Toon posts:

[Win2k] Kan niet inloggen op Terminal Server

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Terminal Services om remote een systeem te beheren. Dat ging lange tijd goed. Ik krijg nu echter de volgende melding:

"Terminal Services has exceeded the maximum number of allowed connections. The system cannot log you on."

Ik weet zeker dat niemand anders ingelogd kan zijn op deze machine. Kan ik niet op de één of andere manier de kennelijk openstaande sessies "killen" (mijn account heeft administrator privileges) of op een andere manier inloggen? De server staat aan de andere kant van Nederland dus even langslopen en het handmatig doen is niet echt een optie...

Thanx,
Randam

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan in Terminal Services configuration opgeven dat verbroken sessies na verloop van tijd beeindigd worden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/RDP.png

Doe je dat niet, en je verbinding wordt door wat voor reden dan ook verbroken kan het voorkomen dat je nog teveel sessies open hebt staan, en je er niet meer bij kunt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je moet dat ook nooit je Terminal Sessie met een druk op de knop in de rechterbovenhoek van je scherm beëindigen. Dan blijftíe gewoon doorhobbelen op de server.

Altijd uitloggen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 20:56:
Je moet dat ook nooit je Terminal Sessie met een druk op de knop in de rechterbovenhoek van je scherm beëindigen.
[...]
Altijd uitloggen.
Ik ga ervan uit mag hopen dat topicstarter dat wel wist :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 07 september 2002 @ 20:57:
[...]

Ik ga ervan uit mag hopen dat topicstarter dat wel wist :+
Die idle sessies kwamen toch ergens vandaan...komen niet uit de lucht vallen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hence the :+

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En anders via Start - Programs - Adminstrative tools - Terminal Service Manager gebruiken en reset connections :P

Ook te vinden via Start - Setting - Control Panel - Amdiminstrative tools - Terminal Service Manager ;)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...maar dan moet-ie er wel heen,
De server staat aan de andere kant van Nederland dus even langslopen en het handmatig doen is niet echt een optie...
tenzij hij een dial-in VPN heeft zodat-ie vanaf een werkstation in dat domein aangemeld met AdminTools de boel kan doen ;)

Verwijderd

Maakt toch niet uit dat de server aan de andere kant van het land staat?

Je kunt toch in een management console op afstand sessies op die server beëindigen?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mits je firewall ACLs dat toestaan ;) I know I can't ..en als ik het niet kan, kan een ander het ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt tot zover voor deze reacties... het is inderdaad zo dat ik niet wist dat sessies (soms?) open blijven staan als de verbinding verbroken wordt zonder netjes uit te loggen...

Maar zover ik het begrijp is het dus onmogelijk om er nu op afstand nog iets aan te doen? Dat zou best wel jammer zijn, om een understatement te gebruiken :(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee... please? :?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je geen NetBIOS sessie naar die server op kunt zetten, houdt 't inderdaad snel op.
Dat moet je dus eerst verifiëren, of daadwerkelijk NetBIOS richting die server geblokkeerd is. Als dat niet het geval is kun je Riemer Reinalda's suggestie gebruiken.
Is het wel geblokkeerd, dan moet je iemand bij die server langssturen, òf om lokaal Terminal Services Manager op te starten òf om 'm te rebooten zodat de sessies gereset worden. En daarna ga je natuurlijk als de bliksum dat ding zo configureren dattie abandoned sessies zelf reset.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 01:16:
Iemand nog een idee... please? :?
http://www.dameware.com/

Kan je erg veel mee doen, mits je de client app op de server ge-installed krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
keldon schreef op 08 september 2002 @ 01:39:
[...]

http://www.dameware.com/

Kan je erg veel mee doen, mits je de client app op de server ge-installed krijgt.
Ziet er leuk uit, maar dat laatste (het installeren) zal een probleem worden aangezien ik dus niet meer bij de server kan.

Hoe kan ik overigens controleren of NetBios werkt? (sorry ik ben echt een lamer op dit gebied) Ik zou de Terminal Services Manager wel willen gebruiken maar hij zoekt alleen op mijn eigen domein... waar die server niet opzit natuurlijk. :r

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 01:49:
[...]

Ziet er leuk uit, maar dat laatste (het installeren) zal een probleem worden aangezien ik dus niet meer bij de server kan.

Hoe kan ik overigens controleren of NetBios werkt? (sorry ik ben echt een lamer op dit gebied) Ik zou de Terminal Services Manager wel willen gebruiken maar hij zoekt alleen op mijn eigen domein... waar die server niet opzit natuurlijk. :r
Dameware hoeft alleen maar admin password te weten om die client app te kunnen installen, je hoeft niet zelf op de server in te loggen dus. Zou het alsnog even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat het onderstaande aangeeft dat het niet werkt... :(

Winsock Connect Error:
System Error: 10061
System Message:
No connection could be made because the target machine actively refused it.

2.)

The error 10061 indicates there is nothing listening on the specified port. The most common reason for this occurrence is when the Mini Remote Control client agent (service) is not installed on the Host computer in question or there is a mismatch in port usage (default port is 6129).

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 08:19

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

kijk eens of je de services van die machine (op afstand) kan bekijken en modifyen... via de MMC.
Als dat lukt, kan je remote de terminal services stopppen en weer starten en je kan weer aanloggen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
Nuttige tip... dat zou zeker kunnen werken, maar helaas niet in mijn geval. Er zijn geen RPC services op de server geconfigureerd...

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:58

Pogostokje

* twiet *

Nou, dan vrees ik dat je er heen moet. ;)
En config hem dan WEL goed, want je merkt nu hoe onhandig het is...

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 11:16:
Nuttige tip... dat zou zeker kunnen werken, maar helaas niet in mijn geval. Er zijn geen RPC services op de server geconfigureerd...
Krijg je wel verbinding met die server op afstand :?

If yes, kan je Hyena proberen om de TS services te stoppen en weer te starten :)

Alternatief voor die lange reis: laat iemand ter plekke de server rebooten :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties... gelukkig bleek de server op een zogenoemde Master Switch te zitten en kon hij dus op afstand gereboot worden ... *pfew!*

Ik zal mijn leven in elk geval beteren en de server beter configureren zodat dit niet meer kan gebeuren... ;-)
Pagina: 1