Toon posts:

ping is superhoog :( read inside plz!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
yeepz!
ik heb sind gister nieuwe pc,
PIV 2400 512DDR, ik heb thuis een telenet verbinding...
nu, als ik medal of honour speel heb ik constant een ping tussen 80-130, als ik in een duel kom heb ik ping van 150 :? 175... wat reuze lag veroorzaakt, mijn fps blijven constant 90, met momenten schokt het enorm terwijl ik 90fps heb....
2 vrienden van mij die ook telenet hebbn, wonen in mijn straat zitten dus op zelfde verbinding hebbn constant ping tussen 20-40 terwijl hun pc minderwaardig is... ze hebben wel een andere modem, ik heb nog zo'n motorola surfboard, zij hebben die nieuwste....kan het daar aan liggen??
kan iemand mij helpen want dit is redelijk irritant!! 8)7
alvast bedankt!!!
greetz

Verwijderd

welke netwerk kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Realtek RTL8139 PCI fast ethernet100MBs

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Netwerk kaart niet goed ingesteld qua half/full duplex?

Verwijderd

Topicstarter
:|
wat? waar doet ge da?
eens opnieuw installen met meegeleverde drivers?
Xp herkent da kaartje onmiddelijk en heeft zn eigen drivers blijkbaar

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
half duplex is toch gewoon 50mbits up en 50mbits down zonder dat die waardes variabel zijn :? 50mbit is echt genoeg voor een spel :)

Standaard:
nieuwste drivers van Realtek installen en anders heb je heel veel kans dat het aan je modem ligt, hoeveel kbps is dat telenet en wat voor type verbinding is het :?

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:57
misschien zorgt je 90 fps ervoor dat je computer geen tijd meer heeft om de data te verwerken.
Dit kan belang hebben als je een goedkopere netwerk kaart hebt die misschien meer op software emulatie vertrouwd.
Probeer eens de framerate op 50 te limiteren ofzo.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Topicstarter
telenet is kabel in belgie, mijn max download lag op 860k theoretisch is da 1mb/sec down 16k up
dacht ik =)

• Rendier2710
Als je kaart op full duplex staat en je modem kan daar niet mee communiceren, krijg je allemaal collision op de lijn waardoor packets opnieuw verzonden moeten worden wat een hogere pingtijd geeft. Ik zou eens half duplex proberen als ik jou was. Je kunt dit instellen onder de properties van de kaart -> configure -> Link speed/duplex mode

Verwijderd

Topicstarter
thx! kga da hier allemaal es proberen :)
1.drivers
2.half duplex
3.fps limits

thx!!!
greetz

Verwijderd

Enneuh...goede server?

Verwijderd

Topicstarter
jaja, mijn maats wonen in zelfde straat, zitten dus op zelfde lijn denk ik, en die halen 20-40 ping met slechtere compy en zelfde telenet verbinding,
ofwel ligt het aan mn ethernet kaartje, ofwel aan mn motorola surfboard telenet modempje!
greetz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:45:
jaja, mijn maats wonen in zelfde straat, zitten dus op zelfde lijn denk ik, en die halen 20-40 ping met slechtere compy en zelfde telenet verbinding,
ofwel ligt het aan mn ethernet kaartje, ofwel aan mn motorola surfboard telenet modempje!
greetz
Zitten jullie dan op dezelfde server ofzo? Ik bedoel maar, ik heb ook telenet maar op 1/5 vd servers heb ik ook een ping van 1000 hoor :)
Je moet ook een server met een lage ping zoeken... Als je dit wist, negeer me dan maar :o

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer eens een intel/3com kaartje.
die realteks zijn zo goedkoop omdat het meeste werk door je cpu wordt gedaan.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
PipoDeClown schreef op 07 september 2002 @ 20:53:
probeer eens een intel/3com kaartje.
die realteks zijn zo goedkoop omdat het meeste werk door je cpu wordt gedaan.
Hallo. Hij heeft geen Pentium1 60Mhz ofzo hoor...

