Moederbord met DUAL processor wel effectief?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 22:24

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Ik heb op het moment een ABIT KT7A-RAID met een AMD Athlon Thunderbird 1,4GHz en 512Mb SDRAM... Is het dan wel effectief genoeg om up te graden naar een ASUS CUV4X-DLS met 3 x 36.4Gb SCSI en 1024Mb SDRAM en 2 x 1GHz oude Intel procs?

Want ik vind het wel eens leuk om te proberen, ik draai dan Windows 2000 of Windows XP, maar het gaat me er om of ik dan betere performance heb, of eventueel iets met snelheid etc.

Want ik kon nergens echt een topic vinden van, nou, DUAL is echt zo hard beter voor je workstation!

Verwijderd

Hangt een beetje heeeeel erg af met wat je doet met je work station (en dat is nou net wat je niet vermeld) ik heb 'n dual en doe er alleen wat iexplorer,outlook, office op en kan je melden dan is 't een complete waste of cash..

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Technische PMG FAQ: SMP
Het hangt helemaal van de programma's af. 3D Studio max heeft er wel baat bij, Word of een willekeurig spelletje niet ;).

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 22:24

aKra

Topicstarter
Ik speel Counter-Strike, ik doe veel leechen, en ik doe veel spelen met LINUX/ala PuTTy, dus eigenlijk waste of cash... Maar ik heb hier dat mobo allang liggen, was een oude server van mij... Maar ik zit dus te twijfelen...

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
aKra schreef op 07 september 2002 @ 19:34:
Ik speel Counter-Strike, ik doe veel leechen, en ik doe veel spelen met LINUX/ala PuTTy
Met dergelijke toepassingen kun je het beter zo laten.
Heeft 0,0% baat bij een dual setup...

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

warp schreef op 07 september 2002 @ 19:38:
[...]

Met dergelijke toepassingen kun je het beter zo laten.
Heeft 0,0% baat bij een dual setup...
denk zelfs dat de prestaties in spellen achteruit gaan :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het kán behoorlijk effectief zijn, maar als je gaat gamen ga je er idd op achteruit met een dual P!!!1GHz t.o.v. één 1.4GHz Thunderbird. Lees iig de SMP faq door :)
Kijk als je veel dingen tegelijk doet en je twee 1GHz Intel's voor een leuke prijs op de kop kunt tikken ben je snel klaar omdat je het bord al hebt, dan kan het nog wel eens een leuke bezigheid zijn :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Oh, dit is trouwens de afgelopen weken ook vaker langsgeweest, zie de zoek. Veel succes iig :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.