Toon posts:

Ongevraagd DPC-client op mijn SX2-servertje

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd duurde het remote inloggen op ons linux internetservertje wat lang. En toevallig had ik vandaag tijd om eens te kijken waar het aan lag.

Toen ik eindelijk eens in de rc.local keek zag ik tot mijn verbazing een dnetc client staan.

Aangezien het maar een sx2-50 is heeft het geen nut om er iets anders op te laten draaien dan ip-masquerading zelf. Daar heeft ie het al zwaar genoeg mee.

Na kijken waar die stond kwam ik erachter dat het geen dnetc van mij of mijn huisgenoten was, wat nog gekund zou hebben. Er was een nieuwe gebruiker aangemaakt die alle logfiles pipe-de naar /dev/null (ook de root) en deze vond het blijkbaar nodig dat mijn servertje ook rc5 ging doen.

Ik heb niks tegen rc5, draai het zelf op mijn normale pc namelijk ook, alleen de server is er niet voor bedoeld/gemaakt en als ie rc5 gaat doen dan nog altijd voor mij en niet voor een wazig iemand die mijn pc misbruikt.

Na het opzoeken van het email adres (dnetc.ini) zag ik dat het wees naar een van de grotere teams binnen DPC. Namelijk " [DPC] Quakers United :+ Cewle Coown' Cadavers's " email adres dnetc@isd.nu. Dit vind ik niet bij de Dutch Power Cows passen om op zo'n manier aan blokjes te komen.... en ik denk dat Dnet hier ook niet erg van gedient is.

Ik weet dat mijn servertje niet zwaar beveiligd (het is maar een 50mhz), maar toch......

Graag commentaar hierop.. vooral van iemand van [DPC] Quakers United.

Jos

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
ik wacht met mijn reactie (en die van de crew) even totdat iemand van het subteampje een uitleg heeft gegeven.

edit:
spelfout weg, kleine toevoeging

[edit 2] Hmm, ik zie geen email adres, geen ICQ adres en een beperkt aantal posts van Sosume, zou dit 'heerschap' ;) een mailtje met zijn contactinfo (email/icq) kunnen sturen en het liefst ook met de desbetreffende logsfiles van zijn server waar van toepassing ? [/edit 2]

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Ik weet wel wat ik er zelf van vind maar ik denk toch dat de Crew hier eerst op moet reageren net als Dutchman al zei.

En natuurlijk moet het subteam dit ook ff uitleggen.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:42
De crew wacht even een reactie van het subteam af zoals ik al zei :)

We spend our years as a tale that is told

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Effe mijn persoonlijke reactie (Marc H=DPC crew member)

Wil diegene die deze machine gehackt heeft, even met mij of een van de andere dpc crewleden contact opnemen?

Als er geen reactie op komt ga ik aan de andere crewleden voorstellen om maar even kontakt op te nemen met distributed.net, om het email adres van Quakers United te laten bannen.....

Dit kan natuurlijk niet!!!! :(:(:(:(:(

<edit: typo's>

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

Topicstarter
Blij dat iedereen zo hard meewerkt, als iemand logfiles ofzo weet die ik op kan sturen. Heb niet veel verstand van linux.. laat maar weten.

Jos

Verwijderd

Laate posting dus laten we het rustig afwachten jongens.
Het kan een eenmans actie zijn zonder dat de rest van het team er wat van afweet.

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Eeehhhm Ghost Flusher?
Ik heb nl ook eens 2800 blokjes erbij gehad.
Deze blokjes heb ik maar 1 keer gehad maar dat houd/hield wel in dat iemand onder mijn e-mail adres aan het kraken is geweest.
Ik had hier niet om gevraagd en heb ook geen idee wie het geweest is.

En hier hebben meer mensen last van zeker bij Team Anandtech komen geregeld mailtjes binnen met klachten over: "wtf does your dnet client on my computer"

Anyway dit stinkt :(

Akita

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:43
Heb je ook bewijzen? Beetje lullig als het niet zo is... Niet lullig bedoeld ofsow, dat ik je niet vertrouw, maar je hebt denk ik toch bewijzen nodig... Vooral als je iemand wil bannen en dan zo'n groot team.