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

zmn schreef op 07 september 2002 @ 20:32:
half duplex is toch gewoon 50mbits up en 50mbits down zonder dat die waardes variabel zijn :? 50mbit is echt genoeg voor een spel :)

Standaard:
nieuwste drivers van Realtek installen en anders heb je heel veel kans dat het aan je modem ligt, hoeveel kbps is dat telenet en wat voor type verbinding is het :?
Half duplex is ook gewoonj 100Mbit maar dan of up, of down en niet tegelijk. Bij fullduplex kan het tegelijk en daarom zeggen veel fabrikanten ook wel 200MBit.
Adion schreef op 07 september 2002 @ 20:33:
misschien zorgt je 90 fps ervoor dat je computer geen tijd meer heeft om de data te verwerken.
Dit kan belang hebben als je een goedkopere netwerk kaart hebt die misschien meer op software emulatie vertrouwd.
Probeer eens de framerate op 50 te limiteren ofzo.
Grapjas :?

Ik denk dat je je kennis mbt pc's wel even wat moet bijspijkeren voordat je me dit soort ideeen komt.
Ik heb een TB1,4 met GF4Ti4400 en haal soms op 1152*864x 32bits een framerate van 400 fps en mijn verbinding heeft daar echt niet onder te lijden hoor.

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe drivers werken niet....
fairy, wat moet ik dan doen??? :'(
greetz

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Begroeting onder posts & replies :)

Ontopic: heb je nou ook geprobeerd de snelheid op FD of HD te zetten?

Verwijderd

Topicstarter
kben dan es vriendelijk :)

en wa is FD en HD??? i dunno :/ da half en full duplex werkt ook nie ze manne... :'(

Verwijderd

Topicstarter
heb net getest met cs, en heb daar nog meer last :'( ping springt soms naar 220 :'(
heleuuuuuuuuuuuuup!!!! :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 22:05:
heb net getest met cs, en heb daar nog meer last :'( ping springt soms naar 220 :'(
heleuuuuuuuuuuuuup!!!! :'(
Verplaats de PC naar je buur? Dan wete je of het aan je PC ligt of telenet. Indien het aan telenet ligt, heb je aan ons niet veel meer :)

Verwijderd

Topicstarter
das een gedacht ;) kga da morgen es doen m8!!
GREETZ om af te sluiten :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:55:
kben dan es vriendelijk :)

en wa is FD en HD??? i dunno :/ da half en full duplex werkt ook nie ze manne... :'(
Typ eens leesbaar nederlands. eg ke mene nie lo ma begrijp ik weinig van.

ping eens naar de website van je provider.
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 22:22:
das een gedacht ;) kga da morgen es doen m8!!
GREETZ om af te sluiten :)
|:(

Verwijderd

Topicstarter
"ping eens naar de website van je provider"
hoe bedoel je?

Verwijderd

Btw. welk OS :D?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 22:25:
"ping eens naar de website van je provider"
hoe bedoel je?
[google=ik weet niet hoe ik moet pingen]

Verwijderd

Topicstarter
winXp, op shrimp hebbn ze mij net gezegd om die firewall van winXp uit te zetten...
heb da net gedaan en ga nu es testen!

Verwijderd

Kwil niet veel zeggen, maar XP is nogal vaak de aangewezen op het gebied van vernaggelde pingz (vraag me niet waar het aan ligt, maar daar zit je probleem denk :D)

Verwijderd

Topicstarter
neh, mijn maat woont in zelfde straat, das wel zelfde lijn dan, zit ook met winXP en die haalt constant 20-40, met mijn PIII500 had ik ne ping 40-80 nu 150-200 :'(

Verwijderd

Topicstarter
als ik www.telenet.be ping varieerd da van 19-130...
er is ook altijd 1 die er groot uitspring,
3x ping: 20-40
1x ping: +-130 das meestal de laatste packet

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 22:30:
Kwil niet veel zeggen, maar XP is nogal vaak de aangewezen op het gebied van vernaggelde pingz (vraag me niet waar het aan ligt, maar daar zit je probleem denk :D)
Probeer dan in ieder geval de QOS uit te zetten en evt die gare firewall die erin zit...

