[ADSL] XS4ALL Power ADSL?

Pagina: 1
Acties:

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 09:45
N'avond mensen,

Met een beetje mazzel heb ik (misschien) eerdaags zo'n XS4ALL Power ADSL abbonement. Maar voordat ik me in het diepe stort met een abbo van €120/maand wil ik toch me even verder orienteren.

Ik heb/had twee opties:
1.) Cistron Maxx (100GB/€100/maand)
2.) XS4ALL Power (150GB/€120/maand)
(natuurlijk veel meer technische details, maar dit zijn de grootte verschillen)

Ik heb een aantal vrienden/collegas die zeer tevreden zijn met hun Cistron Maxx abbo, dat was ook m'n keuze als XS4ALL niet met dat Power ADSL was gekomen. XS4ALL staat al heel lang bekend als een van de beste providers, helaas heb ik daar geen ervaring mee (nooit gebruik gemaakt van een inbel account => A2000/Chello). XS4ALL staat ook bekend om hun goddelijke nieuwsgroeppen servers, iets waar ik erg naar uit kijk want ik ben de laatste paar dagen erg gefrustreerd met Chello (fansub anime junkie in hart en nieren ;-)

Waar ik naar op zoek ben zijn voornamelijk mensen die ervaring hebben met XS4ALL (good/bad), het liefst natuurlijk mensen die zo'n Power abbo hebben.

Hopelijk ben ik niet al te lastig, maar ik stel jullie meningen erg op prijs!

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Ik heb nu ook Cistron MAXX, omdat ik mxstream een beetje zat begon te worden (niet de dienst op zich, en ook niet xs4all, maar wél dat eeuwige gez**k met KPN)
Als ik nú zou moeten kiezen zou ik denk ik voor XS4ALL gaan. Die zijn wat duurder, maar ik heb nu naast mijn Cistron abonnement ook nog een xs4all standaard abonnement, voor oa de email (meerdere popboxen) en voornamelijk newszilla.
Als je die extra mail faciliteiten en newszilla (monsterlijke binary newsserver, met iets van 15TB aan binaries ofzo) en die hogere datalimiet niet nodig hebt, kun je ook prima voor Cistron gaan.
Ik heb zowel met Cistron als XS4ALL erg goede ervaringen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik zit bij xs4all :)
ik ben er zeer tevreden mee, heb er in 1 jaar pas 1x een half uur uit gelegen.
maar ik heb gewoon de mxstream variant.
hoe het met de bbned variant zit weet ik niet :?
en hoe de support is weet ik ook niet want die heb ik nog nooit nodig gehad :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Hou wel met een paar dingen rekening

- je kan met power-abonnement nooit de topsnelheid halen van de nieuwsgroepen, aangezien je maximaal 3 threads daarvoor mag gebruiken en er per thread eend atalimiet van 400 kbit ofzo opstaat (= dus max. 1200 kbit)
- ze op het moment niet meer dan 50 aanvragen per maand verwerken
- kan op het moment alleen nog op analoog; isdn zal later volgen

dat was het eigenlijk :) heb zelf Fast ADSL van xs4all (1024/256) en ben zeer tevreden over wat zij aanbieden en de kwaliteit van hun service

• Cergorach
Bedankt alvast voor de snelle reacties, stel het zeer op prijs!
MORE! ;-)
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 19:42:
- je kan met power-abonnement nooit de topsnelheid halen van de nieuwsgroepen, aangezien je maximaal 3 threads daarvoor mag gebruiken en er per thread eend atalimiet van 400 kbit ofzo opstaat (= dus max. 1200 kbit)
Das dacht ik toch meer dan genoeg om m'n anime addiction te voeden. Maar ik wil ook nog wel wat anders doen dan alleen maar een connectie maken naar de newsgroeps...

Wist dit trouwens niet, is dit altijd bij newsgroups?
- ze op het moment niet meer dan 50 aanvragen per maand verwerken
I've got my people for that *grins mysteriously*
- kan op het moment alleen nog op analoog; isdn zal later volgen
Absoluut geen probleem, heb geen ISDN, ook geen behoefte tot.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Crazy D

I think we should take a look.