Verwijderd

Het maakt niet uit wat de team effort is maar hoe ze aan de blokjes komen.
Op deze manier is het illegaal en het lijkt mij dat DPC zo niet wil werken.
Er is hier al eerder zo iets gebeurt en dit is bij Distributed net gemeld.
/me C is als DPC member hier niet van gediend.

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik wil hier even persoonlijk op reageren.. dus buiten de crew om..

Bij dit soort gebeurtenissen komt altijd de vraag mag dit?

Je kan dit soort gebeurtenissen op meerdere niveau's bekijken, namelijk:

- Wet
- Werk
- Organisator

De Wet

We worden allemaal geacht de wet te kennen :). Wat zijn nou precies de regels voor het op afstand gebruiken van een PC die niet jouw eigendom is? Volgens de wet is het verboden om jezelf toegang te verlenen op een PC die daartegen beveiligd is. Wat betekent dat in de praktijk? Als een PC beveiligd is met een login/password en jij hebt die niet, of niet rechtmatig verkregen (dus met bijv. L0phtCrack, etc.) dan ben je dus strafbaar bezig. Aangezien je op een Linux machine een l/p nodig hebt, en je verschaft jezelf er toegang tot ben je strafbaar.. er is dus sprake van een hack. Nu draait (gelukkig :P) niet iedereen Linux maar bestaat er ook nog zoiets als Windows. Daar geldt natuurlijk hetzelfde.. maar wat wil het geval, veel.. en ik bedoel heeeeel veel, mensen kennen het knopje sharing wel, maar weten totaal niet wat ze ermee doen. Als je op een Windows PC wilt inloggen, en er wordt gevraagd om een l/p en je verschaft jezelf er toegang toe dan ben je strafbaar. Echter zijn er zoals ik zei, heel veel mensen met een Full Access share, dus waarbij je volledige rechten hebt op de share. Connect je met zo'n computer, dan ben je dus NIET strafbaar! Want de eigenaar van die PC heeft jou alle rechten gegeven! Misschien weet die eigenaar dat niet.. maar misschien weet hij het wel. Dat is iets wat jij niet kan weten.

Werk

Mocht er zich een situatie op het werk plaatsvinden dan liggen de zaken niet veel anders.. Echter is de vraag of je toestemming hebt om PC voor dit soort doeleinde te gebruiken. ProductiePC's infecteren met software zou schade kunnen veroorzaken aan het productieproces, en dus gevaar opleveren voor de organisatie. Hierin speelt dan niet mee de kwestie of het al dan niet legaal was om de software te installeren. Als admin zou je alle rechten van je baas gehad kunnen hebben. Ik kan nu wel allemaal voorbeelden geven en argumenten waarom je het wel/niet had mogen installeren, maar daar gaat het nu even niet over.

Organisator

Distributed.net heeft als organisator enkele regels opgestelt. Daarin staat dat de client alleen mag worden geinstalleerd als je toestemming hebt van de eigenaar van de computer. Nu kan D.net niet gaan controleren, maar mocht iemand klagen dat de client op zijn PC staat zonder toestemming, dan kan D.net daar wel actie ondernemen door het desbetreffende account te disablen.

Conclusie van dit gebrabbel :D

In dit geval (een linux machine) gaat het wel degelijk om een hack. Iemand heeft zonder toestemming zich door de beveiliging van de PC heen gewerkt. Dus Wettelijk strafbaar. Verder was er geen toestemming om de client te installeren en zijn ook de regels van D.net overtreden. Gelukkig is dit niet iets waarom DPC zich als team zorgen over zou moeten maken voor eventuele gevolgen. Echter mogen we ons wel druk maken over het feit dat er leden zijn die computers hacken om een client te installeren.

I hoop dat er nog enige vorm van logica in zit om dit tijdstip :)

Verwijderd

Wat ik me afvraag is waarom het zolang duurt voordat er een reactie van het sub-team komt?

Mo-Bees houdt best van ijverige mensen, maar dit is iets te!!!!!!!!!!!!!!!!!

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
RAAAAAAAAAAR

want DPC Quakers United gebruikt:

dpc@isd.nu

-------------------------------------
Wel erg stom van degene die dit hebt gedaan.
Wil er nog iemand ff reageren, die hier meer van af weet, want dit kan echt niet.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-05 23:35

Chakotay

Lick here to continue

Is het niet beter om alleen die gast die het gedaan heeft te bannen en niet meteen het hele team? (of het idee moet van het team uit zijn gegaan ofkoz)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:21

McMiGHtY

- burp -

Kweetnie hoor. Ik lees hier altijd vragen van hoe moet ik dnetc.exe installeren als ik geen admin rechten e.d. en er word melding gemaakt dat de pc;s op school ook geinfecteerd zijn. De bakken op het werk doen nu ook mee. Wordt dit ook gevraagd aan de eigenaar van die pc's ? Lijkt me niet he?

