Hij heeft later teruggebeld, maar toen was ik op school en kreeg hij mijn pa aan de telefoon. Gaat hij aan mijn pa vertellen dat het een bekend probleem is met deze mixers, vervolgens zegt hij dat ik het toch acht zelf zal moeten betalen |:(
Mijn pa zegt dus dat ie dat wel heel krom vindt en dat ik toch wel recht heb op een ding dat langer meegaat dan een half jaar, en dat ze het wel onder garantie mogen repareren. Toen wist die kerel niet meer wat ie moest zeggen. Het enigste wat hij toen zei: ''Ik bel morgen wel terug'' en vervolgens gooit ie de hoorn erop.

Wel een btje krom toch dat het een bekend probleem is en dat het dan niet onder garantie valt? Ben benieuwd of hij nog terug belt. Ik weet niet of ik de naam van de winkel hier neer mag zetten, misschien dat jullie er wat aan hebben....

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

(jarig!)
Volgens mij is die 1 jaar garantie wettelijk geregeld. Dan kan hij wel in z'n voorwaarden hebben staan dat er maar een half jaar garantie op zit, maar een eventuele rechtszaak zou je dan toch winnen.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• remco_k

remco_k

1 jaar garantie heb je altijd TENZIJ er in hun verkoopvoorwaarden anders staat vermeld, maar dan moet jij daar bij de koop mee ingestemd hebben.
Ik denk alleen van niet... Het is gewoon onzin, een half jaar garantie... :(
Probeer (als het niet lukt) eens rechtstreeks met de fabrikant de contacten, vaak kun je (als de fabrikant mee wil werken, want dat hoeft hij niet) bij de fabrikant nog garantie krijgen als de verkoper zegt dat je het niet krijgt...

Ow ja, als de fader onderin ook kraakt kan dat duiden op vuil maar ook op echte slijtage...
Probeer je faders eens schoon te maken zoals SuBBass beschrijft maar dan zonder vloeistof, ik geloof niet dat de koolstofbaantjes in de fader goed tegen spiritus of nagellak remover kunnen... Ik zou het in ieder geval droog doen. Stel je voor dat de spiritus de hechtlaag oplost waarmee de koolstof baantjes worden vastgehouden. In plaats van problemen oplossen mol je je fader ermee (maar dan definitief). :|

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben vandaag terug gebeld en gezegd dat ik de nieuwe faders onder de garantie krijg maar dat ik het inbouwen zelf moet betalen dit kost ongeveer €20.....

• remco_k

remco_k

hmmm... toch merkwaardig he? ze geven nu toe dat het garantie is en toch willen ze je laten betalen... Nou ja... je moet wat.

Kun je zelf goed solderen? -> vraag of ze de faders opsturen.
Kun je niet goed solderen? -> niet meer twijfelen en meteen aannemen.

Alles kan stuk.

Pagina: 1