sony vaio met waterschade

Pagina: 1
Acties:

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
he hallo,
k heb hier een sony vaio met waterschade ... sprinklers van het brandalarm zijn afgegaan ... k heb nu de hard disk , dvdrom speler en t geheugen dr uit gehaald ... heeft ie denk je nog een kans als ik hem verder laat drogen ... t is een beetje jammer .. maar t zoutoch leuk zijn als ie het weer zou gaan doen .. is misschien nog meer dat ik kan doen ...heeft fonen zin?

:)

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je hebt grote kans dat veel spul weer werkt, als het droog is. Als er maar geen geleidende deeltjes op de verbindingen zijn achtergebleven.

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
verzekering? garantie? ik zou een nieuwe regelen als het ff kan...

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

Als ie aanstond terwijl ie water ging scheppen geef ik je weinig kans meer. En fohnen, tsja.. geen idee eigelijk. Volgens mij ga je daarmee het water alleen maar verder in je componenten blazen en aan de andere kant met een fohn verdampt het water en dat moet ook weer ergens blijven hè....

Verwijderd

Gewoon laten drogen en afwachten. Denk dan aan een tijd van iets van een week oid. Stond ie aan terwijl de sprinklers aangingen? Dan geef ik je weinig kans. Anders heb je een kans van meer dan 70%..

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:40
Me vader had ooit is op het werk :), weet niet of het ook kan na waterschade :? Dat vertelde die me : Soort spul, en dat spuit je er op en is het waterdicht of zo :D...

Maar ik zou het lang laten drogen, zeker, fohnen, weet ik zo nog niet . Leg hem liever in een warme ruimte, met weinig vocht ;).

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bij brandschade gebruiken ze ook een of andere vloeistof waar ze apparaten (computer, monitor)in onder dompelen om alle rookdeeltjes en andere troep te verwijderen.
Misschien dat je hem zo kunt laten behandelen.

En anders de fohn van moeders erop =)

Senile! Senile Oekaki

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Voor een laptop kan ik het niet met zekerheid zeggen. Ik heb jaren geleden wel een 2x130W reciever gehad die onder een losgeschoten slang van een wasmachine liters water kreeg. Gelukkig stond de receiver uit. Opengemaakt, water uit gegoten (meer dan een liter), in de zon gedroogd, drooggedept, uren gefohnt en daarna nog 2 weken op een kacheltje laten drogen. Dat was in 1988. Het is nu 2002 en het kreng werkt nog fantastisch. Zou inderdaad moeten lukken maar je moet wel geduld hebben en hij moet niet aangestaan hebben tijdens de watermaaltijd.

Suc6

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Zelfde met stand by als ie uitstond moet ie het weer gaan doen. zelfde als met mobiel volgens mij gewoon wachtten tot het weer droog is
als het uit staat maakt het nix uit

Verwijderd

Mij is altijd geleerd dan je ogenblikkelijk je apperatuur moest afspoelen met gedistileerd water.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 21:14

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

oooh ja anti roest ofzo?

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58

McFizban

Hackito ergo sum.

Stappenplan:
1) Haal hem zo ver mogelijk uit elkaar.
2) Haal je harddisk, floppy (indien aanwezig) en de accu uit de stapel en dep ze droog.
3) spoel de overgebleven onderdelen af met gedestilleerd water. (Je moet hem schoonspoelen omdat sprinklerwater nou niet een van het schoonste water is)
4) dep zoveel mogelijk water op met keukenpapier.
5) zet een tijdje de fohn er op (niet te heet laten worden: je moet hem nog beet kunnen pakken)
6) laat alles een paar dagen drogen op een warme plek (niet warmer dan 50 graden)

LET OP: NIET IN DE MAGNETRON DROGEN !!!!! (Duh! ;) )
De kans is groot dat ,als hij uitstond tijdens het ongeluk, hij het gewoon weer doet.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
thnaks ... het staat nu te drogen .. dat gedistileerd water verhaal vind ik toch een beetje eng ... dus dat laat ik denk ik maar zitten ... en dan zien we wel over een week.. ofzo .. k post hier wel wat er is gebeurd .. ikweet eigenlijk niet of ie aanstond op het moment dat de sprinklers afgingen ... het was wel bedtijd .. dus het ding werd niet gebruikt .. is standby hetzelfde als uit :?

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
hendrikjan schreef op 07 september 2002 @ 22:03:
thnaks ... het staat nu te drogen .. dat gedistileerd water verhaal vind ik toch een beetje eng ... dus dat laat ik denk ik maar zitten ... en dan zien we wel over een week.. ofzo .. k post hier wel wat er is gebeurd .. ikweet eigenlijk niet of ie aanstond op het moment dat de sprinklers afgingen ... het was wel bedtijd .. dus het ding werd niet gebruikt .. is standby hetzelfde als uit :?
Nee, dan staat er nog stroom op het moederbord, en bijna alle andere onderdelen,
dus hoop maar dat die niet op Stand-By stond,
en dat de accu niet in aanraking is geweest met water,
want daar zit (meestal) ook wel wat volt in...