En nu is er iemand zo slim geweest om een linux back te hacken en word er zo'n ophef overgemaakt ???

Als iedereen dit nu zo raar vindt vraag dan ook de volgende keer als je weer ergens een koetje opzet aan de eigenaar/beheerder van die pc of die het goed vindt.

Ik snap de ophef even niet hoor...

• Frenzy
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik geloof er geen fuck van jos... Ga ff lekker ergens anders stoken...

Je draai IP-masquerading en zegt vervolgens : ik weet niks van linux.. yeah right

Om jezelf in te dekken begin je vast met alle logfiles zijn gepiped naar /dev/null (en je had toch geen verstand van linux? hoe weet je dan wat dev null is? en wat logfiles zijn? die vraag stel je zelf hierboven, hoe je logfiles vindt)

Je geeft ook nog een fout email adres op. Dat had je wel even beter kunnen onthouden toen je ernaar zocht jos.

Jos heeft wat uit te leggen...

Verwijderd

Topicstarter
B-Force -> 'Heb je ook bewijzen?'
Ik heb de dnetc.ini file die op mijn linux servetje stond. Daar stond dat e-mail adres in en ook het ip-adres van een vage keyserver. Der zullen best meer bewijzen zijn, maar ik zo goed ken ik linux nu ook weer niet. Als iemand weet waar ik moet zoeken.... En ik wil niet iemand bannen, ik wil gewoon weten wie en waarom, laat de rest maar bepalen wat er mee gebeurt.

Kaln -> 'want DPC Quakers United gebruikt: dpc@isd.nu'

Kan best zijn dat dat er gestaan heeft, maar aangezien mijn servertje vannacht weer last gehad heeft van dezelfde persoon en deze heel de directory van dnetc heeft verwijderd kan ik niet meer kijken. Maar maakt niet zoveel uit, ik heb Dutchman de ini file als ge-icqed, dus als ik bij mijn pc ben waar icq op staat zal ik es effe kijken en post ik hem hier wel.

Maar het komt er dus op neer dat degene die het geinstalleerd heeft weer op mijn server is geweest en weer vanalles heeft lopen klooien.

Dit is was ik Dutchman vannacht ge-icqed heb:

[root@geetwee .bash]# more dnetc.ini
[parameters]
id=dpc@isd.nu

[misc]
project-priority=RC5,DES=0,CSC=0,OGR=0

[networking]
autofindkeyserver=no
keyserver=213.46.81.119
nofallback=true

[rc5]
fetch-workunit-threshold=5
randomprefix=222

Verwijderd

Topicstarter
Net gekeken wie er allemaal op mijn server waren: 1 user ingelogd onder gebruikersnaam van een vriend van mij:

ap01-d12-237.dial.freesurf.nl

Frenzy: Heb verkeerde email adres in eerste bericht geschreven. Klopt! Fout tijdens typen bericht. Als je wilt weten of wat ik geschreven heb waar is vraag maar aan Dutchman, die heb ik vannacht om half een ofzo mijn dnetc.ini geicq-ed.

Ik zei dat ik 'niet veel' van linux weet, de server is ingericht als inet server, natuurlijk draait er ip-masquerading op. Ik weet er wel iets van. En ik ken ook maar 1 logfile de logfile .bash_history die dus gepiped is naar dev/null. Ik programmeer vaak dus als iets naar null gepiped wordt snap en ik zie niks in die files staan dan snap ik de bedoeling er ook wel van!!! Dat heeft niks met kennis van linux te maken!!!!

Als jij denkt dat ik loop te stoken, mag je best denken, maar als ik dat zou doen zou ik toch wel met een beter verhaal komen dan over een sx2-50. En waarom zou ik trouwens sowieso willen stoken....

Ik snap best dat je die mensen wil verdedigen, maat me ook allemaal niks uit. Maar om nou meteen mij te gaan beschuldigen, vindt ik net weer iets te ver gaan.