Die limiet zit er bij xs4all op, Cistron heeft geen limiet (alleen weinig binaries, maar tis af en toe wel lekker om met 600kb/s (volgens xnews) een album te downloaden :)

Ik zou zelf voor xs4all gaan omdat die 50kb/s snel genoeg is imho, ik heb vooral de Cistron Maxx account vanwege de upload (en natuurlijk wel om af en toe op hoge snelheid te leechen, maar dat vind ik op zich niet zo erg belangrijk, 50 of 100 kb/s is ook nog altijd sneller dan ff naar de betreffende server fietsen om daar een cd te branden ;)) en Newszilla wel achterlijk groot is. En als alternatief heb je Cistron met een xs4all account (wat ik nu heb) en dan ben je maar iets goedkoper uit dan het xs4all Power abbie.

Ik denk niet dat je voor 20 euro een commerciele newsgroep account hebt waarbij je ongeveer onbeperkt dataverkeer hebt, anders zou Cistron + een commerciele niewsgroep een erg goed alternatief zijn.

Exact expert nodig?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:26

Wimo.

Shake and Bake!

Ja, ik zit met exact hetzelfde 'probleem'

ik wil zelf ook adsl met een power abbo (maxx,of dat pakket van snelleradsl.nl) maar volgens mijn pa is het niet veel sneller als het chello lijntje dat we nu hebben liggen :/

Volgens de site's van de betreffende providers hanteren ze een overboeking van 1:25.. dan moet ik er dus vanuit gaan dat mijn data snelheid in een dip /25 zal worden ? Of zie ik dit helemaal verkeerd?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Wimo. schreef op 07 september 2002 @ 20:12:
Ja, ik zit met exact hetzelfde 'probleem'

ik wil zelf ook adsl met een power abbo (maxx,of dat pakket van snelleradsl.nl) maar volgens mijn pa is het niet veel sneller als het chello lijntje dat we nu hebben liggen :/

Volgens de site's van de betreffende providers hanteren ze een overboeking van 1:25.. dan moet ik er dus vanuit gaan dat mijn data snelheid in een dip /25 zal worden ? Of zie ik dit helemaal verkeerd?

Chello heeft ook een overboeking van 1:25, waarschijnlijk zelfs hoger ;)

In de praktijk liggen de snelheden van een 8mbit BBned lijntje tussen de 600 en 750 KB/sec :)
Das dus wel heel wat meer dan chello, je hebt een hogere upload en een veel stabielere verbinding :)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Cutebritney schreef op 07 september 2002 @ 20:32:

[...]

Chello heeft ook een overboeking van 1:25, waarschijnlijk zelfs hoger ;)

In de praktijk liggen de snelheden van een 8mbit BBned lijntje tussen de 600 en 750 KB/sec :)
Das dus wel heel wat meer dan chello, je hebt een hogere upload en een veel stabielere verbinding :)
Ja ok, maar hoe garanderen ze dat ? Pap denkt dus dat die lijnen gewoon 'inzakken' nadat er meer mensen bijkomen? Wat mij ook logisch lijkt omdat je op 'z'n top met 25 andere mensen jouw 8mbit lijn deelt? Sorry dat ik zolastig ben maar ik probeer het te begrijpen :)

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Ermmmm, je deelt je telefoonlijn (waarmee je ADSL gebruikt zoals je waarschijnlijk al weet :D) niet met de hele buurt. Als ik het goed hebt loopt je telefoonlijntje van je huis naar de centrale (ok, hij zal wel samenkomen met andere lijnen :)) en deel je hem dus niet met de andere mensen uit de buurt zoals bv. met kabel.

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wimo. schreef op 07 september 2002 @ 20:39:
[...]

Ja ok, maar hoe garanderen ze dat ? Pap denkt dus dat die lijnen gewoon 'inzakken' nadat er meer mensen bijkomen? Wat mij ook logisch lijkt omdat je op 'z'n top met 25 andere mensen jouw 8mbit lijn deelt? Sorry dat ik zolastig ben maar ik probeer het te begrijpen :)
Het is niet zo dat ze met 25 mensen 8mbit bandbreedte delen per groep.
Bij 200 gebruikers (8 groepen van 25gebruikers) reserveren ze 64mbit. Zo kunnen mensen uit verschillende groepen bandbreedte van andere groepen delen. Dus als iedereen in jouw groep aan het downloaden is en de andere 175 internetters doen niets dan heb je met die 25 personen samen 64mbit, ipv. samen 8 mbit.
Het is dus niet 1:25 maar 64:200 en dat is heel anders.
Ivion schreef op 07 september 2002 @ 21:54:
Ermmmm, je deelt je telefoonlijn (waarmee je ADSL gebruikt zoals je waarschijnlijk al weet :D) niet met de hele buurt. Als ik het goed hebt loopt je telefoonlijntje van je huis naar de centrale (ok, hij zal wel samenkomen met andere lijnen :)) en deel je hem dus niet met de andere mensen uit de buurt zoals bv. met kabel.
Maar de bandbreedte van je provider naar het internet wel.

