IDE Probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Axster
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12-2022
Hallo,

Ik heb hier een AMD athlon 1 Ghz op een MSI K7T Turbo mobo, met de gebruikelijke hdd, brander en DVD speler...

Ik heb echter sinds een dag of twee problemen met het systeem...

Als ik mijn computer opstart heb ik het probleem dat wanneer de PC gaat checken op de ide poorten naar drives dat hij bijna continue niets vindt op de primaire IDE poort. Op de secundaire IDE poort vindt hij de betreffende drive wel... Het zoeken op deze ide poorten duurt ook erg lang.

Af en toe komt de computer wel met alle drives op de betreffende poorten op de proppen. Hierna heb ik echter het probleem dat als ik na enige tijd bij mijn computer vandaan geweest te zijn en weer verder wil met computeren de computer helemaal vast slaat...

Misschien een kleinigheidje maar toch: Ook brand het ledje van mijn hdd's op de computer sinds enige tijd ook continu...

Zelf heb ik het idee dat mijn primaire ide poort verrot is :(

Ik hoop dat iemand mij spoedig kan helpen met mijn probleem.

Met vriendelijke groet

Axster

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
al gebrobeerd met verschillende kabels, en de volgorde van je HD en cd te wisselen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al geprobeerd om je harddisks op fouten te controleren met tooltjes van de harddiskfabrikant? Linkjes en nadere info staan in OM FAQ :)

Verder wijzen deze symptomen ook op een brak voeding en/of brak moederbord. Welke voeding heb je? Ik waarschuw je vast even dat de probleemgehalte en uitvalpercentage van de MSI K7T relatief hoog is. Check anders de volgende topics:
Computer is overleden :(
een vaag probleem met 2 pc's! (long read!)
Wat is dat toch met MSI?
DAMN @ K7t-PRO

• Axster
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12-2022
Bedankt voor de reacties.

Al geprobeerd om alles om te wisselen en andere kabels te gebruiken, maar geen resultaat. Heb echter nooit een probleem gehad met de volgorde van de schijven en cd-roms. Wat betreft de voeding, mag hopen dat hij nog niet brak is... heb namelijk nog geen maand geleden een chieftec kast aangeschaft... Wat betreft het de hd, die doet het goed in een andere pc...

Zou het volgens jullie de primaire ide poort kunnen zijn

Alvast bedankt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens mij is het eender de mobo, aangezien je een klasse voeding hebt en dat de hdd het prima doet in een ander systeem. Check of je nog garantie hebt op je mobo :)