Jos

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die nog steeds denken dat ik allemaal maar loopt te stangen:

Meneer is net weer langsgeweest op account van een vriend, nu is er niks gepiped naar dev/null:

[root@geetwee jan]# more .bash_history
less /etc/passwd
id
ls -lai
less /root/.bash_history
less -f /root/.bash_history
cd /root
ls
ls -lai
w
cd /var/log
ls -lai
pico /etc/syslog.conf
reset
ls
uptime
pico /etc/rc.d/rc.local
grep 119 *
grep 81119 *
grep 81.119 *
w
cd /
pico /etc/passwd
cat /etc/passwd |grep lin
clear
> /var/log/wtmp
> /var/log/clear
rm /var/log/clear
clear
cd
clear
ls
ls -lai
rlogin 213.46.15.6
rlogin
rlogin -l ray1 213.46.15.6
ls
telnet localhost
clear
ls
ps
who
useradd linux
useradd
pico /etc/passwd
su - admin

Zo was het voorlopig weer, ik ga eten.

• KALN
  • Laatst online: 29-05-2025
Wederom Raar.

IK weet niet waarom er een ip adres wordt gebruikt als keyproxy want normaal geven we deze gewoon aan met de naam.
+
de standaard workload die hij op haalt is bijna altijd 2500 (maar ik geef toe, deze kan makkelijk verandert worden)

Maar als we er achter komen wie zijn id dit was en wie dit heeft gedaan. Kunnen we dan alleen die persoon bannen en niet heel QU | CCC, dit zou een zwaar verlies zijn voor DPC :(

Verwijderd

Ik heb zojuist de hostname list working for participant dpc@isd.nu bekeken. Die is wel een beetje erg lang en gevarieerd.

http://www.isd.nu/dpc/e1/emailhosts.html

Volgens mij ken ik wel een lid van dit team. Zal eens ff navragen.

Verwijderd

Helaas, hij is al maanden lid van de "Dutch Cow Clan"

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Even hoog houden

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
ik weet niet, maar als jullie heel QU|CCC zouden laten bannen zou dat niet rechtvaardig zijn voor de rest van het team, en een groot verlies voor dpc zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook niet dat heel het team gebanned wordt, ik wil alleen dat die ene persoon gevonden wordt.

En ik weet dat hij dit leest want nadat ik het vorige gepost had, is hij weer binnegekomen en heeft ie het weer verwijderd.

Ik wordt hier moe van. Nu maar alle useraccounts verwijderd, en we zien wel weer verder.

• d33n
ja, maar aangezien ricoh, blue-eyes en heel die shit allemaal weg zijn, en over een paar dagen weer terug zijn zal je niet gauw antwoord geven.

Verwijderd

Ik denk dat de beste manier om te achterhalen wie het heeft gedaan is door freesurf te mailen en daar proberen te achterhalen wie het heeft gedaan.

Want ik betwijfel of degene die het heeft gedaan vrijwillig hier gaat posten. Ook denk ik dat [DPC] Quakers United Cewle Coown' Cadavers's hier geen blaam treft omdat dat team bestaat uit meerdere personen, en dit zeerwaarschijnlijk een eenmans actie is (zou het zelfde zijn als bv. anandtech zou zijn gebanned door de phantom flusher).

Verwijderd

Shevar heeft een punt!

Maar er word toch wel ergens een ip-adres gelogd, zo niet dan maar de provider mailen!

Mo-Bees voor wereld vrede en MegaFlush van Team GRAASLAND

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de provider gemaild, maar het is een gratis provider dus of er iets uitkomt....

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Die zijn tog juist heel makkelijk met het weggeven van persoonlijke gegevens? :D

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• FragDaddy
  • Laatst online: 08:01
ik ben een van de leaders van dit team..

ik lees net de eerste post en ik wil nu meteen ff reageren..

ons e-mail adress is DPC@ISD.NU en dus niet iets met DNET

degene die die computer geinfecteerd heeft zal dus GEEN productief lid van ons team zijn.. ons team is er zeker niet op gericht om de client ongewild te verspreiden !!

wil degene waarbij dit geconstateerd heeft mij Emailen of ICQ'en ??? TNX !

zoals jullie begrijpen is dit niet de bedoeling en keur ik deze actie zwaar af.. nu alleen nog achterhalen welke kloot dit gedaan heeft !!