• Cergorach
WoW! nog een leerzame discussie ook!
jadjong schreef op 07 september 2002 @ 22:05:
Maar de bandbreedte van je provider naar het internet wel.
Voor die bandbreedte betalen we dus per persoon per maand zo een €100 tot €120, dus als er meer mensen komen, dan wordt de bandbreedte heus wel opgeschroeft.

@Wimo
Het problem met Chello (zoals welbekend) is dat het zo onbetrouwbaar is en dat het heel erg slechte support levert, daar komt nog eens bij dat er nog al veel gedonder is van wat nu een acceptabele download is en wat niet. Ik (en met mij vele andere) hebben het volste vertrouwen in Cistron en (in grotere mate) XS4ALL, deze laten gewoon zien wat service is (chello/A2000 heeft dat nooit gehad). Als je het kan betalen en je hebt de mogelijkheid, dan zou ik als ik jou was eerdaags zeker overstappen op een andere provider (Cistron heeft ook goedkopere abbonementsvormen). Niemand zit te wachten om opeens zonder internet connectie te zitten...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cergorach schreef op 07 september 2002 @ 22:36:
WoW! nog een leerzame discussie ook!

[...]

Voor die bandbreedte betalen we dus per persoon per maand zo een €100 tot €120, dus als er meer mensen komen, dan wordt de bandbreedte heus wel opgeschroeft.
Per 25 gebruiker kopen ze 8mbit extra in, of ruim genomen: per 250 gebruikers 100mbit.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
jadjong schreef op 07 september 2002 @ 22:40:
[...]

Per 25 gebruiker kopen ze 8mbit extra in, of ruim genomen: per 250 gebruikers 100mbit.

Ik ga ervanuit dat BBNED z'n eigen verbindingen heeft liggen...of gewoon glas huurt...dan kunnen ze zelf bepalen (door betere apperatuur aan de uiteindes te plaatsen) welke snelheid de lijn is :)

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Bedankt voor alle reacties.. toch maar eens een abbo nemen 8)

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Cutebritney schreef op 07 september 2002 @ 22:43:

[...]

Ik ga ervanuit dat BBNED z'n eigen verbindingen heeft liggen...of gewoon glas huurt...dan kunnen ze zelf bepalen (door betere apperatuur aan de uiteindes te plaatsen) welke snelheid de lijn is :)
Nee, BBNet heeft gewoon zijn transmissie bij derden gehuurd, van eigen netwerken of gehuurde kale glasverbindingen met eigen apparatuur is geen sprake.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Ik had vorig jaar Fast ADSL van XS4ALL. Nooit problemen mee gehad. Ben na de prijsverhoging toch overgestapt op Cistron Maxx. Ben ik nog meer tevreden over!! Lekker stabiele, hoge snelheid, eigenlijk nooit storingen (pas één van een half uur gehad) Cistron is goedkoper en die 100 GB is echt wel voldoende hoor!!! Gemiddeld heb ik iets van 50GB.

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 12:46
uhhm wat ik me afvroeg, dat cistron MAXX abonnement is toch € 100,-
EX btw :?

--- edit

heb het ff nagezocht en het bleek 100 euro excl btw korting te zijn op de aansluitkosten 8)7
en de maandelijkse kosten zijn wel 100 euro

• Crazy D

Crazy D

Voorlopig heb ik met mn Cistron lijntje nog nooit echt een tragere verbinding gehad omdat de buren zaten te downloaden, iets wat me met mijn Chello lijn overduidelijk wel regelmatig gebeurde. Toen was ik allang blij als ik 's avonds boven de 15kb/s uit kwam, terwijl ik 's nachts 60 haalde. Nu merk ik veel duidelijker dat het vooral aan de server aan de andere kant ligt, maar op bv www.marcoh.mbit.nl (alleen toegankelijk voor Cistron gebruikers) haal ik op ieder willekeurig moment altijd ruim 600kb/s (mozilla, du meter zegt ruim 800kb/s dus de waarheid zal wel in het midden zitten :P). Iets waar ik bij Chello alleen maar van kon dromen (dat de snelheid dus altijd gelijk is he, niet die 600kb/s). En dat was voor mij een heel belangrijke reden (ook de snellere upload natuurlijk), dat je gewoon op een goeie snelheid kunt downloaden wanneer ik dat wil, en niet wanneer de buurt slaapt of op vakantie is.

edit:
op marcoh.mbit.nl staan 2 bestanden, 32 en 100mb om je snelheid te testen, en dat is ook zo'n beetje "de" maatstaf bij Cistron om te testen hoe je verbinding is.

