Toon posts:

Aopen AX6B & Cumine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met een Cumine draaiend op een AX6B ?? Volgens de tabel op de Aopen site kan de bios de Cumine wel aan, maar worden er sommige revisies van het mobo geadviseerd... Ik heb hier een 55.87801.231 KN.

Iemand toevallig zelfde lotnr. of andere ervaringen ??

Tnx alvast :)

BTW... ik praat over een Slot-1 mobo en een 100Mhz Cumine

Verwijderd

Topicstarter
pleeeeeeeeeez :'(

Verwijderd

Topicstarter
vage sjit man :(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
revisie nr. staat als het goed is ergens op het mobo. tenmniste bij mijn asus wel.

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik.... dat was de vraag ook niet... :'(

Verwijderd

Een AX6B kan maximaal een Cumine 600 Mhz aan, volgens mij. ALles daarboven vindie niet echt prettig. revisies maken niet zoveel uit, heb kennis waarbij een 600 gewoon draait op een revisie/serie die volgens aopen niet kan. Kijk anders voor de zekerheid op www.aopen.nl

Verwijderd

Beste Marko, kijk hier eens goed, http://www.aopen.nl/tech/report/cpuref/p2cpu.htm

Hier staat precies vermeld waar je het lotnr. vind en welk lotnr. het moet zijn.

Ik heb zelf een AX6B met een correct lotnr. en draai hier al een hele poos een PIII750 op zonder een centje pijn.

Mocht jouw bord niet in de lotnr. reeks vallen zul je het met max. een PIII 600MHz (Katmai core) moeten doen!

Hopelijk helpt dit je!!

Mzzl,

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
ik heb ook een aopen AX6B en heb hierop een celeron 2 566 @ 876 mhztjes lopen. Werkt perfect ! Je moet de nieuwste bios downloaden en een abit slocket III kopen. Dit werkt prima. Op de aopen site staat niets over de celeron 2... maar t werkt prima.
Alleen ik kom niet op de 112 mhz bus. dan loopt windoos vast. maar dat had ik ook met mijn celeron 266 en 300A

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 16:27
ik heb 933 erop met standaard voltage dus het gaat makkelijk, misschien moet je dan wel de nieuwste bios erop gooien he :)
Pagina: 1