Have a wheelie good weekend!

• d33n
hey fragdaddy,

volgens ricoh zou ik jouw nooit te spreken krijgen, maar het valt dus mee.

ik ben nieuw bij QU|CCC.
en jij bent de beheerder van dpc.isd.nu pproxy, right?

• Chaos
  • Niet online
Het ID was wel degelijk dpc@isd.nu, dnetc@isd.nu zal waarschijnlijk een typefout zijn.

• FragDaddy
UPDATE:

jah.. ik heb ff de hele topic gelezen. en ik zie dat het idd naar DPC@ISD.NU gaat..

fock..

aangezien ik ook de master keyserver van ons team beheer (dpc.isd.nu) en (www.isd.nu/dpc)

heb ik ff in de logfiles gesnuffeld of ik dit ip adress kon vinden: keyserver=213.46.81.119

helaas staat deze NIET in mijn logfiles (en heb ik dus ook geen NAAM).. dit betekend dat die kloot helaas direct naar DNET flushed, zodat ik hem hier op mijn keyserver niet kan afsluiten :(

• FragDaddy
MARBLE: tuurlijk kun je me spreken.. me email en me ICQ staan gewoon in mijn profile hier.. dus voeg me toe op ICQ en we kunnen zoveel lullen als we willen :)

maare dit is dus weer een klotestreek zeg.. zet ons team gelijk lekker in kwaad daglicht, of erger :(

• d33n
dit is zeker een naaistreek, want nou denkt iedereen dat wij (ja ik ook :)) aan onze blokjes komen door mensen te hacken en de client te installen.

• FragDaddy
mh. ik hoop dat ze begrijpen dat wij een erg GROOT team zijn geworden :(

en dat we dus onmogelijk meer controle kunnen uitoefenen op alle flushers..

maar dit is gewoon klote.. hey maar op welke IRC server zit DPC ook alweer ? ik wil graag ff kijken of ik daar nog een reactie kan geven :(

• FragDaddy
ow. btw. ik vraag me af waarom niemand mij ff gemailt heeft..

je zou gewoon DPC@ISD.NU kunnen mailen :D
(en nee.. nu niet gelijk 100x mailen. want nu weet ik het al ! ;))

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 21:25 schreef FragDaddy het volgende:
maar dit is gewoon klote.. hey maar op welke IRC server zit DPC ook alweer ? ik wil graag ff kijken of ik daar nog een reactie kan geven :([/quote]irc.sorcery.net
#dpc

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• FragDaddy
tnx. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal niks tegen qu|ccc zoals blijkbaar sommige mensen in #dpc denken.

Ik vindt het goed dat dpc elke dag eerste in de daily's staan. Het enigste wat ik wil weten is wie er op mijn server die client geinstalleerd heeft.

Dit is geen aanval tegen qu|ccc , dpc of wie dan ook persoonlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een mailtje gekregen van Ramon (degene waarvan het ip-adres in een vorige post stond).

Hier even de hoogtepunten van de post:

ik stuur even een email naar aanleiding van de vreemde praktijken die gaande
zijn omtrent het hacken van systemen om zo meer rekenkracht te verzamelen
voor het rc5 project van de dpc.

er zijn een aantal machines die zonder mijn weten aan het flushen zijn naar
mijn proxy.
wat ik hiermee aan moet weet ik niet, ik vrees dat een bekende van me zo "lief"
is geweest om te rotzooien op andermans systemen en op die manier mijn
ip-adres door het slijk te halen.
ik zal er persoonlijk werk van maken dit te achterhalen en, zo nodig, verdere
hulp verlenen dit verder uit te spitten.
desnoods haal ik m'n proxy permanent offline.

Hij krijgt nu allemaal portscans over zich heen terwijl hij niks gedaan heeft en waarschijnlijk ook zelf het slachtoffer is.

Dus nu vriendelijk verzoek aan iedereen om hiermee op te houden.

Jos (en Ramon)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Sosume:

Hoe komt iemand trouwens aan zo'n user login waar je het eerder over had?

LinkedIn WoT Cash Converter

• FragDaddy
ook ik heb een mailtje gehad van Ramon (ook een proxybeheerder. maar ik kende hem nog niet)

die grapjas die sosume's computer aan het verkloten was heeft gewoon naar zijn proxy geflushed.

