Toon posts:

IPX met twee netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hela Tweakers,

Op het moment zit ik in Frankrijk bij vrienden en we willen hier een kleine lan opzetten om Star craft te kunnen spelen. Er zit hier een locale computer shop maar die is waarschijnlijk nogal duur en voordat ik een hub aanschaf daar wil ik eerst iets anders proberen. Mijn laptop heeft twee netwerk kaarten en we hebben twee UTP crosskabels. In principe zou het volgens mij dus mogelijk moeten zijn om op mijn laptop een IPX Star craft spel te hosten en dan de andere twee PC's te laten joinen via de cross kabels. TCP werkt goed, de kabels werken en de connectie lijkt ok. Wanneer ik een spel start zien de client die op de eerste nic zit aangesloten het spel en kan normaal joinen. De client die op de tweede kaart zit aangesloten ziet soms het spel maar dat verdwijnt dan weer binnen een paar seconden. Als hij probeert te joinen krijgt hij de melding dat het spel niet bestaat.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor? Ik ben redelijk thuis in TCPIP maar IPX is zeeeer lang geleden (Novell 2.2 :).

BVD

HeartCore

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

IPX is in een hoop opzichten te vergelijken met TCP/IP (en niet met NetBEUI).
Ik denk dat jij je TCP/IP zodanig geconfigureerd hebt dat je 2 subnetten hebt, en de centrale computer als router functioneert.
Je zou hetzelfde moeten kunnen met IPX, maar voor zover ik weet zijn de IPX/SPX-stacks in de MS-OSen niet configureerbaar als router.

Mocht het alleen maar zo zijn dat beide "buiten"-PC's de centrale PC moeten bereiken, en niet elkaar, dan moet je zorgen dat ze een verschillend netwerk-nummer hebben. Bij Win-NT moet je hiertoe in de eigenschappen van Netware het frame-type expliciet selecteren (hetzelfde op een netwerk, verder maakt het niet veel uit), en dan een netwerk-nummer naar keuze invoeren. Zolang het frame-type op auto-detect staat mag je daar geen netwerk-nummer opgeven. Het door jou vermelde effect komt vermoedelijk doordat de centrale machine niet meer weet welk netwerk-nummer waar optreedt.

Makkelijker wordt het als je zou bridgen, maar daarvoor heb je een apart bridging-programma nodig, en dan heb je op beide kaarten in de centrale machine hetzelfde TCP/IP-subnet staan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

volgens mij is IPX tout court niet routeerbaar

You don't need eyes to see, you need vision

• mvdejong

mvdejong

IPX gebruikt een netwerk-adres, en dat is er niet voor niets.
Ik heb hier een 3.12-server staan met 3 netwerken eraan (ARCnet, TokenRing, Ethernet), en stations op alle 3 de netwerken zien de 2.15-server op het Ethernet.
Trouwens, hoe zouden anders bedrijven met 100-en stations ooit hebben kunnen werken ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

foutje:

na wat zoek werk moet ik je gelijk geven IPX is we degelijk routeerbaar. :+

• mvdejong

mvdejong

Biechten is goed voor de ziel.
Penititentie : 1 dag niet GOTten.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

das onrechtvaardig

* Yalopa valt op knieën en smeekt om genade

(best niet al teveel offtopic gaan)

Verwijderd

Topicstarter
Late reactie, internet is schaars in dit dorp :)

Dank voor de tips. Is echter al simpel opgelost. 1 van de laatste Starcraft patches voegt UDP lan play toe aan multiplay.

*Bonkt hoofd tegen muur*

Het leven kan soms zo simpel zijn....
Pagina: 1