[WIN] explorer.exe als openen met root 'workgroup'

Pagina: 1
Acties:

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06 13:45

maroesjk

from the ash rose a great bird

Topicstarter
Ik heb search (natuurlijk) al gebruikt, ben al in de registry gedoken maar kan het niet vinden.

Het is mogelijk een explorer venster te openen met een andere 'root' dan normaal. Bijvoorbeeld "explorer.exe /e,/root,e:\"

Nu zou ik graag een explorer openen met als root de workgroup waar ik me in bevind (handig voor een desktop-shortcut om snel binnen mijn eigen netwerk te kunnen browsen....)

Iemand die weet hoe je dat doet... ??

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
Niemand?

Nog een klein probleem met het netwerk:
3 computers via een E·Tech 8-port 10/100 switch
laptop (10.0.0.3), Win98SE
suzanne (10.0.0.2), WinMe
rene (10.0.0.1), WinXP

Het netwerk werkt op zich prima, maar VANAF de WinXP computer gaat vooral het opvragen van folders e.d. veeeeeeel trager dan vanaf een van de andere 2 computers. Het overzenden van data-bestanden gaat wel gewoon met 100 Mb.
Dus Win98SE/WinME <--> WinXP snel
En Win98SE <--> WinMe snel
maar WinXP <--> Win98SE/WinMe trager

Iemand (ook voor de 1e post ????)

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 13:22

decramy

root@birdie:~#

snelkoppeling op desktop:
gewoon een snelkoppeling maken, met de rechter sleep knop

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 13:22

decramy

root@birdie:~#

en XP is zo traag omdat hij WIL en ZAL inloggen, wat bij 9x niet hoeft...

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
Op Monday 09 September 2002 08:21 schreef decramy

snelkoppeling op desktop:
gewoon een snelkoppeling maken, met de rechter sleep knop
Ja, maar dan krijg je een explorer window zonder het 'mappen'/''folders' gedeelte... en dat wil ik er graag bij... Maar hoe doe je dat ??? 8)7

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

explorer.exe /e,/n,C:\

Zo opent ie in de Verkenner modus (met mappenvenster) in de root van drive C:\

[edit]

sh*t, ik heb je vraag verkeerd gelezen.
Volgens mij is het niet mogelijk om een Werkgroep op te geven als path, omdat de werkgroep helemaal geen UNC naam heeft. Iedere computer en shared folder heeft *wel* zo'n naam.
De oplossing die het meest in de buurt komt, is gewoon een computernaam invoeren ipv de werkgroep. Daarmee komt namelijk in de mappenlijst van de Verkenner ook de werkgroep en alle andere computers in de werkgroep tevoorschijn.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
decramy schreef op 09 september 2002 @ 08:23:
en XP is zo traag omdat hij WIL en ZAL inloggen, wat bij 9x niet hoeft...
Niet zo traag als ik meemaakte: het openen van een folder op één van de Win9x-bakken kostte zeker 2 minuten.
Desalniettemin is het inmiddels opgelost. Het probleem zat hem in de 3Com 905TX driver van Win XP, die was gewoon bagger. De (iets) nieuwere driver van 3Com zelf bood oplossing.

Maar het 1e probleem (explorer.exe opnenen met root 'workgroup') is dus kennelijk niet oplosbaar. |:(

Verwijderd

Al geprobeerd om de default waarde van de explorer te veranderen naar 'explore' in plaats van 'open' (via tools/folder options/filetypes) ? 'My computer, my documents' etc. openen dan in explorer-view.

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 september 2002 @ 07:06:
Al geprobeerd om de default waarde van de explorer te veranderen naar 'explore' in plaats van 'open' (via tools/folder options/filetypes) ? 'My computer, my documents' etc. openen dan in explorer-view.
Applaus Sterretje..... Hoewel de snelkoppeling nog niet wordt geopend met als root 'workgroup' krijg ik nu in elk geval de folder-view zoals ik graag wilde. En hij staat dan in elk geval bij 'workgroup'. Dit komt ver in de richting van wat ik bedoelde... thanx ! _/-\o_

Pagina: 1