Verwijderd

gewoon nieuwsgierig : welke type vaio heb je? :)

• Mentalist
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Als er nog belangrijke info op de HD staat zou ik die even apart pakken en na behandeling op een andere laptop of met verloopstuk oid backuppen (ALS ie het nog doet). Anders heb je ook nog een kans dat je je HD stuk maakt als je 'm in je laptop doet en b.v. je accu is op hol geslagen..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 22:52:
gewoon nieuwsgierig : welke type vaio heb je? :)
het is een pcg gr7f. Als iemand trouwens een leuk linkje weet waarin vermeld wordt hoe je zo een ding volledig uit elkaar haalt .... k kan namelijk niet zoveel vinden..... B) =echt vette smiley

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
whitey-d schreef op 07 september 2002 @ 21:01:
verzekering? garantie? ik zou een nieuwe regelen als het ff kan...
Garantie hah ! jij bent dus dat type dat er voor zorgt dat de rma altijd vol ligt |:(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 17:20
Firestormer schreef op 08 september 2002 @ 05:59:
[...]

Garantie hah ! jij bent dus dat type dat er voor zorgt dat de rma altijd vol ligt |:(

Mja... :?

Hoe dan ook, ik move 'm naar OH, daar zijn algemene laptop vragen meer op z'n plaats dan hier in PMG :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58

McFizban

Hackito ergo sum.

Even iets anders... Je hebt het er over dat de sprinklerinstallatie is afgegaan. Is er ook brand geweest?
Het kan best zo zijn dat de verzekering (zowat) alles vergoedt.
Als dat zo is willen ze vaak ook graag de defecte apparatuur hebben. Als jij er dan mee hebt zitten knoeien kunnen ze wel eens besluiten om niet uit te keren.
(correct me if i'm wrong)

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Verwijderd

Firestormer schreef op 08 september 2002 @ 05:59:
[...]

WAT lul jij nou weer??

RMA vol :?

Je hebt recht op garantie duz waarom zou je ergeen gebruik van maken :?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:10:
[...]

WAT lul jij nou weer??

Hoezo garantie? Heeft de fabrikant ooit beweerd dat dat ding tegen water kan dan?

Dat wist je al bij aankoop, dit hoort eerder bij de verzekering inderdaad |:(

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 08:20
weekje laten drogen, niet te snel weer uit proberen....

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 16:10:
[...]

WAT lul jij nou weer??

Rma is een afdeling van een technische wat kijkt wat er stuk is en of er recht op garantie is enzo daarna word het naar de fabriek gestuurt als dat nodig is.
ik heb zelf met mensen gewerkt die die functie en het is niet grappig als je een laptop openschroeft met de bescrhijving laptop doet opeens niks meer
dat er nog ff een half glas limonade uit komt. kom nou zeg

• hendrikjan
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
he gasten laat die rma of hoe dat ook heet maar zitten ... hij doet het :) allleen de adapter is stuk :( maar verder is tie helemaal in orde .. de toesten doen het hd in orde etc. etc .. echt vet

B)

[ Voor 0% gewijzigd door hendrikjan op 13-09-2002 03:03 . Reden: B) i.p.v. B: ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hendrikjan schreef op 07 september 2002 @ 22:03:
gedestilleerd water is niet eng. gezien water namelijk geen stroom geleid.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Terw_Dan schreef op 13 september 2002 @ 11:15:
[...]

gedestilleerd water is niet eng. gezien water namelijk geen stroom geleid.
Er hoeft maar iets in te komen en de boel begint te geleiden. Veel stoffen ioniseren als ze oplossen in water. en als je een oplossing met ionen hebt geleidt het. Maar het is allemaal al opgelost :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

mag je de notebook nu ook houden >:)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb een x met me waterkoeling een kleine lekkage gehad (water lekte weg bij de proc op de videokaart) gewoon pc uitgezet en een beetje lopen fonen enzo

na het fonen nog een uurtje laten drogen en het werkte nog prima

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

hendrikjan schreef op 13 september 2002 @ 03:02:
he gasten laat die rma of hoe dat ook heet maar zitten ... hij doet het :) allleen de adapter is stuk :( maar verder is tie helemaal in orde .. de toesten doen het hd in orde etc. etc .. echt vet

B)
Da's wel mazzel :)

En toch raad ik je aan om nog een backup te maken, voor het geval dat... Ie over een week alsnog ermee kapt ofzo. Maar ik neem aan dat je van belangrijke dingen sowieso wel een backup maakt.

Verwijderd

hoort hier niet echt bij, maar ik heb een keer per ongeluk me telefoon (T68i (een week oud)) in de wasmachine gestopt... hij stond nog aan in de wasmachine en toen die gewassen was heb ik em eruit gehaald, uitgezet... paar uur drogen en hij doet het nu nog steeds perfect :*)
Pagina: 1