Big of midi??

Pagina: 1
Acties:

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-10 14:05
Ik wil mijn pc lekker stil gaan maken, maar ik twijfel nog tussen een big of midi chieftec kastje. Ik heb eigenlijk niet zo veel zin in zo'n toren in mijn kamer, maar een midi kan nadelige effecten op de koeling hebben of valt dat wel mee met de chieftec midi?

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De midi heeft standaard al 4 x 80x80mm en als je een beetje voeding hebt zitten daar ook nog 2 fans in, genoeg koeling dus :)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
ik denk dat dat wel meevalt. Ik zou alleen voor een bigtower gaan, veel mooier :Y)

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-10 14:05
Tsja dat weet ik niet, moet dan maar een keer gaan kijken in een winkel ofzow, naar zo'n grote toren. Misschien ga ik zelf nog wel een kast in elkaar pleuren!!

Verwijderd

Een bigtower is minder claustrofobisch vind ik altijd. Zeker als je nieuwe hardware wil gaan installeren en je hebt een beter overzicht en meer bays voor baybussen een LCD's.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
High tower is wel handig, maar ik zou toch liever een midi hebben als je veel met je pc sleept zoals naar lans gaan etc.

Verwijderd

De midi tower van Chieftecis al groot, maar de big tower is egt een soort twin tower! Dus voordat je beslist zou ik eerst ff kijken waar hij moet komen te staan, want ik denk niet dat een big tower onder een normaal bureau kan...

Verwijderd

Ik heb een midi en die is echt wel groter dan een normale midi. Er kunnen 4 casefans in en dat is zeker genoeg voor een goede koeling. Eventueel kun je een zijplaat kopen met extra koeler. Ik heb de midi genomen omdat die grote niet paste onder mijn bureau.

Verwijderd

Ik zit dus precies aan hetzelfde te twijfelen.
Weet iemand de maten in centimeters van de midi en de big? Zelf opgemeten graag. En wat is de afstand van de grond tot de bays.
Wat foto's van midi's en big's in zijn natuurlijke omgeving worden ook gewaardeert.

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 22:36
Het kan bij nooit klein genoeg ;)
Maar ik sluit mij aan bij een vorige spreker : de midi is al groot genoeg !

Yamaha FZ1 :-)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 22:02:
Weet iemand de maten in centimeters van de midi en de big? Zelf opgemeten graag. En wat is de afstand van de grond tot de bays.
Wat foto's van midi's en big's in zijn natuurlijke omgeving worden ook gewaardeert.
Maten staan op de website van Chieftec

Verwijderd

Tja... voor de hardware die je hebt is een bigtower beetje "overkill" .. kijk als je het mooi vind, nemen :) Ik heb zelf ook een liefde voor bigtowers. maar ja, miditower kan ook mooi zijn

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Heb vandaag m'n chieftec bigtower zilver binnen, en och das mie een vette toren !!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vrouwen hebben liever midi, big vinden ze te groot

computers hebben liever big, anders worden ze zo hot...

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11 23:44

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Heb zelf ook een chieftec midi en dat is al op zich eeb bigtower :)

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een bigtower

- Systeem Specs -

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-09 21:37

Hydrax

*huh?*

Koeling van een chieftech midi is prima (ik heb er zelf ook één). Toch denk ik dat ik de volgende keer voor een grote tower ga, toch wat meer ruimte, vind ik wat prettiger, zeker als er wat meer spullen in moeten.
Maar zoals hierboven werd gezegd is een midi al best groot en zal een full tower bij de meeste mensen (waaronder bij mij) niet onder het bureau passen.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Big .. meer ruimte voor goede airflow en soundproofing.

Verwijderd

desktop ;)

Verwijderd

Ik heb een mooie midi :)
Ben er behoorlijk blij mee.
Echter wel een herrie met alle fan's aan.
(Staat ook boven op een kast (+- 2 meter hoog)

Maar vergeet niet dat je bij de midi inderdaad alleen maar 4 externe drive-bays hebt op cd-rom grote.
(M'n systeempje ga ik met kerst upgraden met een Highpeak404 RockedRaid ide kaart en 8 hd's (Kan er totaal 6 in de interne slots kwijt en dan met hot-swat of andere "dingen" kan ik er 6 kwijt in het boven gedeelte....

(Ben niet al te helde meer "Beer, womman, beer, womman.....")

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 22:02:
ik vind persoonlijk een Bigtower fijn.
lekker veel ruimte voor hardware en soundproofing (dempmatten enzo), en dan blijft er nog steeds genoeg ruimte voor goede airflow.
bij een Midi zit je een stuk krapper qua ruimte, zodat je een van de dingen weg moet laten.
dat betekent dus dat je b.v. maar 1 HD en CDROM neemt en zo veel mogelijk hardware onboard op je mobo.

als je veel naar LANs gaat is een Midi weer fijner, maar dan heb je wel weer minder hardware (opslag voor filmz,gamez en appz!).
een bigtower is dan wel fijn maar die is weer zo zwaar, dus een lightweight Bigtower is dan wel handig.
van Chieftec is het bekend dat ze errug zwaar zijn. ik heb zelf een Home-Line van Alternate en die weegt "maar" 6 kilo (leeg, wel voeding) en de chieftec 16 (ook leeg, zonder voeding).

ik heb hier ook ff de maten van mijn kast.
63cm hoog
18,5 breed
42 diep
afstand grond -> onderste ext3.5" bracket: 28,5
afstand grond -> onderste ext5.25" bracket: 36
grond -> midden powerknop: 27
interne 3,5" brackets: 2 onder floppy en 1 onder voeding
Externe 3.5" brackets: 2
Externe 5,25"brackets: 6
standaard fan plaatsen: 1 in voeding, 1 voor onder, 1 achter boven, 1 cpu hoogte achter.
plaatje: check www.alternate.nl

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ik zat ook te twijfelen tussen de big en miditower, maar heb toch de midi gekozen simpelweg omdat ik geen ruijmte voor zo een grote kast heb, de midi os overigens uitstkend, 4x fan en eentje in me zijdeur :)

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
Zelf zit ik te denken om binnenkort een Big Tower te kopen. Vooral vanwege te ruimte die je hierbij hebt en dan hoef je niet zo te klooien met assembleren (ben nogal lomp dus wat extra ruimte is nooit weg.) Verder vind ik een Big-Tower chieftec ook gewoon mooier dan een midi. Alhoewel ik hierboven dus lees dat een mide ook al behoorlijk groot is (wist ik eigenlijk nooit)

Voor mij een Big dus
Pagina: 1