Toon posts:

Chello op XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb nu win-xp op mn compu geinstalleerd, maar het lukt me niet om chello daarop te installeren.
Ik weet dat er op de site van chello (in het gedeelte alleen voor abonnees) een pdf bestandje staat met uitleg daarover, maar daar kan ik nu niet bij 8)78)78)7
Zou iemand dat even hier willen posten of hem even willen mailen naar jasperpinguin@dolfijn.nl ?
Thanx _/-\o_

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:31

Zoefff

❤ 

Chello installeren op xp?!?!?

Je hoeft toch niks te installen...

Gewoon instellen dat ie automatisch een ip krijgt, en misschien ff netwerkkaart "refreshen"

Start -> Uitvoeren -> CMD

ipconfig /release <enter>
ipconfig /renew <enter>

Moe werken toch? Heb nog nooit iets extra's gedaan...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Wat lukt er niet? (in detail)

Het is heel erg simpel, en normaalgesproken hoef je NIETS te veranderen...windowsXP steld alles gewoon standaard in, en dat werkt prima voor Chello....
Ik weet dat er op de site van chello (in het gedeelte alleen voor abonnees) een pdf bestandje staat met uitleg daarover, maar daar kan ik nu niet bij 78)78)7
Zou iemand dat even hier willen posten of hem even willen mailen naar jasperpinguin@dolfijn.nl ?
Thanx
Dit is niet de bedoeling van GoT.
Ik laat je topic nog (tijdelijk) open, aangezien je natuurlijk wel geholpen kan worden met je probleem, maar kom dan wel met duidelijke info.

• lytjepole
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 21:14

lytjepole

Schier?

on it's way!

[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik heb wel eens dat ie niet werkt trouwens, dan moet je je pc aanzetten, dan je kabelmodem ff uitzetten en weer aan doen, hoort het weer te werken!

Verwijderd

Topicstarter
kabelmodem herstarten
stom dat ik daar niet aan gedacht had
dank

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 19:08:
kabelmodem herstarten
stom dat ik daar niet aan gedacht had
dank
Daar heb ik ook vaak last van, hoe komt dat eigenlijk? (ik moet steeds 20 meter lopen voor die k*t-modem)

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Cubix schreef op 07 september 2002 @ 19:10:
[...]

Daar heb ik ook vaak last van, hoe komt dat eigenlijk? (ik moet steeds 20 meter lopen voor die k*t-modem)
Jahe?! Heel raar, heb ik ook wel ns last van... vaak als ik bv. computer opnieuw opstart, maar soms zelfs spontaan als ik zit te internettten....

Zit ik te internetten, veranderd mn ip ineens in een lokaal adres, zomaar.... Moet k weer helemaal naar beneden, stekker eruit, erin, 20 sec. wachten en dan kan ik weer internetten... lekker vaag allemaal....

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Ja het is bekend dat XP soms problemen geeft bij het aanvragen van een DHCP-lease. Anders OS's hebben daar geen last van. Het probleem wordt op de site van microsoft ergens besproken en daar staat geloof ik ook wel een oplossing in de vorm van een vervangende dll.

Verwijderd

Ik heb laatst Win XP opnieuw geïnstalleerd op een nieuwe harde schijf. Chello instellen was altijd erg eenvoudig, maar toch kwam ik er niet uit.

Van de Chello helpdesk vernam ik dat je de internet verbinding ook nog moet 'activeren'. Dat bestaat uit het invullen van mac-adressen, klantnummer, wachtwoord, etc. op een speciale website die wél toegangkelijk is. Het adres ben ik helaas vergeten. Dit is dus de procedure die de monteur ook volgt bij de installatie.

Dit was in mijn geval dus noodzakelijk omdat ik compleet opnieuw was begonnen.

edit:

Ik had twee netwerkkaarten in mijn computer. Per ongeluk de verkeerde verwijderd. Die van Chello dus! Vandaar dat ik de aanmeld procedure nogmaals moest doorlopen. Met dank aan de posting hieronder...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Klopt, in een paar gevallen moet je de aanmeld-pagina doorlopen, de APS-pagina (Automatic Provisioning System): als je net Chello hebt gekregen, als je gegevens uit het systeem bij Chello zijn verwijderd of als je van netwerkkaart bent gewisseld.

3 adressen die zouden moeten werken (in praktijk werkt soms de ene wel, de ander niet):
http://www.chello.nl (yep, dan kom je op de aps-pagina ipv de gewone chello-pagina)
http://prov.upc.nl
http://provisioning.upc.nl

Op deze pagina kom je alleen als je een ip-adres hebt wat met 10 begint. Sterker nog: als je een 10-verbinding hebt kom je ALLEEN op de aps-pagina. Op die pagina moet je dan je gebruikersnaam & wachtwoord invullen, je mac-adres en serie-nummer van 't modem (stickertjes!) en soms de locatiecode (hangt af van je modemtype..) wat de postcode zonder letters is.

Iedereen heeft het trouwens altijd over 'Chello installeren' maar Chello zou na herinstallatie van Windows (of anders OS) standaard meteen moeten werken omdat de ethernetadapter standaard op DHCP staat ingesteld... maarja ;)
Pagina: 1