Toon posts:

CD-RW aansluit probleempjes

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een CD re-writer gekregen, maar nou weet ik niet helemaal hoe ik m aan moet sluiten. die kabel (geen idee hoe het heet) die van de Cd-rw naar het moederboard moet gaan, met aan 1 kan 1 gekleurd draadje
daarvan gaat er dus 1 uit mn moederboard, waar bij staat primary ide-nogwat, en daar zit mn harde schijf aan, en mn gewone CD-rom speler, dus daar kan niets meer bij, dus heb ik de kabel die bij de CDrw zat in een poort gestoken waar naast stond secondary Ide-nogwat, en natuurlijk de power cable erin, en het pinnetje op MAster gezet, geluid heb ik niet aangesloten, nou start alles prima op, alleen windows erkent helemaal geen nieuwe hardware, dus nu dacht ik, mischien moet ik eerst de primary ide-nogwat in de bios aanschakelen ofzo, omdat ie eerst nooit gebruikt werd, en nu wel.
ik heb een Asus moederboard en de Cd-rw is van LG, alvast bedankt!!!

Verwijderd

klinkt vaag, normaal zou dat gewoon aan moeten staan. probeer hem eens op je prim. ide kabel uit (effe cd-rom er af)

wordt ie wel in je bios herkent?
zo niet dan is ie verkeerd aangesloten waarschijnlijk

denk niet dat het uit staat in je bios (je kan natuurlijk altijd effe default settings aan klikken)
offtopic:
*offtopic: (lees ook effe Begroetingen onder posts, overdoneover bedanken van tweakers)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 19:12:
offtopic:
*offtopic: (lees ook effe de [FAQ]FAQ[/FAQ] over bedanken van tweakers)
Begroetingen onder posts, overdone :z

Zou je volgende keer iets duidelijkere interpunctie kunnen gebruiken ;), ik heb het verhaal inmiddels 3 keer gelezen maar snap het nog niet helemaal :?

[ Voor 0% gewijzigd door Compubiter op 07-09-2002 19:17 . Reden: /me moet lezen :P ]

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Windows vindt vaak je nieuwe cd drive niet, gewoon ff bij "Deze Computer" of "My Computer" kijken of ie er wel staat. Zo niet alle kabels goed controleren. Ik begrijp dat je m op Secondary IDE hebt aangesloten.

Als de CD-RW het enige apparaat is op deze kabel, dan moet je de jumper als MASTER instellen. Let er tevens op dat het rode draadje aan de juiste kant zit!

Je kan de Secondary IDE activeren door in je BIOS (daar kom je in door op DEL te drukken bij het opstarten) naar Integrated Pripherials te gaan en dan Secondary IDE op enabled te zetten :) Suc6!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
thnx, dat vroeg ik me dus af, hoe ik dat moest doen in de bios, ik zal het proberen!!!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-03 22:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

cdroms aansluiten enzo lijkt me meer iets voor opslagmedia.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Secundaire IDE aan ja... En ik neem aan (je komt me enigzins newbie-achtig over) dat je ook een stroomkabel in je CDRW drive hebt gestoken? (Zo'n kabel met 1 gele, 2 zwarte en dan een rode draad).

[Edit] 'K zie dat je de power wel ingestoken hebt. Check of die werkt door de open/close knop in te duwen als je pc aan staat. Die werkt immers altijd.

Verder... Start de IDE autodetect eens. Het kan zijn dat de BIOS de secundaire IDE master op "none" heeft staan (in Standard setup). Zet die dan op CDRom.

Forget your fears...
...and want to know more...

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

of in je bios bij standard cmos setup bij secondry master ff auto opgeven :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check this: HWC - Tutorials - Installing a CD-ROM. Daarnaast staat vast en zeker ook meer dan genoeg info op de handleiding van je moederbord en/of die van de CDRW :)

Dit is ver beneden ons niveau, dicht dus.

edit:
Noot: als je er dan nog niet uitkomt, dan is www.beginnersweb.nl misschien iets voor jou
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.