Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke dremel tool?

Pagina: 1
Acties:
  • 483 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ik ben bezig met het maken van een behuizing voor een 4*20 LCDtje, nu is het probleem dat de LCD net niet past. De behuizing is van gietaluminium en er zitten sleufjes in de binnenkant om printplaatjes e.d. in te zetten. Nu wil ik die sleufjes dus wegvijlen of slijpen. Met een gewone ijzervijl lukt het niet, ik moet het wegvijlen tot op de bodem... Schuurbandjes en steentjes voor op de dremel zijn ook zo verdwenen, in tegenstelling tot het alu.

Even pics van 't model kastje voor de duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://www.industrial-enclosures.com/assets/images/al002-p21s.jpg
Dit is em, hij is net iets groter dan de PCB van de LCD.

Afbeeldingslocatie: http://www.qsl.net/oz1mas/box.JPG
Dit soort sleuven zitten er in, maar dan over de gehele wanden. Veel slijpwerk dus...

Ik ben al bij de doe het zelf zaak geweest, maar die kwam gelijk met wolfram tools aanzetten, beetje duur (24,95 euro) en misschien niet nodig. Wie heeft er ervaring met wegslijpen van gietaluminium op moeilijk bereikbare plaatsen?

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 20:59

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Volgens mij zit er een boekkie bij een Dremel waarin staat welke tool je waarvoor kan gebruiken en voor welke materiaal.. in ieder geval bij mijn Dremel zat zo'n boekkie!

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Verwijderd

je kan gewoon een nomale slijpschrijf gebruiken maar dan moet je wel rustig slijpen niet proberen er in 1 x door heen te gaan meerdere keren erover heen

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://www.dremel.nl/cgi-...t/1104456403/Catalog/1018

Hier staan alle accessoires voor de dremel

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 12:03
Dit lijkt me zelfs met een Ferm op stand 5-6 te doen hoor. Als je er slijpschijfjes in doet gaat het heel makkelijk. Die slijpstenen gebruik ik ook nooit meer, want die schijfjes zijn veel beter.

• Benadski
Deze zou ik dus moeten gebruiken volgens die man (hij had ook groffere versies die niet op de site staan):
Afbeeldingslocatie: http://www.dremel.nl/isroot/Dremel/Images/Products/ThumbNails/9936.gif

Maar ik kan dus slijpschijfjes halen. Ik had het al ermee geprobeert, maar ze braken steeds. Moet ik glasvezelversterkte nemen of breken die ook snel?

Ik heb trouwens een Topcraft ding en vind 'm mooier dan een echte dremel (hogere snelheid, meer vermogen). Maarja, da's persoonlijk. :)

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

hardmetaal frees, heb ik me koperblok mee gefreesd, soort boortje zonder kop eigenlijk (in meerdere modellen)

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Gietalu is toch meestal niet zo erg hard. Dit gaat bot klinken maar gebruik gewoon een scherpe beitel. Gewoon zo een voor hout. Dit maak je vlijm scherp (slijpmachine) en dan kun je hiermee het over grote deel weg halen. Evt. een kunstof hamer gebruiken.
Hou de beitel zo vlak mogelijk t.o.v. de sleuf en dan zachtjes tikken. Dan gaat het echt !!
De restjes kun je dan altijd nog wegslijpen...

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

cool

Verwijderd

BOnus schreef op 08 september 2002 @ 14:17:
Gietalu is toch meestal niet zo erg hard. Dit gaat bot klinken maar gebruik gewoon een scherpe beitel. Gewoon zo een voor hout. Dit maak je vlijm scherp (slijpmachine) en dan kun je hiermee het over grote deel weg halen. Evt. een kunstof hamer gebruiken.
Hou de beitel zo vlak mogelijk t.o.v. de sleuf en dan zachtjes tikken. Dan gaat het echt !!
De restjes kun je dan altijd nog wegslijpen...
zo doe ik het ook altijd

• Benadski
Kijk, daar hebben we wat aan!!! :)

Scheelt me toch weer geld en moeite, een beitel heb ik vast nog wel liggen en een hamer zeker. Ga 't ff proberen!

Verwijderd

Benadski schreef op 08 september 2002 @ 20:10:
Kijk, daar hebben we wat aan!!! :)

Scheelt me toch weer geld en moeite, een beitel heb ik vast nog wel liggen en een hamer zeker. Ga 't ff proberen!
hmmm leuk ja :)

• Benadski
Hmm, mijn beitel was dus niet scherp, mijn kastje was al aardig mishandeld door o.a. een slijptol, een set vijlen en een tiental dremel tools, ik kreeg die beitel er niet meer goed voor... (8>

Maar dat gaf me het idee om tegengesteld te gaan "beitelen". Ik heb een verfkrabber (zo'n driehoekig ding) gepakt en ben aan het schrapen gegaan. Werkt goed! Ben bijna klaar, als m'n kastje af is, dan zoek ik wel iemand met een camera. :)
Pagina: 1