Toon posts:

ZyAir anders herkent door WINXPPRO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik het volgende :
- 2x ZyAir 100 + pci adapters
- 1x Zyair 100 voor laptop
- 1 ZyXel Prestige 316 gateway

Ik heb 1 van de zyair 100 met pci adapter in een p3 bak gedaan met win xp pro en deze werd meteen herkent en werkt zover ik kan zien naar behoren. Maar als ik de andere ZyAir 100 met de pci adapter doe in een andere bak [p4] met de identieke windows xp pro versie dan herkent windows deze als een Ricoh Cardbus Controller en niet als een ZyAir zoals de andere pc. Ik kan niet de drivers force via de methode eerst software installeren dan hardware want dan wil windows niet meer verder booten door het verschijnsel afsluiten voordat er schade aan het systeem komt, ik heb de kaarten al onderling gewisseld maar hetzelfde probleem doet zich voort op de p4 de p3 heeft nergens last van .... het is niet mogelijk om de p4 de formateren en opnieuw alles te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee??
Modbreak
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag#not-done minimum 24h dus voor je eventueel mag schoppen

[ Voor 0% gewijzigd door Predator op 08-09-2002 09:30 ]

Verwijderd

ik niet is wel erg vaag ander pci slot geprobeerd

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
zit er een installatiecdtje met een setup oid bij :?

dan kan je proberen die te draaien, dan zou het moeten werken lijkt me :)

Verwijderd

Installatiedoc: manual

Het je voor aparte drivers gezocht?
Het lijkt erop alsof dit ding niet compatible is met windows xp :?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens zylex.com is het volledig compatible met windows xp, en dat klopt ook want ik heb hier nog een andere bak met windows xp en die pakte meteen de kaart en zorgde dat hij het nu perfect doet, het is alleen op deze computer dat hij hem anders herkent.. en ja ik heb verschillende pci sloten geprobeerd.

Verwijderd

De Ricoh RL5C475 chip wordt inderdaad gebruikt door de Zyxel 100, dus XP zit er niet ver naast (staat ook in pcmcia.inf bdw).

Dit lost niks op, maar misschien krijgt iemand nu een idee ?
Pagina: 1