vaag gedoe met @home verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
ik heb sinds kort een internet verbinding via @Home. het werkt allemaal prima......dacht ik. een vriend van mij heeft ook een @Home verbinding, en heeft ook een websaait opgezet. die websaait kan ik niet bekijken. ik snapte er geen hol van, maar ik dacht het zal wel aan mij liggen. nou heb ik bij me moeder ook een @Home verbinding en daar doet ie hetzelfde. dus ik ging een beetje twijfelen. als ik zijn URL intype, zie ik onder in de balk wel dat hij naar zijn IP adres zoekt. dus hij weet wel iets. na een tijdje zoeken naar de URL geeft hij een DNS error. Als ik naar Dos Command ga, en ik wil heb pingen dan lukt dat niet. maar als ik het commando tracert intype met zijn IP, dan zie ik wel hoe zijn computer heet. maar kan verder niet tracen.
bij @Home krijg je ook een progje om te checken of je netwerk het goed doet, en het enige wat hij goed doet is self test, de rest is allemaal rood, en werkt dus niet. hier staat bij DNS, DHCP, proxy en andere dingen.
wat ik zo vreemd vind is dat het progje dus zegt dat bijna niks het doet maar ik wel kan internetten. MSN doet het, en op tweakers kan ik ook gewoon komen.

weet iemand misschien wat ik fout doe???

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:00

Kettrick

Rantmeister!

Als ik je verhaal goed begrijp kan je geen verbinding maken met die maat van je. :?

Dat is bij @home "normaal", heeft iets met beveiliging te maken :7

Als je even rondzoekt op @home en routing kom je er vast wel uit :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
code:
1
route add (ip van je m8) mask 255.255.255.255 (ip van gateway)

Dat moet je dus gebruiken.
Als je de -p optie er nog tussenzet, dan hoef je hem niet opnieuw erin te zetten als je reboot.

Dit heb ik dus gevonden met de search.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Dit is al erg vaak langsgekomen. Gebruik bovenstaande "truuk" om het te laten werken :)

Dit topic is gesloten.