Toon posts:

[winxp] start niet meer goed op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Win xp. Ik heb dat op mijn laptop draaien en als ik mijn computer nu opstart zegt ie: No bootable device´s selected. Strike F1 to retry boot, F2 for setup utility.

Weet iemand wat dat precies inhoudt? En hoe kan ik een opstart of herstel diskette maken? Ik heb namelijk op een andere comp ook nog wel xp draaien.

Op die laptop wil ik trwns XP wel vervangen voor 98, dus XP hoeft er niet beslist op te blijven staan. Please help!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Iets fout gegaan met je MBR? Probeer eens XP te repairen met de Repair Console.

Verwijderd

Mijn eerste gedachte : Virus !
Heb dat al vaker gezien op PC's van vrienden.

FF anti-virus-nood-diskette regelen en PC opstarten met die diskette erin en dan hopen dat je je probleem daarmee kunt oplossen

Suc6

Verwijderd

Als het opstarten met een floppy ook niet lukt kan het ook best de HDD of het moederboard kan zijn. Dan terug naar je leverancier :(

Verwijderd

XP CDRom erin, een repair-install opstarten, en dan keizen voor "repair boot environment".

Volgens mij is je MBR vergurpt...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

repair mbr met cd booten en kies repair...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 23:26
Volgens mij kan je bios je HDD niet herkennen.. kijk eens in je bios van je lappie of je hdd herkent wordt..

Dit is het eerste wat bij mij opkomt..

Pvouput live

Verwijderd

Ik heb nu ook een probleem met mijn laptop. Terwijl hij aan stond begon de HD ineens TAK-TAK-TAK geluiden te maken.

Start niet meer op, ben bang dat in mijn geval herstellen van het MBR niet voldoende is. :'(

Gelukkig wel van de week een backup gemaakt van mijn vakantiefotootjes (200 MB) Pfffft O-)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
titel fixed, zie de policy :)
Pagina: 1