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Mijns inziens ligt het aan je netwerk instellingen. Als jouw computer moet zoeken naar de route die hij moet afleggen voordat hij bij z'n server is, zal het uiteraard langer duren voor hij daar is en voor hij antwoord kan geven.

Probeer daarom eens om je netwerk instellingen eens na te kijken. En dan met name je default gateway. Die wijst ALTIJD naar de pc/router met 2 netwerkverbindingen. Dus OF naar je server waar je internet gedeeld staat OF naar je router waar je PC en INternet aan gekoppeld zijn.

Succes

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:40
Staan de rate\snaps\maxpackets enzo wel goed?
In Quake 3 is het (MOHAA is op Quake 3 engine gemaakt):
\rate 10000
\snaps 40
\cl_maxpackets 30

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• dr snuggles
  • Niet online
Ik zou proberen: full duplex en bedenk verder goed, dat je ping
a) kan fluctueren per spel
b) kan fluctueren per server

Daarna even je jouw modem gaan proberen bij 1 van je maten bij jouw in de straat. Plug hem er daar in en kijk wat er met je ping gebeurt. Speel dan wel het spel op de computer van je maten, waarbij zei eerder al een ping van 20~40 hadden.

* Krijg je ook daar een hoge ping -> ruil het modem om
* Krijg je daar geen hoge ping -> stop jouw netwerk kaart in je maat zijn pc & gebruik jouw modem.
* Krijg je daar een hoge ping -> dan ligt het dus aan de netwerkkaart. Bekijk even welke netwerk kaart je maat gebruikt en probeer die in jouw pc.
Heb je nu wel een lage ping -> het ligt aan de netwerkkaart -> Koop een nieuwe.
Heb je nu toch een hoge ping -> Het ligt aan je pc instellingen.

*Krijg je dus met jouw netwerkkaart & modem bij je maat zijn pc een lage ping -> jouw netwerkinstellingen zijn niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
oki, thx willem!

• Predator
  • Laatst online: 16:53

Predator

Suffers from split brain

Xaero eens lezen:
Algemene gedragsregels (Netiquette)
Je zondigt tegen aardig wat punten daar.
en zorg dat je het ook echt leest :)

offtopic:
Dit is is de 3de maal dat ik dit post wegens die :r :r :r FAQ react bug

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• HyperMan
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Xaero, gebruik eens de search van dit forum icm 'XP' en 'Hoge ping'
Want volgens mij is dit typisch dat winxp probleem, waar vlak na de release van winxp zoveel problemen mee waren, met oa adsl

Hier komt iets hips te staan

Verwijderd

Topicstarter
:(
blijkbaar typisch winXp probleem...
enneuh, tis idd nen enormen fluxuerenden ping of hoe noem je dat,
kheb www.tweakers.net 3x na elkaar gepingd,

1:
159 - 168 - 90 - 61
av: 119

2:
28 - 35 - 39 - 27
av:32

3:
17 - 184 - 115 - 471
av:196

ik zou mij morgen om een 3com netwerkkaartje gaan van deftige kwaliteit ma kvrees dat da nix zal helpen zeker... :s
da probleem is al meer dan een jaar oud... maybe anyone die al een duidelijk oplossing gevonden heeft plz!

• Rendier2710
Heb je de netwerk kaart al eens in een anders slot gestopt? Misschien dat er nu een PCI slot geshared wordt. Inderdaad wel een heel gek probleem.

Verwijderd

Hyperman geeft je net de pap in de mond... zou je die info niet eens eerst lezen voor je over een andere NIC begint..... ?

*zucht*

Verwijderd

Topicstarter
heb die info gelezen, kwou gewoon ff in deze thread mijn pings tonen! maybe dat iemand daar iets meer door weet! en aan hyperman heb ik idd veel, kben nu aant prutsen met mn sound en ip configs!

Verwijderd

Topicstarter
kheb die Qos uninstalled en firewall uitgezet en blijkt beter! kblijf onder de 100 :) vanavond 3com netwerkaartje insteken en tzal dan wel weer oki zijn!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
QoS uninstallen ? kdacht dat je die enkel kon disablen ?

Verwijderd

Moet je daar nou zo'n oud topic voor omhoog kicken, Xwen? :/

/Dicht dus..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.