Al moet ik wel zeggen dat als je met je chello wel altijd dik 150kb/s haalt, ik je vader ook niet helemaal ongelijk kan geven, aangezien je voor veel dingen het verschil niet zo heel erg zal merken. Tenzij je ook veel upload, want ik heb gemerkt dat itt tot Chello waar mn download tot een dieptepunt zakte als ik zat te uploaden, dat met Cistron een stuk minder invloed heeft. De download snelheid zakt wel, maar ik haal nog steeds boven de 200kb/s als ik met 50kb/s zit te uploaden

Exact expert nodig?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik heb XS4ALL ADSL Basic, ben er zeer tevreden mee, uiterst goede helpdesk (zowel site als telefoon), hun FTP server (voor homepages) is ook lekker snel, zowel up- (14KB/s) als downloaden (55KB/s).

Ook hun Software/patches (ook games) download site is heerlijk snel, mocht je het niet op de pagina vinden, probeer dan de FTP. Ze mirroren alle grote Linux distro's, en ook FreeBSD. Een tijd alng had iD Software (makers van Quake en Wolfenstein) XS4ALL ook als hun officiële mirror, maar die kan ik niet 123 terugvinden.

Ook hun Service Centre (alleen voor mensen met XS4ALL abbo) werkt goed, e-mail aliassen, POP3 mailboxen zijn zo gemaakt (duur een uur of 2 en POP3 box is actief), spam bescherming aan/uit zetten, pass wijzigen, alles is heel duidelijk en zo gebeurt.

Kortom, ik ben blij met XS4ALL :)

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 12:46
Rafe schreef op 08 september 2002 @ 11:09:
Ik heb XS4ALL ADSL Basic, ben er zeer tevreden mee,
....

Kortom, ik ben blij met XS4ALL :)
Maar hoe zit het dataverkeer ?

• Cergorach
Hmm...
Me morgen toch maar even gaan inschrijven voor dat XS4ALL abbotje ;-)

• Cergorach
YES! Ik heb me net ingeschreven voor het power ADSL abbo, voor iedereen die het ook wil, nu naar de XS4ALL site en je inschrijven. Sinds 10.00 vanochtend hebben ze weer 75 posities open...

• jochemd
  • Laatst online: 08-08 15:51
Wimo. schreef op 07 september 2002 @ 20:12:
Het theoretisch minimum dat BBned garandeert op basis van je contract is 2 mbps / 25, oftewel 71.2 kbps netto (IP dus).

In de praktijk heeft BBned STM-1 verbindingen van elke DSLAM naar een glasvezelring in Amsterdam ingehuurd. Op basis van het aantal poorten dat een BBned DSLAM heeft, het percentage van de aansluitingen dat een overboeking van minder dan 1:25 heeft (zakelijke aansluitingen) en de abonnementenmix zoals die nu bij Cistron gebruikelijk is (hoeveel % MAXX) zou ik schatten dat je in extreme gevallen een netto snelheid (IP dus) hebt van tegen de 200 kbps. Maar dat is alleen zo als je op een centrale zit waar honderden mensen tegelijk met jou bezig zijn om maximaal te downloaden.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06

OMX2000

By any means necessary...

zijn er nog verschillen in steden... dus in de ene stad een beter netwerk dan in de andere

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• jochemd
OMX2000 schreef op 10 september 2002 @ 11:18:
zijn er nog verschillen in steden... dus in de ene stad een beter netwerk dan in de andere
Nee. Elke colo is gewoon met een STM-1 doorgelinkt.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

jochemd schreef op 09 september 2002 @ 22:06:
[...]

Het theoretisch minimum dat BBned garandeert op basis van je contract is 2 mbps / 25, oftewel 71.2 kbps netto (IP dus).