Ramon kan hier dus NIETS aan doen, behalve misschien eens kijken of hij in zijn logs meer info kan vinden ! ;)

ook ik wil jullie oproepen om deze keyproxy met rust te laten ! want hij heeft hier niets mee te maken en ik zou niet willen dat hij zijn proxy dicht gaat gooien omdat er tweakers zijn die hem lastig vallen..

dus nogmaals:

213.46.81.119 heeft hier NIETS mee te maken !

Verwijderd

Topicstarter
pc-dealer:

Weet ik niet, heb het nagevraagd bij de persoon waarvan de user account gehacked is, en die vertelde dat ie een heel makkelijk wachtwoord erop had staan. Maar dat hij het al maanden niet meer gebruikt heeft. Hoe hij/zij/hacker aan zowel de username als het wachtwoord is gekomen weet ik niet.

Ik weet niet of je in linux op een makkelijke manier als usernames kan komen.

• FragDaddy
sosume was me te snel af :)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Volgende keer de eisen voor de wachtwoorden toch maar aanscherpen:

- minimaal aantal karakters
- geen dezelfde karakters achter elkaar
- combo van cijfers en letters
- wijzigen van wachtwoord na x tijd
- enz.

of een combinatie hiervan. :7

Verwijderd

Topicstarter
Het grootste probleem was eigenlijk dat ik nooit iets actiefs met het servertje deed. Hij heeft gewoon altijd gewoon gedraaid totdat de stoppen eruit sprongen. En dan draaide die weer voor een paar maanden.

Dus op een gegeven moment heb je het toetsenbord nodig dan de monitor. En dan vergeet je gewoon dat ie er staat tot er iets mee gebeurt en dan heb je geen flauw idee meer wat er allemaal op staat en welke accounts er allemaal op zijn.

Maar inderdaad een beetje sterker wachtwoord zou nu wel fijn zijn geweest.

• FragDaddy
ow.. en toch ff een reactie op MARK H..

het is een beetje flauw om nu meteen te gaan roepen dat er contact opgenomen moet worden met Distributed.net.. het enige wat die kunnen doen is dpc@isd.nu gewoon uit hun stats gooien en bannen..

dat zou dus betekenen dat ons sub-team (met 150+ leden en honderden computers) helemaal weg is opeens..

ik neem aan dat 1 lid het toch niet kan verpesten voor de andere 149 ofzo ?

anders zou dat een beetje raar zijn..

graag een reactie MARK ! :(

• FragDaddy
ik heb deze thread nog een keer goed gelezen en ik wil toch nog iets kwijt:

ik lees in veel posts dat mensen vinden dat dit hele team maar geband moet worden..

nou moeten jullie wel weten dat dit team bestaat uit 150+ personen en het dus een beetje een klote streek is om het team te bestraffen voor de actie van 1 persoon..

jullie zullen begrijpen dat wij dit als team zeker niet aanmoedigen en hard op zoek zijn naar de dader. ik hoop dat ik zo heb duidelijk gemaakt hoe het zit en dat jullie niet langer van mening zijn dat ons mooie team geband moet worden..

grtz, FragDaddy

ow. en als er mensen zijn die van mening zijn nog een nuttige bijdrage te kunnen leveren.. plz DO !

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

FragDaddy:

Dat was een dubbelpost. Er is een "edit" knop aanwezig. ;)

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

fragdaddy: kijk effe in je mailbox :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• Elect
  • Niet online
kom je best wel laat me om nou pas die user accounts te verwijdereren maar goed ...

naja, get die gozer ...

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• FragDaddy
Mark H: ik zit nu op mijn werk. ik kijk vanavond als ik thuis ben wel ff..

elect: jah we zijn er mee bezig :(
de kloot..

• Templar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 19:12
Hebben jullie er wel eens aan gedacht dat iemand QU|CCC zwart wil maken door een server te hacken en vervolgens in te stellen op het QU|CCC ID?

Het is een mogelijkheid. Zoals we zien heeft dit negatieve gevolgen voor dit team. In ieder geval wel wat betreft het imago ervan.

De hacker is moeilijk te achterhalen en in het ergste geval wordt er een team gebanned. Niet goed voor het DPC moraal in het algemeen en van de QU|CCC leden in het bijzonder.