In de praktijk heeft BBned STM-1 verbindingen van elke DSLAM naar een glasvezelring in Amsterdam ingehuurd. Op basis van het aantal poorten dat een BBned DSLAM heeft, het percentage van de aansluitingen dat een overboeking van minder dan 1:25 heeft (zakelijke aansluitingen) en de abonnementenmix zoals die nu bij Cistron gebruikelijk is (hoeveel % MAXX) zou ik schatten dat je in extreme gevallen een netto snelheid (IP dus) hebt van tegen de 200 kbps. Maar dat is alleen zo als je op een centrale zit waar honderden mensen tegelijk met jou bezig zijn om maximaal te downloaden.
71.2 kbsec? KiloBit dus? Das niet veel :/

zelfs die 200kbs is veeeel te weinig :S

• jochemd
Wimo. schreef op 10 september 2002 @ 17:21:

Als je de zelfde berekening doet voor andere aanbieders kom je nog veel lager uit. MXStream Basic had toch een overboeking van 1:40? Dan garandeert KPN dus 11.1 kbps netto. Of je er in de praktijk wat van merkt is een andere vraag, maar dit is waar er contractueel aanspraak op kan worden gemaakt.

• Crazy D

Crazy D

Wimo. schreef op 10 september 2002 @ 17:21:

Nope maar in de praktijk valt dat erg mee. Tenzij je net op een centrale wordt aangesloten die nu dus vrijwel vol is (24/25) en ze upgraden nog niet, en iedereen zit tegelijkertijd te leechen op volle snelheid.... en die kans lijkt me wel klein ;)

Ik merk hier (R'dam Zuid, Pendrecht heet geloof ik de centrale) nauwelijks iets van de rest van de wereld ;) 't Kan best een paar kb/s schelen maar that's it, als "de andere kant" het aan kan is het altijd retesnel (alleen als je met 50 kb/s zit te uppen moet je geen 500kb/s download verwachten, ik haal dan meestal (mjah ik let er nooit zo op hoor) 200kb/s, dus zeg 2mbit. Niks mis mee :)

Exact expert nodig?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Crazy_D schreef op 10 september 2002 @ 20:54:
[...]

Nope maar in de praktijk valt dat erg mee. Tenzij je net op een centrale wordt aangesloten die nu dus vrijwel vol is (24/25) en ze upgraden nog niet, en iedereen zit tegelijkertijd te leechen op volle snelheid.... en die kans lijkt me wel klein ;)

Ik merk hier (R'dam Zuid, Pendrecht heet geloof ik de centrale) nauwelijks iets van de rest van de wereld ;) 't Kan best een paar kb/s schelen maar that's it, als "de andere kant" het aan kan is het altijd retesnel (alleen als je met 50 kb/s zit te uppen moet je geen 500kb/s download verwachten, ik haal dan meestal (mjah ik let er nooit zo op hoor) 200kb/s, dus zeg 2mbit. Niks mis mee :)
Ja precies.. en dat haal ik nu al met mijn 'trage' chello lijn... nee.. ik merk al.. dat 'power' adsl is niets voor mij :)

toch bedankt voor de info!

• Cergorach
Wimo. schreef op 10 september 2002 @ 23:09:
Ja precies.. en dat haal ik nu al met mijn 'trage' chello lijn... nee.. ik merk al.. dat 'power' adsl is niets voor mij :)

Duh! je haalt 2mbit? Dan mag je toch echt wel een dank gebedje zeggen en een kruisje slaan, want YOU ARE BLESSED WITH THE BEST CHELLO CONNECTION EVER!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Cergorach schreef op 10 september 2002 @ 23:47:
[...]

Duh! je haalt 2mbit? Dan mag je toch echt wel een dank gebedje zeggen en een kruisje slaan, want YOU ARE BLESSED WITH THE BEST CHELLO CONNECTION EVER!
2 haal ik niet.. maar kom wel dicht in de buurt.. anders kom hier wonen.. :)

• Crazy D

Crazy D

Wimo. schreef op 10 september 2002 @ 23:09:

Mwah, als je niet continue met full speed zit te uploaden is je verbinding over het algemeen wel wat sneller dan 2mbit... (mits de andere kant dat aan kan natuurlijk), van de week toevallig nog in een middag 6 films binnen gehaald met gem. 400+ kb/s, maar ja als jij gezegend bent met een chello verbinding waar je meestal 170kb/s haalt, is overstappen denk ik ook minder intressant. Met mijn Chello was ik al blij als ik eens 60kb/s haalde op normale tijden (dus niet 's ochtends om 4 uur... ) en dan is het een verademing als je ook 's middags en 's avonds met 500kb/s kunt leechen :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1