Dus niet zo snel met de vingertjes naar teams/mensen wijzen. Team(lid) QU|CCC is dus onschuldig totdat het tegendeel (logfiles van ISP) is bewezen!

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 21:34
da's wel heeeeeel ver gezocht........;aten we reeel blijven......iemand van de ccc dacht (via de vele hints en tips die hier worden gegeven om zonder toegang tot de systemen toch een client te laten draaien).........hey kan ik er weer een toevoegen aan mijn kudde.........lijkt me sterk dat iemand de ccc erbij wil naaien

Verwijderd

Team Bannen vind ik ook onzin, maar we moeten wel achter halen wie het geweest is!

Dit soort acties kunnen we binnen DPC niet hebben, het kan nl. betekenen dat we worden gebanned door Distributed....

en dat is niet wat we willen toch!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 13:54

IWriteCode

Less = more

Ik ben het in elk geval niet geweest.. wel member van dat team.. ik vind het een beetje een trieste actie van die persoon...

Less = more

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024

MJC

Is er al wat meer over bekend?
Baggerzooi :(

Jipkip

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
leuk dit :(

ik heb er eigenlijk nix op toe te voegen
ik zal proberen m.b.v persoonlijk contact te achterhalen wie deze gast is.
Maar ik ben ook van mening dat jullie van een muis geen olifant moeten maken.
Ik heb liever niet dat ons team een lecht imago krijgt door zo'n wazige actie waarvan we niet eens weten of hij afkomstig is van een van onze leden of van iemand die ons probeert zwart te maken.

Verwijderd

Te triest voor woorden dit...We hebben hoe dan ook met een zeer dom persoon van doen. Natuurlijk is er het geval van "Elke PC helpt", maar om zo'n actie te ondernemen is gewoon een beetje Jos Brink-achtig...Niets ten nadele van deze lieve man overigens...

En mocht het een actie zijn om ons team (ja, alweer eentje!) in een kwaad daglicht te stellen...NOT, de TQU|CCC WILL STRIKE BACK...Harder dan ooit tevoren...Wie zegt dat ze ons moeten bannen? Laten we een poll starten...FreeSURF bannen of de TQU|CCC bannen...mijn banstem gaat uit naar FreeSURF :+

Verwijderd

hey ik ben van het des betrevende team en we zullen de dader zoeken

Verwijderd

en trouwens iedereen moet kappen met conclussies trekken tot er bewijsen zijn voor het zelfde geld worden we gewoon genaait de gezegde zegt immers

ook al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt het wel

dus hou op met ruzie maken en mar_h kom niet met belachelijke ideen met we moeten maar eens een maailtje sturen blah blah kom op er is niet eens bewijs dat iemand uit ons team het gedaan heeft sorry maar hier kan ik kwaaad om worden begrijpelijk ???

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik vind het wel heel erg ver gezocht om te gaan denken dat een ander team/persoon jullie zwart wil maken, jullie eigendunk is wel erg groot dan hoor :(

Er is gewoon een teammember die iets te enthousiast is geweest, dat kan gebeuren.. maar na dit incident mag dat dus gewoon niet meer.

Team bannen slaat idd nergens op, want dat zou nergens mee helpen of ies oplossen. Erger zijn teams die via ICQ blijven spammen.

En dat Distributed.net op de hoogte gebracht moet/mag worden is helemaal niet gek, we hebben hier wel te maken met een hack en dit in verband met D.net. Al is het maar een waarschuwing naar de mensen die systemen willen hacken.

• Ricoh
  • Laatst online: 05-03-2025
Dacreativ :
Fles jenever gehad ofzo ? Praat geen poep ;)

Verwijderd

DaCrEaTiV!!: ff rustig aan doen. Ik wil niet vervelend doen maar jij hebt ook al via icq naar al je contacten lopen spammen om lid te worden van de QU|CCC.

Verwijderd

du'h omdat ik dus nog wist wat spammen was en ik heb daar me exxcuses voor aangeboden dus haal geen oude koeien uit de sloot

en nee hoor we hebben geen groot eigen dunkt maar je hebt mensen het is net zo goed mogelijk dat iemand het leuk vind om dat te doen goed het is onwaarschijnlijk maar jah kijk de dader is bija niet te pakken ja mischien via de provider maar verder weet ik het ook niet

• Sir Abarth
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Leestekens? Hoofdletters?

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Pagina: 1